Gość golibroda Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Witam, Przestały działać dziś wieczorem światła STOP - Opel Astra Classic 1.4 sedan. Zastała mnie noc i nie miałem jak podejrzeć okolice pedałów. Niestety nie miałem dostępu do miernika, ale dedukuję ... Zlokalizowałem bezpiecznik nr 28, chyba dobry, bo wiszą także na nim kierunkowskazy i działają. Mało prawdopodobne żeby spaliły się na raz obie żarówki. Głównym podejrzanym jest włącznik świateł STOP przy pedale hamulca. I teraz pytanie: na ile skomplikowana jest wymiana lub dostanie się do niego ? Czytałem,że jest tylko wkładany w uchwyt i przekręcany. Tylko czy można się do niego dobrać bez rozbierania "obudowy" konsoli pod kolumną kierowniczą (np wsadzić rękę) ? Jeśli trzeba coś odkręcić to co to jest i jakie śruby są użyte ? Torx, krzyżak ? Pewnie trzeba przyjąć niewygodną pozycję (bo fotel) lub bardziej wygodną gdy byc może odkręci się element pod kierownicą. Proszę o pomoc i podpowiedzi. Jeśli naprawa jest prosta, pomierzę miernikiem napięcia (żarówki), kupię czujnik i wymienię sam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 (edytowane) Odsuwasz fotel do tyłu i szukasz nad pedałem.Przekręcasz i wyjmujesz. Edytowane 14 Listopada 2016 przez adam1954   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golibroda Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Dzięki, czyli nie muszę nic rozbierać ? Da się dojść ręką bez problemu ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Wsuniesz się i zobaczysz.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golibroda Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 OKi, dzięki - zobaczę za widnego Naprawiłem, winowajca: czujnik nad pedałem hamulca. Dostęp dość prosty, trzeba się troszkę wygiąć. Przekręcasz, wyjmujesz, masz z wtyczką na wierzchu, można robić testy. Zwykła zwora we wtyku mówi wszystko jak ktoś nie ma miernika. Montaż prosty. Całość z 20 minut. Najdłuższy jest zakup w sklepie bo nawet wielcy go mają ale tylko w cenniku, mały sklep jednak był niezawodny, U mnie zablokował się na amen. Nowy, koszt od kilkunastu złotych. Dziękuję za pomoc.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.