Gość LukasM18 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Proszę o pomoc! Przeklejam temat z innego forum bo tam nikt nie raczy mi pomóc Chciałem się cieszyć nowym samochodem a tu wychodzi, że muszę wymienić turbosprężarke..Sprawdziłem błędy metodą "gaz hamulec" i są dwa następujące: ECN 068302 ECN 029952. Teraz podam informacje na temat samochodu: 133000km przejechane,1,7cdti,2008r. Jeżdżę samochodem dużo,dość długie trasy,weekendy po 200 km.Czasem mam wrażenie, że silnik kiedy jest zimny to nie działa w nim turbina. Wiem, że nie powinno się katować auta na zimnym silniku i kręcić od razu turbiny ale chciałem sprawdzić jednorazowo i stąd mój wniosek. Czasami pojawia mi się "autko z kluczykiem" i jest w trybie awaryjnym. Wyłączam samochód,zapalam problemu nie ma.Jednak wiem,ze to tylko ukrywanie problemu. Sterownik silnika już wysyła informacje o błędzie więc coś jest nie tak. W załączniku podaję zrzuty ekranu. Proszę Was wyjaśnijcie co to jest. To mój pierwszy samochód z silnikiem Diesla i mam trochę ograniczone Informacje jak wszystko ma poprawnie działać. Widziałem też prawidłową procedure gaśnięcia kontrolek podczas odpalania i samochód z kluczykiem też ma zniknąć przed odpaleniem a jednak nie znika.Jeszcze raz proszę o wyjaśnienie. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam. Witam. Byłem w serwisie, wykazało te same błędy które sprawdziłem metodą gaz hamulec. Jeden już wogóle się nie pojawia ale został błąd turbosprężarki. Ciekawi mnie jedna rzecz... Gość w serwisie powiedział mi, że powodem nie działającego turbo na zimnym silniku jest, UWAGA!: Akumulator. Czy jest to wogóle możliwe czy gość chcę wyciągnąć kasę tylko za akumulator i dalej kombinować z wyciaganiem kasy czy faktycznie miał rację. W mojej Astrze jest jeszcze oryginalny akumulator z naklejką GM. Napięcie ładowania sprawdzone w trybie TEST MODE 13,4-5 końcówka cały czas się zmienia,po odpuszczeniu gazu spada do 12V Edytowane 1 Grudnia 2016 przez LukasM18   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość irek711 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Masz za niskie napięcie ładowania. Ale czy to ma związek z turbo ? Chyba że coś z napędem alternatora nie tak Masz na nim pompę vacum   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654394 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukasM18 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Faktycznie coś w tym jest. Dziękuję bardzo za odpowiedź. Dużo dała mi do myślenia. Dziś zrobiłem 200km na przykład i nie miałem żadnego problemu. Czasem ledwo wyjeżdżam z garażu i już pokazuje się ta lampa z kluczykiem. Dziś moja astra dostała trochę w pupę Autostrada,190 przez 5min non stop i powiem,że po takiej jeździe auto zaczęło całkiem inaczej pracować, ciszej i wogóle jakoś lepiej. Zauważyłem że kiedy kręcę ją do tych 3000tyś lepiej chodzi ten samochód. Nie rozumiem,wiem że może przesadzam trochę ale martwię się o moje auto,tym bardziej że za parę tygodni muszę zrobić ponad 2000km w troszkę ponad tydzień   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654457 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 może przesadzam trochę ale martwię się o moje auto,tym bardziej że za parę tygodni muszę zrobić ponad 2000km w troszkę ponad tydzień Niestety nie przesadzasz.Napięcie na poziomie 12V na pracującym silniku to natychmiastowa regeneracja altka. A przynajmniej sprawdzenie ładowania na altku z wymianą aku .włącznie. Jeżeli planujesz dłuższe wyjazdy to napraw usterki 0299 usterka mechaniczna turbiny.Przegoniłeś to sie trochę poprawiło 0683 brak komunikacji świec żarowych ze sterownikiem silnika.Może być brak styku a najbardziej możliwe słabe ładowanie i sterownik wyłącza pozostałe urządzenia. Turbinę trzeba sprawdzić dla czego wystąpiła usterka mechaniczna.czy to grucha od turbo czy co innego. Ładowanie naprawić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654463 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snejku Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Do przebiegu dodaj jeszcze minimum 100tys i wiele sie wyjaśni   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukasM18 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Przebieg jest prawdziwy ponieważ byłem w ASO Opla i potwierdzili że przebieg jest zgodny z tym co pokazuje samochód. Teraz oddałem samochód do warsztatu gdzie go kupiłem i gość mi powiedział że jest nowa skrzynia biegów i jedna ze świec żarowych była urwana i wymienili komplet.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 A o ładowaniu aku. zapomnieli?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654483 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukasM18 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Ale ja nie brałem usługi przeglądu samochodu w Niemczech trochę inaczej to wszystko działa. Zobaczę teraz co zrobią w tym warsztacie Edytowane 3 Grudnia 2016 przez LukasM18   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Ale gdy oglądali skrzynię i wymieniali świece to w czym problem zmierzyć napięcie? No ale może w niemcowni jest inaczej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukasM18 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 (edytowane) Szczerze to nie wiem jak długo problem występuje ale skrzynia biegów była chyba dawno zmieniana więc nie wiem co tam ktoś kiedyś robił. Może dopiero mi ten problem zaczął występować. Tutaj jest inaczej,czasem brakuje mi podejścia dobrych mechaników.w pl zawsze podszedł popatrzył,znalazł chwilę żeby bez kolejki obsłużyć. Tutaj musisz zrobić termin i tyle,pierwsze pytanie jakie dostajesz od obsługi serwisu to ma Pan termin jak nie to zrobić i do widzenia Teraz sobie przypomniałem że kiedy włączam TEST MODE to przy pozycji DIMM mam napisane NONE a z tego co wiem ma być U. Właśnie byłem w warsztacie i widziałem gruchę dziurawą. Część już zamówiona. Zobaczę co będzie dalej. Dziękuję za pomoc Właśnie byłem w warsztacie i widziałem gruchę dziurawą. Część już zamówiona. Zobaczę co będzie dalej. Dziękuję za pomoc Edytowane 3 Grudnia 2016 przez LukasM18 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78595-b%C5%82%C4%99dy-ecn-029952-i-ecn-068302/#findComment-654489 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.