Skocz do zawartości
ekmir

koło dojazdowe do Corsy C

Rekomendowane odpowiedzi

W swojej Corsie C mam koło zapasowe "normalnych" rozmiarów.

Chciałbym je zmienić na "dojazdówkę".

 

Jaka "dojazdówka" będzie pasowała do tego auta ?

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na jakikolwiek portal z zamiennikami opon i poszukaj odpowiedniego rozmiaru..

Jak mamy ci pomóc skoro ani rozmiaru kół nie podałes, ani rozstawu śrub..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakupiona przeze mnie Corsa C została "podsportowiona" przez poprzednika i aktualnie ma założone koła R15 185/65

Zapasówka jest R14 175/65

 

Czy taka dojazdówka: T105/70 będzie dobra ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu, bo autor i tak nie dostał ostatecznej odpowiedzi. Jaki wymiar dojazdówki będzie pasował do standardowego ogumienia 155/80 R13?

Najczęściej spotykanym jest 105/70R14 szukając na różnych aukcjach czy w ogłoszeniach. Wiadomo, że dojazdówka służy do dojazdu do warsztatu, ale niech taki warsztat będzie oddalony o kilkadziesiąt km, albo przyjdzie nam wracać w niedzielę czy święto, to siłą rzeczy trzeba dojechać jednak do domu. Wolno to wolno max 80km/h ale jeszcze przy tym żeby zbyt nie ściągało z powodu różnicy w średnicy koła.

Przy butli gazu we wnęce na koło, przy pełnym zapasie robi się mało miejsca i w tak maleńkim bagażniku jaki posiada CC. Często oferowane są od VW III, ale tam chyba otwór centrujący jest ciut innego rozmiaru, tylko już nie pamiętam czy większy czy mniejszy. Nawet oryginalne felgi siedzą na styk na tylnych bębnach i czasem jak się zapieką to ciężko je zdjąć. Za miesiąc czeka mnie trasa ok 400 km w jedną stronę i powrót w niedzielę, więc muszę się sprężyć w temacie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od vw pasuje bo jest 0.5mm większy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj oglądałem 105/70R14, przyłożyłem do koła 155/80R13 i widać dość sporą różnicę w średnicy dojazdówki na minus. Na oko z kilka cm dojazdówka jest mniejsza. Nigdy nie jeździłem na dojazdówce więc nie wiem jak taka różnica w średnicy koła ma wpływ na jazdę i czy bardzo ściąga przy tym. Pomijam oczywistą sprawę, że jak złapię kapcia w przednim kole to najpierw muszę dojazdówkę podmienić z którymś tylnym, a normalne dać na przód. Mam możliwość zakupu koła dojazdowego od znajomego "złomiarza" za jakieś góra 35 zł, więc robię wywiad jakie dobrać koło do 13 calowych. Teść miał właśnie w Golfie III dojazdówkę ale przy sprzedaży chyba ją oddał z samochodem, mimo że prowadził Golfa na złom i wydawało się że ją wyjął, to nigdzie nie może znaleźć. Ma jeszcze alusy z golfa 14-stki, ale jakoś ich nie widzę w CC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent przewidział 13" w aucie, to możesz wziąć.Inaczej nie, bo może być, ze zacisk nie pozwoli jej założyć.

Raczej 15" bym szukał.

Zobacz tu http://forum.opel24.com/topic/79955-corsa-d-dojazdowka/?do=findComment&comment=666774

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sobotę podjadę i coś dobiorę. Spotkałem się ostatnio z artykułem, że lepiej jest dojazdówkę jednak na przód dać, bo utrata przyczepności tylnej osi jest groźniejsza niż przedniej. Hmm...

Śledziłem ten temat podany w linku, ale w CD trochę inne wymiary opon są.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dużej różnicy nie ma, ale fakt - dopasować konkretnie trzeba do swojego autka.

Ci co jeżdżą na dojazdówce z przodu zajeżdżają dyfer, a masz jechać powoli i niedaleko czyli lepiej z tyłu..

Na dowolnej stronce z zamiennikami pojawi sie średnica koła, to pomaga zobaczyc jaka jest różnica .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi mi, że najlepsza i najbliższa średnicy do 155/80R13 jest dojazdówka 125/80R15 4x100. 2,8 mm różnicy. Niestety póki co mam unieruchomione auto i będę musiał wybierać na czuja z możliwością zwrotu jakby nie pasowała.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaję stronę, na której bez przymierzania na samochodzie porównasz koło oryginalne to każdego innego. Wystarczy znać ich parametry i wpisać w odpowiednie miejsca.

http://www.willtheyfit.com/

Powodzenia! :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Żeby się jeszcze chciało sprzedawcom podawać coś ponad rozstaw śrub i ewentualnie jaka felga, było by super. Często nawet szerokości i profilu nie podają. o ET można też zapomnieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tu jest problem z tym ET. Wiadomo, że dojazdówka będzie mocno schowana w nadkolu, ale średnicę i szerokość możesz sobie podpatrzeć na aukcjach. Standard do Corsy C to felga 14 4x100 z oponą 105/70.

 

Tu masz link:
http://sklep.speedgum.com.pl/kola-dojazdowe/93-kolo-dojazdowe-14-4x100-opel-corsa-astra-agila-male.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować 125..

Spokojnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaleźliśmy 115/70 R15, 4 x 100 otwór 57 mm ET40 prawdopodobnie od VW Golfa III, albo Seata. Po obmierzeniu leżącego koła od punktu mocowania do podłoża jest prawie tyle samo co w standardowym kole. Wychodzi że będzie bardziej schowane w nadkolu ale tylko o różnicę w szerokości opony. No i różnica w wysokości wychodzi jakieś 37 mm, ale to i tak lepiej niż standard 105/70 R14, bo tam wychodzi 78 mm mniejsze koło od standardu. Dostałem je za darmo w ramach długoletniej współpracy między firmami w całkiem dobrym stanie, może raz użyte, bo "cycków" już nie ma ale pasek kolorowy po obwodzie nadal jest. Trzyma nawet ciśnienie, więc jest naprawdę w dobrym stanie. Przy najbliższej okazji będąc u teścia na długi weekend, założę i sprawdzę jak się sprawuje. Czeka mnie dłuższa podróż, więc muszę wyszykować auto, dokupić linkę holowniczą i naprawić punkt mocowania haka z przodu, bo coś tam nie halo i nie chce się wkręcić.

Dzięki Panowie za pomoc, zaraz po testach napiszę co i jak i wrzucę jakieś fotki.

Edytowane przez topiq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokupić linkę holowniczą

A może ... SZTYWNY HOL ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teść ma sprężynującą linkę, bardzo fajnie łagodzi szarpnięcia i wytrzymała podpięcie do sanek. Ten sztywny hol rozumiem żarcik ;) Ojca zapytam, może mu po Autosanie został :D CC z racji wagi to i na płaskim idzie zapchać, albo zaciągnąć na kilku sznurówkach ale wypada linkę ze sobą mieć jak i dojazdówkę. Jakoś do tej pory jakoś nie myślałem o lince, w większości jeżdżę do roboty i z powrotem 10 km no i miałem assistance. Po podwyżkach OC zrezygnowałem, bo nigdy nie skorzystałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

sztywny hol rozumiem żarcik

Chyba sobie jaja robisz, z racji funkcji na forum nie mogę żartowac z userów..

Na sztywnym holu jest bardzo dobra kontrola pojazdu holowanego - kliknij w odnosnik, a nie wygłupiaj się z rurami od autosana. Ja używam takiego (na szczęście do tej pory raz..) i nigdy bym do linki nie wrocił..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.