Skocz do zawartości

Wymiana tarcz i klocków


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Zakupilem sobie nowe tarcze brembo i klocuszki ferodo premier :wesoly: Pytanie moje jest takie: czy ciezko jest to samemu zmienic? chodzi mi konkretnie o cofanie tloczkow.

 

Pytanie drugie: jak wymienic plyn w ukladzie hamulcowym? ktoredy go spuscic? jak odpowietrzac uklad?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki się wkręca. Poradzisz sobie bez problemu. A jedyny sposób jaki znam na wymianę płynu to odkręcić odpowietrznik przy tłoczku i pompować pedałem hamulca jednocześnie dolewając nowego płynu do zbiorniczka. Jak zacznie lecieć czysty nowy płyn to następne koło i tak pokolei.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tłoczki się wciska, żaden kłopot, więcej problemów miałem ze zmianą tarcz, nie chciały zejść, musiałem długo im "tłumaczyć", i przetłumaczyłem.

Przed założeniem nowych dobrze opukaj rdzę na piastach i poczyść szczotką drucianą, nowe wtedy wejdą jednym paluszkiem.

Będziesz miał na wierzchu oprawy zacisków-polecam znów szczotkę drucianą.

Przed montażem klocków przymierz je, czy lekko chodzą w oprawie, jak nie, troszkę spiłuj-nie mogą chodzić ciasno.

No i do klocków musisz mieć imbus - 7.

Co do płynu, tak, jak podpowiada szeryf, tylko wyciągnij strzykawką płyn ze zbiorniczka - mniej pompowania!

Aha - przy wymianie postępuj tak, jak przy odpowietrzaniu, żeby nie zapowietrzyć układu.

Miłej robótki! :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rox, Jak będziesz zmieniać płyn to najpierw tylne prawe,lewe przód prawe i lewe.W takiej samej kolejności się odpowietrza.

Luzujesz odpowietrznik,zakładasz na niego wężyk i wkładasz go do naczynia z płynem,żeby jak najmniej powietrza dostało się do układu.Jedna osoba pompuje druga pomaga w dolewaniu do zbiorniczka i odkręcaniu odpowietrznika.Sposób czysty i sprawdzony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA to z kolesiem robilem ze on deptal ja popuszczalem odpowietrznik az wyzygal caly syf ,bylo to jak bloto a w zbiorniczku bylo czysto.Pamietaj tylko zeby plyn nie ochlapal ci elementow gómowych bo jest to lekko srodek żrący i po jakims czasie mozesz sie zastanowic gdzie sa gumowe elementy :wesoly: a to nie ciekawie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

wiem wiem, lalem kiedys DOT'a do hamulca w rowerze i fatalnie sie to skonczylo, wszystkie uszczele wyjadlo... w dodatku lakier odszedl :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności