Jump to content
Sign in to follow this  
Seboss80

głośne stuknięcia podczas jazdy

Recommended Posts

Witam,

Ostatnio zaobserwowałem podczas jazdy moja Corsą B 1.0 12v (instalacja lpg) dwa problemy:

 

Pierwszy:

głośne stuknięcia tak jakby jakaś rura pękała.Ja siedząc obok pasażera czułem jak by to było gdzieś pod siedzeniem pasażera natomiast żona, która prowadziła twierdzi że to tak jakby przy pedale gazu. Zdarza się to średnio raz na przejechane ok 50 km. Po tym puknięciu auto normalnie jedzie nadal nic się nie zaświeca wszystko jest ok. Co ciekawe zauważyłem że te puknięcia pojawiają się gdy na zewnątrz jest bardzo niska temperatura -15, - 20 stopni. Wcześniej nigdy czegoś takiego nie było, a auto mamy od pół roku. CO to może być ?

 

Drugi:

Podczas jazdy zapalają się jednocześnie dwie kontrolki akumulatora i oleju. Auto jakby gasło i traciło moc. Po ok 10 sekundach kontrolki zgasły i auto normalnie jechało dalej. Zdarzyło mi się to tylko 2 razy na długich trasach, także w temperaturze poniżej - 15

Edited by Seboss80

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strzały na LPG mogą świadczyć od tym że czas na wizytę u gazownika i dokładny przegląd instalacji.

A sam możesz sprawdzić czy nie masz rozwalonego dolotu.Przełącz na Pb i zatkaj rurę przed filtrem powietrza.Jeżeli auto zgaśnie to dolot masz szczelny.

Co nie oznacza że trzeba będzie do gazownika i sprawdzić jak pracuje sonda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a czy powodem tych szałów, które wyczuwam pod pedałem gazu mogą być świece zapłonowe? Od czerwca kiedy kopiłem auto zrobiłem ok 10.000 km a nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał świece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece to podstawa .Powinno się wymienić w pierwszej kolejności.LPG jest czułe na przebicia na nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jakiego producenta i jaki model świec polecacie do tego samochodu z instalacją LPG?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie

post-37019-0-12534300-1485422251_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Podczas jazdy zapalają się jednocześnie dwie kontrolki akumulatora i oleju

Możesz być mostek np w celu ukrycia problemów ciśnieniem oleju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Albo zamarza reduktor i obroty silnika spadają na tyle że traci się wzbudzenie w altku i przy okazji spada ciśnienie oleju.

Jeszcze bym sprawdził filtry LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jaki jest optymalny odstęp miedzy elektrodami do tego auta. Wildze, że świece które pasują mają rożne odstępy od 0,8 do 1,0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są zalecenia producenta.I taki ma być odstęp jak pisze producent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.