Jump to content
Sign in to follow this  
adamwb

Meriva 1.7 CDTI wypadanie zapłonu

Recommended Posts

WITAM.

SZUKAM POMOCY W SPRAWIE MOJEJ MERIVY 1.7CDTI 100KM

Problem polega na tym że po odpaleniu gdy silnik jest zimy autko cyka bardzo ładnie. Problem pojawia się gdy silnik się nagrzeje. I teraz ważne : gdy dojeżdżamy np na światła i się zatrzymam z wciśniętym sprzęgłem to błąd się nie pojawia natomiast gdy puszczę sprzęgło wyczuwalna jest nierówna praca i pojawiaja się dwie kontrolki "auto z kluczykiem" i "ESC". Po ponownym uruchomieniu silnika błąd się kasuje lecz przy takiej samej sytuacji jak wcześniej opisałem znowu się pojawia.

Do tej pory zrobiłem :

Regeneracja wtryskiwaczy.

Wymiana zaworu scv/svc.

Sprawdzenie sterownika.

Czyszczenie układu dolotowego.

Czyszczenie EGR.

Nowy alternator i rozrusznik.

 

Może ktoś coś zaproponuje? Co dalej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

wyczuwalna jest nierówna praca i pojawiaja się dwie kontrolki "auto z kluczykiem" i "ESC". Po ponownym uruchomieniu silnika błąd się kasuje lecz przy takiej samej sytuacji jak wcześniej opisałem znowu się pojawia.

 

Błąd się nie kasuje.Znika tylko kontrolka.Odczytałeś kod błędu ?Czy bawiłeś się w wymianę części na podstawie domysłów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za program?

Pokazałeś parametry a gdzie masz tabelkę z błędami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprawy były przeprowadzane przez "fachowców". A teraz szukam natchnienia w internecie.

Błędy te mogę sprawdzić w momencie pojawienia się kontrolek. Gdy zgasze silnik to w CPU nie ma zapamiętanych błędów.

post-54372-0-77698300-1481191386_thumb.jpg

post-54372-0-14717900-1481191412_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ci ,,fachowcy,, sprawdzili przepływkę,czujnik temp.płynu oraz kompresję na 1 garze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego nie wiem. Jak można sprawdzić przepływomierz ? Kompresje podobno sprawdzał przy wymianie wtryskiwaczy i stwierdził że jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomierzyć miernikiem albo obserwujac wartości w programie diagnostycznym.Na tych zrzutach masz 39,5 kg/h

Według tisa masz mieć na wolnych 20-40

Natomiast jezeli chodzi o EGR to jeżeli współczynnik wypełnienia EGR to to samo co wartość rzeczywista pozycji EGR to jest różnica między żądanym położeniem

To tym by się trzeba zainteresować.Bo żądane masz 55 a o wcześniej 25.A powinno być chyba 55

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyjrze się temu. Najbardziej zastanawia mnie udział w tym problemie sprzęgła. Nawet gdy wyczuwam że zaczyna klekotac i szybko zareaguje wciskając sprzęgło to kontrolki się nie pojawią. Co prawda słychać już koło dwumasowe przy gaszeniu, możliwe że to jest powodem tych problemów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęgło ma łączyć i rozłączać napęd..Więc raczej jako takie nie powinno powodować wypadania zapłonu.Może być że jego uszkodzenie uwidacznia ten objaw.Ale o już doświadczeni koledzy się wypowiedzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.