Gość Bagiusz Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 Od niedawna jestem posiadaczem Astry f 1.6 8v b+g 1995r. Poprzedni właściciel twierdził że motor jest typu SZY ,natomiast w karcie pojazdu jest numer silnika z SZ. Stąd kilka pytań. Gdzie sprawdzić jak jest w 100%? Chcę mieć pewność w chwili dokupowania podzespołów. Borykam się także z kondycją jednostki i rozważam zakup świeższej. Stąd pytanie: czy będzie pasował np. X16SZR? Generalnie jaka jest różnica między Y a R?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2016 http://astra.myto.pl/silniki-opel-astra-f Ciekawa lektura .Może coś wyjaśnić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638358 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Wiele ciekawego można wyczytać, ale o "Y" nic nie znalazłem. Wczoraj zmierzyłem ciśnienia w cylindrach, wynik: 11, 10.5, 8, 7.5 Olej na tłokach zdecydowanie polepszył te wartości. Czy to oznacza koniec pierścieni? Da się zapierścieniować od dołu bez wyciągania korbowodu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638423 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Najpierw spróbuj naftą je odpiec .Poczytaj posty Harnasa i moje o zabawie z naftą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638424 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Chcesz powiedzieć że kiepskie sprężanie nie musi oznaczać końca pierścieni?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 (edytowane) Poczytaj ,spróbuj i zobaczysz czy przyniesie efekt.Jeżeli nie to zrobisz remont.Są nawet preparaty Antykoks które można stosować dla odpieczenia pierścieni bez wymiany oleju. Na ile olej podniósł sprężanie z 8 i 7,5? Edytowane 9 Czerwca 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Olejowałem te dwa najgorze. Poprawiało się do 12-13.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638427 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Ja bym pobawił się z naftą.Ale najpierw wlałbym płukankę do oleju.Spuścił olej.I na odkręconym korku spustowym przez kilka dni zalewał naftą przez świece. Jeżeli nie pomoże to wtedy myśleć o remoncie.Ale wiesz że w sumie to koszt tego remontu przekroczy chyba wartość auta?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bagiusz Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Nie chciałem się chwalić, ale jestem po szkole samochodowej, więc wszystko jestem w stanie zrobić. Tylko od czasu malucha i poloneza dużo się pozmieniało. Stąd wiele moich pytań. Mam spory garaż, dużo kluczy, praktyki i znajomego fachowca pod ręką gdyby coś szło nietak. Pewnych rzeczy nie robiłem nigdy: remont dołu silnika i pierścieniowanie ale z teorii to nic strasznego. Tak pytam z ciekawości o pewne rzeczy. O odpiekaniu pier. nie pamiętałem ..... dobry patent. I ponowię pytanie: czy wydłubie tłoki z dołu do zapierścieniowania? Czy to jest bez sensu? Chciałbym uniknąć planowania głowicy (tak na razie).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638429 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2016 Ale nawet w maluchu i polonezie nie było takiej możliwości aby wyjąć tłoki przez dół.A przynajmniej ja tego nie zauważyłem .Ale gdyby nawet to jak wsadzisz z nowymi pierścieniami i tuleją do pierścieni. Własna robota trochę kasy zaoszczędzi.Ale remont trochę jej pochłonie. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76729-x16szy/#findComment-638430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.