Gość GreQu Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 (edytowane) Witam. Kolega ma problem z Astra H OPC ( Z20LEH ). Otóż po dość krótkim odcinku, ale przy ostrej jeździe, wywaliło wodę z zbiorniczka. Wyglądało to tak, zgasił silnik, zauważyliśmy, że z pod maski lecą dymy, otworzyliśmy maskę, i w zbiorniczku gotowała się woda i wywalało się górą. Niestety nie zauważaliśmy, czy włączony był wentylator. Mechanik wstępnie stwierdził, że raczej nie będzie to problem z głowicą czy też uszczelką, ponieważ zrobiliśmy po tym incydencie ponad 300km, troche ostrej jazdy i problem się nie powtórzył. Jest szansa, że wentylator wtedy się nie włączył i nie schłodził silnika ( jazda przy około 5 stopniach ) ? Edytowane 15 Grudnia 2016 przez GreQu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 A korek w zbiorniczku jest właściwy ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 15 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2016 A może zapowietrzył się wcześniej - czy przed ostrą jazdą sprawdzony był poziom w zbiorniczku? Poszukał bym nieszczelności na układzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655510 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Po kupnie Astry miałem podobny problem. Płynu może nie wywalało, ale pojawiało się bulgotanie po wyłączeniu silnika. Problem tkwił w nieszczelności. Uszkodzony był króciec węża odpowietrzającego. Niby nie cieknął, ale nie trzymał ciśnienia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreQu Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Hmm, korek zbiorniczku jest raczej oryginalny, tzn. wszędzie taki widzieliśmy. Może i warto powiedzieć, non stop wywala na ekranie " Stand koelmiddel controleren ", wystarczy przejechać kilka km i non stop się to powtarza. Stan płynu jest okej, bo nawet napełniliśmy więcej niż trzeba i dalej wyskakuje info. Po podpięciu do kompa, nie wyskoczył żaden błąd związany z wentylatorem, czy też usterką z jakimś czujnikiem. Jak problem znowu się pojawi, to będziemy myśleć dalej..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655547 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jak poziom płynu ok, i wywala komunikat o jego zbyt niskim poziomie to generalnie pewnie pływa świruje w zbiorniku. Będzie trzeba go wymienić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Hmm, korek zbiorniczku jest raczej oryginalny, tzn. wszędzie taki widzieliśmy. Może i warto powiedzieć, non stop wywala na ekranie " Stand koelmiddel controleren ", wystarczy przejechać kilka km i non stop się to powtarza. Stan płynu jest okej, bo nawet napełniliśmy więcej niż trzeba i dalej wyskakuje info. Po podpięciu do kompa, nie wyskoczył żaden błąd związany z wentylatorem, czy też usterką z jakimś czujnikiem. Jak problem znowu się pojawi, to będziemy myśleć dalej.. Teraz ja nie rozumiem. Czy uciekł płyn z układu chłodzenia? Czy przyszedł sygnał o ubytku płynu? Bo było nie było to dwie różne rzeczy. A korek oryginalny wcale nie świadczy o jego sprawności.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GreQu Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) Teraz ja nie rozumiem. Czy uciekł płyn z układu chłodzenia? Czy przyszedł sygnał o ubytku płynu? Bo było nie było to dwie różne rzeczy. A korek oryginalny wcale nie świadczy o jego sprawności. A więc tak, ten komunikat pojawiał się mu od jakiegoś czasu, stan wody był okej, lecz na ekranie wyskakiwał komunikat by sprawdzić stan. Kilka dni temu, po której ale mocnej jeździe, wywaliło płyn z zbiorniczka, woda dosłownie wrzała, wyglądało to tak samo jak woda w czajniku, i rzecz jasna wywaliło część wody z zbiorniczka. Jeszcze samo wyrzucenie wody może wskazywać na zapowietrzenie układu itd, ale czemu się gotowała? Edytowane 16 Grudnia 2016 przez GreQu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Labiel Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Woda wrze w temp 100C. Płyn chłodniczy 110-120 (zależy jaki płyn). Dodatkowo w układzie chłodzenia panuje nadciśnienie, które dodatkowo podnosi temp wrzenia. Jeśli układ będzie nieszczelny (nie będzie w nim nadciśnienia) to temp wrzenia spadnie. Dodatkowo jak układ będzie zapowietrzony to mogą tworzyć się poduszki powietrzne, ograniczające przepływ płynu, zakłócające jego obieg, co może prowadzić do miejscowego wzrastania jego temp. A jak miejscowo płyn się zagotuje to jednocześnie dodatkowo go zapowietrza. Dzieją się wtedy różne cyrki. Trzeba zacząć, tak jak pisali koledzy wyżej, od sprawdzenia szczelności układu i sprawdzenia korka - wymiany na inny. Jakby co posiadam taki korek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Jeszcze bym dodał - kontrola chłodziwa na zawartość spalin (CO2). Kontrola jakości chłodziwa - z wiekiem spadają jego właściwość i wytrącają się osady. Oczywiście rozumiem że w układzie jest płyn chłodniczy a nie woda. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78716-wyrzuci%C5%82o-wod%C4%99-z20leh/#findComment-655563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.