Gość websterpl1 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Witam wszystkich,Sytuacja ma miejsce w Corsie D 1.3 cdti 75 km.Po ściągnięciu pokrywy ukazuje się taki oto widok: Po ściągnięciu opaski kanału dolotowego, dolot powietrza przed turbiną cały w oleju. Podobnie jest na dole przy zderzaku na wylocie z intercoolera, cały w mieszance oleju i piachu. Sciągnąłem obejmę i w środku wygląda tak: Natomiast ściągając przewodzik od odmy który połączony jest z kanałem dolotowym, wygląda tak:Przewód: Mechanik widząc takie coś, bez zaglądania w przewody (czyli widząc widok z pierwszego zdjęcia) uznał, że turbo jest do wymiany. Dziwi mnie to ponieważ auto ma przejechane 111 000 km, które są prawdziwe na 100%, turbinka pięknie wkręca się na obroty, nie hałasuje, nie stuka - jednym słowem nie daje żadnych niepokojących objawów.Pytanie brzmi:Skąd może przedostawać się olej - czy winna jest turbosprężarka? czy winna jest tzw. odma, która przepuszcza olej przewodem powietrza, który też jest tu na zdjęciach? Spotkał się ktoś z was z czymś takim?Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 I jedno i drugie może być przyczyną tego stanu rzeczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość websterpl1 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 W takim razie jak zlokalizować przyczynę?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Ile oleju ubywa z silnika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 (edytowane) nie podpinaj weza odmy do glowneo ssacego tylko wez np jakas butelke mala i wloz tego weza od odmy zaklej tasma tylka nie szczelnie na 100% a dziore w ssacym zaklej czyms szczelnie bo bleda przeplywomierza wywali . i tak pojezdzij i zobaczysz czy sie olej zbiera z odmy. dzialanie turbiny a jej szczelnosc to 2 rozne rzeczy ,moze pompowac dobrze ale przepuszcac olej w jakims stopniu ps a nie lejesz za duzo oleju do silnika bo ta odma zawilgocona tak jakby oleju sie chciala pozbyc Edytowane 12 Sierpnia 2016 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 wez np jakas butelke mala i wloz tego weza od odmy zaklej tasma tylka nie szczelnie na 100% a dziore w ssacym zaklej czyms szczelnie bo bleda przeplywomierza wywali . i tak pojezdzij i zobaczysz czy sie olej zbiera z odmy domowy patent na "oil catch tank"   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 12 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2016 domowy patent na "oil catch tank"   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość CrucialDamisss Opublikowano 25 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2016 U mnie wygląda to niestety podobnie Olej lany na 3/4 miarki przy wymianie co 10kkm ubywa na jakieś 1/2 miarki więc raczej norma. Niestety jest to odma a nie turbo bo olej znajduje się już w rurze przed turbo a nie tylko za, i teraz pytanie czy może odma jako ten element jest uszkodzony i puszcza w dolot: Czy raczej nie możliwe? Ew trzeba będzie kupic OCT i zamontować aby wyłapywał ten olej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.