Skocz do zawartości

Meriva 1.7 CDTI wypadanie zapłonu


Gość adamwb

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM.

SZUKAM POMOCY W SPRAWIE MOJEJ MERIVY 1.7CDTI 100KM

Problem polega na tym że po odpaleniu gdy silnik jest zimy autko cyka bardzo ładnie. Problem pojawia się gdy silnik się nagrzeje. I teraz ważne : gdy dojeżdżamy np na światła i się zatrzymam z wciśniętym sprzęgłem to błąd się nie pojawia natomiast gdy puszczę sprzęgło wyczuwalna jest nierówna praca i pojawiaja się dwie kontrolki "auto z kluczykiem" i "ESC". Po ponownym uruchomieniu silnika błąd się kasuje lecz przy takiej samej sytuacji jak wcześniej opisałem znowu się pojawia.

Do tej pory zrobiłem :

Regeneracja wtryskiwaczy.

Wymiana zaworu scv/svc.

Sprawdzenie sterownika.

Czyszczenie układu dolotowego.

Czyszczenie EGR.

Nowy alternator i rozrusznik.

 

Może ktoś coś zaproponuje? Co dalej...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wyczuwalna jest nierówna praca i pojawiaja się dwie kontrolki "auto z kluczykiem" i "ESC". Po ponownym uruchomieniu silnika błąd się kasuje lecz przy takiej samej sytuacji jak wcześniej opisałem znowu się pojawia.

 

Błąd się nie kasuje.Znika tylko kontrolka.Odczytałeś kod błędu ?Czy bawiłeś się w wymianę części na podstawie domysłów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawy były przeprowadzane przez "fachowców". A teraz szukam natchnienia w internecie.

Błędy te mogę sprawdzić w momencie pojawienia się kontrolek. Gdy zgasze silnik to w CPU nie ma zapamiętanych błędów.

post-54372-0-77698300-1481191386_thumb.jpg

post-54372-0-14717900-1481191412_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem. Jak można sprawdzić przepływomierz ? Kompresje podobno sprawdzał przy wymianie wtryskiwaczy i stwierdził że jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyć miernikiem albo obserwujac wartości w programie diagnostycznym.Na tych zrzutach masz 39,5 kg/h

Według tisa masz mieć na wolnych 20-40

Natomiast jezeli chodzi o EGR to jeżeli współczynnik wypełnienia EGR to to samo co wartość rzeczywista pozycji EGR to jest różnica między żądanym położeniem

To tym by się trzeba zainteresować.Bo żądane masz 55 a o wcześniej 25.A powinno być chyba 55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrze się temu. Najbardziej zastanawia mnie udział w tym problemie sprzęgła. Nawet gdy wyczuwam że zaczyna klekotac i szybko zareaguje wciskając sprzęgło to kontrolki się nie pojawią. Co prawda słychać już koło dwumasowe przy gaszeniu, możliwe że to jest powodem tych problemów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło ma łączyć i rozłączać napęd..Więc raczej jako takie nie powinno powodować wypadania zapłonu.Może być że jego uszkodzenie uwidacznia ten objaw.Ale o już doświadczeni koledzy się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności