Skocz do zawartości

skropliny z klimy


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Problem jest następujący; jak u was wygląda sprawa skroplin z klimy we wewnątrzu samochodu. Czy np obserwujecie zawilgocenie na dywanikach lub spocone gumy??

Gdzie ewentualnie można poszukiwać nieszczelności klimy we wnętrzu??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnego zawilgocenia nie widać, za to obserwuję inny efekt: jak w ciągu dnia dużo jeżdżę z włączoną klimatyzacją a później auto trochę postoi i pod wieczór jadę już bez klimatyzacji i włączę nawiew, to strasznie zaparowują mi szyby. Skąd ta woda? Skrapla się w przewodach? Czy to z parownika? Trochę to niepokojące bo jak np. nie włączyłbym nawiewu i nie wygoniłbym tej wilgoci, to byłoby to idealne środowisko dla grzybów i bakterii. Może ktoś ma jakieś wskazówki jak eksploatować klimę, żeby zminimalizować negatywne skutki uboczne :wesoly::)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram się wyłączac klimę min. 4 minuty przed koncem jazdy i włączam nawiew na 3- 4 bieg ,żeby wydmuchać całe zimno.

Samochód stoi w garażu więc mam póżniej otwarte okna.Może to jest jakaś metoda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibi, dobra metoda, tak trzeba robic!

przed dojazdem na miejsce powinno sie kilka min wczesniej wylaczac klime, po pierwsze "osuszamy" przewody, po drugie wyrownujemy powoli temp w srodku z ta panujaca na zewnatrz i nie ma potem przeziebien w wyniku "szoku termicznego"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie wiem jak to wygląda w Astrze, ale Zafira ma przewód odprowadzający pod samochód nadmiar skroploej wody. Jak to odprowadzenie się zatka to pasażera, a doświadczyła tego moja żona, może spotkać niemiła niespodzianka, chluśnięcie zimnej wody na stopy. Ja co jakiś czas przetykam ten przewód miękkim drutem, po tym jak zatkało się na ament i trzeba było dostawać się do przewodów od strony deski rozdzielczej. Zafira skraplacz wraz z filtrem przeciw pyłkowym ma dośc zabudowany , i aby się tam dostać trzeba wyjąć cały schowek przed pasażerem, ja przy okazji wyminay filtra odkażam także skraplacz.

 

[ Dodano: Wto Lip 18, 2006 12:31 ]

I uwaga na preparat do odkażania klimatyzacji Autoland, u mnie miejscami w wywietrznikach zeszła powłoka z plastików.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawinek

A propo tych plastikowych kratek co miejscami zeszło-wydaje mi się że to te powłoczki są słabe-mam odświerzacz na środkowej kratce-tej największej i mam tam porysowane te powłoczki,teraz to mam problem bo wymienić to można ale z całyą obudową licznika.W oplu powiedzieli za to 570 pln a na giełdzie można dostać za 150 pln choć chyba używane.

 

A te opary to w mojej zafirze nie ma-pewno wylatują pod autem bo tam zawsze jak są upały i klima pochodzi to kapie cóś.I klimy wcześniej nie wyłączam-pewno zależy od rodzaju klimy ja w autku mam Behr'a

 

P.s. nie wiecie jak naprawić te porysowane kratki nawiewu,czym tą powłoczkę odzyskać-może jest jakiś spray albo farbka w tym kolorze-mam z tym problem bo nie mogę odświerzacza zdjąć a chętnie bym się go pozbył bo blokuje kierunek nawiewu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie jest to na bank od odkażacza, i tak samo jest zarówno na środkowych jak i bocznych kratkach oraz wewnątrz kanałów. I to nie jakieś zarysowania ale ordynarnie zeszło płatami. (Jak skóra po pierwszym opalaniu :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

moglby ktos mi wskazac ktoredy powinny wydostawac sie skropliny w Astrze tak jak opisane bylo ze w Zafirze jest gdzies rurka i odprowadza do podwozia... jak to jest w Astrze bo zauwazylem wilgotna wykladzine od pasazera a zreszta od kierowcy jeszcze wiecej ale chyba wiem ktoredy mi zalewalo i juz wyeliminowalem problem mam nadzieje do pierwszego deszczu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moglby ktos mi wskazac ktoredy powinny wydostawac sie skropliny w Astrze tak jak opisane bylo ze w Zafirze jest gdzies rurka i odprowadza do podwozia.

W Astrze jest tak samo, natomiast jeżeli masz mokro pod dywanikami to sprawdź nagrzewnicę czy jest szczelna i czy nie ubywa płynu chłodniczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności