Gość tomula76 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 witam mój tata ma astre 3 1.7 cdti diesel ma ja 5 lat teraz wyskoczyla mu dioda (filtra czastek stałych) i pulsuje, pare pytan ile kosztuje regeneracja filtra ile kosztuje nowy filtr a moze jakis inny sposób naprawy tak mniej wiecej dziekuje za podpowiedzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość snejku Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Jest wiele sposobów na DPF, od wycięcia filtra (ok 1000zl z programem) poprzez jego czyszczenie "profesjonalne"(ok 700zl), albo wyjac i samemu sie pobawic roznymi specyfikami. Jeszcze jest wymuszenie wypalania komputerem serwisowym ale... moze byc to w pewnych ekstremalnych sytuacjach niebezpieczne... Grozi pozarem. http://dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm Poczytaj tutaj, wyglada na to ze jeszcze zalapiesz sie na probe wypalania automatycznego tylko trzeba przegonic auto. Edytowane 12 Stycznia 2017 przez snejku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomula76 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Jest wiele sposobów na DPF, od wycięcia filtra (ok 1000zl z programem) poprzez jego czyszczenie "profesjonalne"(ok 700zl), albo wyjac i samemu sie pobawic roznymi specyfikami. Jeszcze jest wymuszenie wypalania komputerem serwisowym ale... moze byc to w pewnych ekstremalnych sytuacjach niebezpieczne... Grozi pozarem. http://dixi-car.pl/czyszczenie-filtra-dpf.htm Poczytaj tutaj, wyglada na to ze jeszcze zalapiesz sie na probe wypalania automatycznego tylko trzeba przegonic auto. ok dziekuje bo mój tata ma 80 tys przejechane na krótkich odcinkach głównie oki czyli musi przejechac wypalic go np. na trasie Edytowane 12 Stycznia 2017 przez tomula76   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658006 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 jesli sie pala kontrolki to nie dzieje sie to bez powodu. Albo jest jakis defekt od nieszczelnosci poproblemy z czujnikami na wydechu itp. Sam dpf generlanie jest bezobslugowy tutaj. Ewentualnie problem moze lezec gdzies w ukladzie wtryskowym lub turbo. Bo duza szansa ze nawet nowy absolutnie filtr dpf skonczy swoj zywot na predce. Trzeba myslec co sie robi i czemu sie cos stalo. Sama likwidacja skutkow to nei rozwiazanie bo cos musialo byc przyczyna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majczel86 Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 Problemy z filtrami dpf są strasznie złożone. Nie wiem jak jest w astrze 3, ale trzeba zobaczyć co oznacza migająca dioda dpf. Ogólnie polecam najpierw przegonić w trasach auto (bo to może każdy). Jak problem szybko nawróci znaczy, że albo elktronika obsługująca filtr nawala, albo filtr się kończy. Ja mam niestety podobny problem, filtr wypala mi się bardzo często, nawet co 20 km, po przejechaniu 500 km trasy z prędkością 150 km/h rano odpalam auto i co? wypalanie dpf. Porażka. Dodam że Astra 4 z 2013 roku z przebiegiem 210 000 km, ale głównie w trasie więc dpf powinien jeszcze żyć. A sam obecnie jeżdże 50% trasa 50% miasto. A w mieści max trzeci bieg i wysokie obroty, nikt mi nie wmówi, że źle jeżdżę i zapycham filtr. Niestety zbiera się w nim popiół po wypalaniu i on się sam nie usunie. Pseudoekologia. Ogólnie w serwisie wymienili mi złącza czujników temperatury spalin bo były błędy a problem nie zniknął, jadę teraz kolejny raz, powiedzieli, że sprawdzą filtr, uważam, że od tego się powinno zacząć, ale te z***by mają swoje procedury zapewniające zarobek. Dodam, że jak wypala mi się dpf i wrzucę 4000 obrotów na luzie inni kierowcy spierdzielają, taką mam ekologiczna furę Nidgy więcej diesla!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658448 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 17 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2017 A do jakiego stopnia wypala się dpf? Ile procent jest po wypaleniu? Nieszczelności EGR i niedoładowanie turbiny będzie powodowało dymienie na czarno i szybkie zapełnienie filtra. Zacznij więc od sprawdzenia dlaczego tak szybko się zapełnia. Faktem też może być że źle wcześniej eksploatowany jest częściowo zapełniony co zmniejszyło jego pojemność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Ale wypalanie co 20km to przesada... Trzeba sprawdzić jakie wartości nasycenia filtra pokazuje przed i po wypaleniu. Może np. czujnik jest zapchany. With mobilephone sent.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majczel86 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Nie wiem do jakiego stopnia się wypala, nie umiem tego sprawdzić, ale zauważyłem też pewną zależność. Ostatnio (2 miesiące temu) przed wymianą oleju pokazywało mi żywotność oleju 0% (dlatego wymiana). Tak przejechałem ok 1000 km i w tym czasie dpf ani razu się nie wypalał a auto jeździło normalnie. Po wymianie oleju od razu wypalanie dpf, chyba jest jakieś zabezpieczenie żeby popsuty już olej dalej się nie psuł od kolejnych wypalań. Wg mnie jest jakiś problem z czujnikami bo zauważyłem też że im zimniej tym częściej, a styl jazdy ten sam. kicaj, ale piszesz o czujniku temp. spalin? Miałem wymieniane styki tego czujnika, bo był błąd, po wymianie znowu mam komunikat "jedź do serwisu", pewnie ponowił się błąd. Popencjusz: silnik nie kopci, moc jest ok, ale zauważyłem wyciek ropy chyba przy uszczelkach intercoolera, ale nie wiem co było pierwsze, problem z dpf czy wyciek. Auto mam od 06.2016, latem jeździło dobrze, wypalanie co 400 km miasto i ok. 1000 km trasa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658490 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 silnik nie kopci bo ma DPF. A jak ci się nagrzewa auto? Jak wtryski? leją? miałem na myśli czujnik ciśnienia spalin (masz chyba 1) ale też czujnik O2 albo temp spalin może swoje robić. Ja jeździłem do prawie 180tys km. i nie miałem żadnych problemów z DPF, ale fakt faktem że jak zbliżał się czas wypalania to brałem auto w trasę. Silnik Z19DTH   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Majczel86 Opublikowano 18 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2017 Auto nagrzewa się powoli bym powiedział, nawet jak na diesla, mam też focusa mk1 1,8 tddi i tam jest dużo szybciej. Co do wtrysków to ich nie sprawdzałem, ale auto fajnie odpala, ładnie i równo pracuje i mało pali (jak się nie wypala) oraz ma moc więc mniemam, że wtryski są ok. Jutro jadę do serwisu, pewnie znowu będzie diagnostyka komputerowa to powiem coś więcej o tych czujnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/78988-dioda-filtra-czastek-sta%C5%82ych/#findComment-658539 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.