Gość skullder Opublikowano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Witajcie, mam problem z moją Astrą i nie wiem od czego mam zacząć, jeżeli chodzi o jego rozwiązanie. Mianowicie sytuacja wygląda tak, że jadę sobie normalnie i nagle w połowie zakrętu wyłącza mi się na ok. 2 sekundy wspomaganie. Problem pojawia się raz na kilka dni w zupełnie losowych sytuacjach i nie potrafię "na zawołanie" go odtworzyć. Brak błędów, żadne kontrolki się nie świecą, brak wycieków ze wspomagania, hałasów. Zawieszenie i układ kierowniczy sprawdzone. W pierwszym momencie myślałem, że to problem akumulatora lub alternatora ale na postoju mogę kręcić sobie do woli i wspomaganie cały czas działa (co prawda ładowanie w test mode spada w trakcie kręcenia z 14,3V do 12,8V ale wszystko chodzi normalnie). Poza tym przy prędkości ok. 30km/h i zjeździe z ronda wspomaganie chyba nie obciąża tak altka, żeby odciąć wspomaganie a dzisiaj taka sytuacja miała miejsce. Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie bo trochę strach jeździć. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez skullder   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 No i właśnie tak się dzieje.Wszystkim steruje sterownik silnika.Jeżeli zacznie mu brakować prądu do zapewnienia pracy silnika to będzie odłączał inne urządzenia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/#findComment-639398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2016 W Test Mode masz wartość, za pewne w jakiś sposób uśrednioną, a tu chwilowo brakuje mu prądu. Pytanie czy to wspomaganie czy altek. Ja obstawiam na to drugie. With mobilephone sent.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/#findComment-639401 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skullder Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 Uaktualnienie: akumulator i alternator sprawdzone - sprawne. Zresztą przewidywałem to, ponieważ na postoju mogę sobie kręcić do woli i wspomaganie działa normalnie a przecież wtedy najbardziej dostaje w kość alternator. Teraz w te upały włączyłem wszystko co się da i dalej w miejscu kręcę bez problemu. Płyn hydrauliczny czysty, poziom idealny, nie ma zapoceń, hałasów z przekładni. Pompa chodzi praktycznie bezgłośnie. Co dalej? Łożyska amortyzatorów? W sumie skoro to zdarza się tylko w trakcie jazdy (czyli jak dociążane jest koło zewnętrzne), to może wymienić? Czy zacierające się łożysko może przy docisku wywołać taki opór, że pompa się wyłącza z powodu zbyt dużego poboru prądu? Jeszcze jakieś sugestie? Z góry dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/#findComment-640520 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2016 (edytowane) To by musiało być całkiem zatarte.Ale jeżeli chcesz sprawdzić łożysko Macpersona to chwyć ręką za sprężynę Macpersona a ktoś niech ci kręci kierownicą.Jeżeli będzie coś nie tak to poczujesz . Miałeś w niej akcję serwisową na moduł CIM?Może warto sprawdzić póki nie wyskoczą inne problemy? Może jeszcze sprawdź wtyczkę przy pompie czy ma dobry styk. Edytowane 24 Czerwca 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/#findComment-640528 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skullder Opublikowano 28 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Auto kupione od Niemca. Przejrzałem książkę serwisową - żadnej wzmianki o akcji nie ma. Na postoju podczas kręcenia raz na jakiś czas zdarzało się, że słychać było przeskakującą sprężynę. Żadnych luzów nie stwierdzono, natomiast jak zdjąłem kapsle górnych mocowań amortyzatorów, zobaczyłem jedną wielką rdzę. Nalałem WD40 i, odpukać w niemalowane, od 2 dni spokój. Mam wrażenie, że kierownica trochę lżej chodzi. Pojeżdzę trochę i zobaczę czy brak usterki, to zbieg okoliczności ale tak czy siak chyba wymienię komplet poduszek i łożysk dla świętego spokoju.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/76851-astra-h-19-cdti-150km-znikaj%C4%85ce-wspomaganie/#findComment-640869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.