Skocz do zawartości

[Opel Astra F '95/X16SZ] Niskie obroty na biegu jałowym, gaśnie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam użytkowników forum, to mój pierwszy post także proszę Oplowiczów o wyrozumiałość.

Posiadam tak jak w temacie Astrę F 1.6 8v X16SZ bez gazu. Ostatnio oddałem samochód do mechanika znajomego na wymianę sprzęgła, zrobił wszystko dobrze ale od tego czasu zaczęły się pomniejsze Asterki yyy to znaczy usterki. Jak odbietałem Usterkę okazało się, że uszczelkę pod pokrywą monowtrysku wydmuchało co było powodem wysokich obrotów i charakterystycznego świstu który ustępował po dodaniu gazu. Na poczekaniu wymyślił że uszczelni tą pokrywę uszczelką w płynie, co zadziałało. Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów przestał działać prędkościomierz. W tym samym dniu zaczął wyskakiwać Check Engine i podczas wrzucenia biegu jałowego obroty plasują się na pułapie 400-500 na minutę i silnikiem trochę szarpie. Nie brakuje mu wtedy mocy, pracuje tak samo i nic oprócz tych niskich obrotów się nie dzieje.

Co jeszcze zauważyłem to na przykład fakt, że gdy podczas jazdy(gdy Check jeszcze nie świeci) np. na 4, puszczę gaz i wrzucę na luz, obroty powinny zatrzymać się na poziomie ok. 900-1000 na minutę a one spadają w okolice 600 i potem falują dwie sekundy i wracają w okolice 1000.

I tutaj krótki filmik z telefonu.

 

 

Dziekuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników i witam na forum!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78494-opel-astra-f-95x16sz-niskie-obroty-na-biegu-ja%C5%82owym-ga%C5%9Bnie/
Udostępnij na innych stronach

Na początek sprawdź styki czujników odpowiedzialnych za dobór dawki paliwa (sonda lambda, temperatura silnika, przepływomierz, lub czujnik połozenia przepustnicy, oraz silniczek krokowy). Odczyt błędów jakie wywala komputer też byłby mile widziany (po co szukać po omacku).

 

W tym silniku nie ma przepłowomierza.

Zacznij od naprawy prekosciomierza, on ma wplyw na prace na luzie podczas jazdy.Poczytaj o impulsatorze czujnik przebytej drogi, jak działa.

Naprawisz prekoscimierz byc moze cały lub czesc problemów zniknie.

 

 

 

Nastepnie metoda spinaczową odczytaj błedy.

Edytowane przez mk5

 

W tym silniku nie ma przepłowomierza.

Zacznij od naprawy prekosciomierza, on ma wplyw na prace na luzie podczas jazdy.Poczytaj o impulsatorze czujnik przebytej drogi, jak działa.

Naprawisz prekoscimierz byc moze cały lub czesc problemów zniknie.

 

 

 

Nastepnie metoda spinaczową odczytaj błedy.

 

No i po naprawie prędkościomierza wszystkie dolegliwości zniknęły. Okazało się po wyjęciu linki od prędkościomierza że się ukręciła przy skrzyni biegów. Nowa linka załatwiła sprawę :smile2:.

Żadnych czeków ani innych pieroństw już nie widać.

Dzięki za rzeczową pomoc, plusik poleciał ;)

Pozdrawiam, temacik zamknięty.

Edytowane przez Magik34

 

Przepraszam, że się wtrącę.

U mnie jest odwrotnie, nie są niskie, tylko wysokie obroty, też sie check świeci, a błedów "niby" komputer nie wykazuje.

 

błedów "niby" komputer nie wykazuje.

 

Co przez to można rozumieć?

Jest kontrolka -są błędy.Problem w tym aby odpowiednio je odczytać

Jesteś na forum od czerwca więc już powinieneś już znaleźć opis jak sie odczytuje

Edytowane przez adam1954

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności