Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Kolega ma problem z Astra H OPC ( Z20LEH ).

 

Otóż po dość krótkim odcinku, ale przy ostrej jeździe, wywaliło wodę z zbiorniczka.

Wyglądało to tak, zgasił silnik, zauważyliśmy, że z pod maski lecą dymy, otworzyliśmy maskę, i w zbiorniczku gotowała się woda i wywalało się górą.

 

Niestety nie zauważaliśmy, czy włączony był wentylator. Mechanik wstępnie stwierdził, że raczej nie będzie to problem z głowicą czy też uszczelką, ponieważ zrobiliśmy po tym incydencie ponad 300km, troche ostrej jazdy i problem się nie powtórzył.

 

Jest szansa, że wentylator wtedy się nie włączył i nie schłodził silnika ( jazda przy około 5 stopniach ) ?

Edytowane przez GreQu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/
Udostępnij na innych stronach

A może zapowietrzył się wcześniej - czy przed ostrą jazdą sprawdzony był poziom w zbiorniczku?

 

Poszukał bym nieszczelności na układzie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655510
Udostępnij na innych stronach

Po kupnie Astry miałem podobny problem. Płynu może nie wywalało, ale pojawiało się bulgotanie po wyłączeniu silnika. Problem tkwił w nieszczelności. Uszkodzony był króciec węża odpowietrzającego. Niby nie cieknął, ale nie trzymał ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655536
Udostępnij na innych stronach

Hmm, korek zbiorniczku jest raczej oryginalny, tzn. wszędzie taki widzieliśmy.

 

Może i warto powiedzieć, non stop wywala na ekranie " Stand koelmiddel controleren ", wystarczy przejechać kilka km i non stop się to powtarza.

Stan płynu jest okej, bo nawet napełniliśmy więcej niż trzeba i dalej wyskakuje info.

 

Po podpięciu do kompa, nie wyskoczył żaden błąd związany z wentylatorem, czy też usterką z jakimś czujnikiem.

 

Jak problem znowu się pojawi, to będziemy myśleć dalej..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655547
Udostępnij na innych stronach

Jak poziom płynu ok, i wywala komunikat o jego zbyt niskim poziomie to generalnie pewnie pływa świruje w zbiorniku. Będzie trzeba go wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655550
Udostępnij na innych stronach

Hmm, korek zbiorniczku jest raczej oryginalny, tzn. wszędzie taki widzieliśmy.

 

Może i warto powiedzieć, non stop wywala na ekranie " Stand koelmiddel controleren ", wystarczy przejechać kilka km i non stop się to powtarza.

Stan płynu jest okej, bo nawet napełniliśmy więcej niż trzeba i dalej wyskakuje info.

 

Po podpięciu do kompa, nie wyskoczył żaden błąd związany z wentylatorem, czy też usterką z jakimś czujnikiem.

 

Jak problem znowu się pojawi, to będziemy myśleć dalej..

Teraz ja nie rozumiem.

Czy uciekł płyn z układu chłodzenia?

Czy przyszedł sygnał o ubytku płynu?

Bo było nie było to dwie różne rzeczy.

A korek oryginalny wcale nie świadczy o jego sprawności.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655555
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja nie rozumiem.

Czy uciekł płyn z układu chłodzenia?

Czy przyszedł sygnał o ubytku płynu?

Bo było nie było to dwie różne rzeczy.

A korek oryginalny wcale nie świadczy o jego sprawności.

 

A więc tak, ten komunikat pojawiał się mu od jakiegoś czasu, stan wody był okej, lecz na ekranie wyskakiwał komunikat by sprawdzić stan.

 

Kilka dni temu, po której ale mocnej jeździe, wywaliło płyn z zbiorniczka, woda dosłownie wrzała, wyglądało to tak samo jak woda w czajniku, i rzecz jasna wywaliło część wody z zbiorniczka.

Jeszcze samo wyrzucenie wody może wskazywać na zapowietrzenie układu itd, ale czemu się gotowała?

Edytowane przez GreQu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655558
Udostępnij na innych stronach

Woda wrze w temp 100C. Płyn chłodniczy 110-120 (zależy jaki płyn). Dodatkowo w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie, które dodatkowo podnosi temp wrzenia. Jeśli układ będzie nieszczelny (nie będzie w nim nadciśnienia) to temp wrzenia spadnie. Dodatkowo jak układ będzie zapowietrzony to mogą tworzyć się poduszki powietrzne, ograniczające przepływ płynu, zakłócające jego obieg, co może prowadzić do miejscowego wzrastania jego temp. A jak miejscowo płyn się zagotuje to jednocześnie dodatkowo go zapowietrza. Dzieją się wtedy różne cyrki.

 

Trzeba zacząć, tak jak pisali koledzy wyżej, od sprawdzenia szczelności układu i sprawdzenia korka - wymiany na inny. Jakby co posiadam taki korek.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655561
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bym dodał - kontrola chłodziwa na zawartość spalin (CO2).

Kontrola jakości chłodziwa - z wiekiem spadają jego właściwość i wytrącają się osady.

Oczywiście rozumiem że w układzie jest płyn chłodniczy a nie woda.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655563
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności