Gość A_FLY Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 Witajcie, niestety z moją Merivą B dalsze problemy, a samochód ledwo się dorobił 15 miesięcy. Tym razem zmuszony jestem napisać, a raczej przytoczyć moją wiadomość do GM Polska związaną z wykupioną na 2 rok eksploatacji samochodu - Gwarancją Mobilności - Opel. Część danych została zastąpiona przez "XXX". Zwroty informujące, że autorem jest kobieta wynikają z tego iż nie ja zgłaszałem całą sprawę i nie ja tego dnia korzystałem z samochodu. "Dzień dobry, Piszę do Państwa w związku z sytuacją, która miała miejsce w związku z użytkowaniem samochodu marki Opel. Dnia 20.02.2017 samochód XXXX (nr rej. XX XXX) przed godziną 7:00 uległ awarii (Check Engine – komunikat „Brak mocy silnika”).W pierwszej chwili skontaktowałam się z lokalnym ASO w XXX.Po samochód została skierowana laweta, kierowca lawety stwierdził, że nie jest w stanie usunąć usterki i samochód został zabrany do ASO.Zgodnie z wykupioną Gwarancją Mobilności – Opel, około godziny ~8:05 zadzwoniłam na infolinie dokonując zgłoszenia awarii samochodu Opel Meriva B. Wiedziałam już z ASO w XXX, że samochód musi zostać na jeden dzień, a moja praca opiera się na korzystaniu z samochodu (średnio 2500km miesięcznie), więc poinformowałam, że potrzebuję skorzystać z samochodu zastępczego. Z powodu braku informacji odnośnie samochodu zastępczego wykonałam ponownie telefon o godzinie 11:21 – operator na infolinii stwierdził, że jeszcze nie jest w stanie udzielić mi informacji, co obecnie dzieje się z moim samochodem (czas oczekiwania już ponad 3h), wiedział jedynie, iż został on odholowany. O godzinie 13:50 skontaktowała się ze mną osoba z dzwoniąc z numeru telefonu XXX z informacją, że otrzymam samochód zastępczy (czas oczekiwania prawie 6h!). O 14:55 w kolejnym telefonie otrzymałam informację, że samochód zastępczy to Toyota Yaris . Na pytanie czy jest to samochód zbliżony standardem do mojego rozmówca udzielił mi odpowiedzi twierdzącej. O 18:45 – samochód został do mnie dostarczony (po 11h oczekiwania). Toyota Yaris III vs Opel Meriva B Toyota Yaris III Opel Meriva B Różnica Silnik 1.0 69KM 1.4 120KM -51KM Przyśpieszenie do 100km/h (według producenta) 15,4 11,2 +4,2s Prędkość maksymalna 155km/h 188km/h -33km/h Wymiary długość 3950mm 4300mm -350mm szerokość 1695mm 1912mm -217mm rozstaw osi 2510mm 2644mm -134mm pojemność bagażnika 286l 397l -111l Segment samochodu B - miejski K/B - minivan znaczna Zapis pochodzący z regulaminu Gwarancja Mobilności – Opel. „W przypadku gdy Pojazd jest niezdolny do jazdy w wyniku Awarii, pomoc drogowa określona w pkt. 3.1 jest nieskuteczna, a naprawa w ASO, do którego pojazd zostanie zaholowany, wymaga według informacji podanych przez ASO ponad 2 godzin lub nie jest możliwa z uwagi na wystąpienie zdarzenia poza godzinami pracy serwisu, Centrum Opel Assistance zapewnia samochód zastępczy tej samej klasy...” Proszę o sprecyzowanie określenia „zapewnia samochód tej samej klasy”. Zapewnienie samochodu zastępczego po 11 godzinach oczekiwania, uważam za karygodne. Straciłam cały dzień pracy oraz własnego czasu, którego nie są Państwo w stanie mi zwrócić. Mogę z całą pewnością stwierdzić na podstawie doświadczenia z szybkością Państwa działania, że zostałam namówiona na Gwarancję Mobilności Opel, której wymagania nie są przestrzegane.Opel Polska nie jest w stanie sprostać wymaganiom o których sam zapewnia. Dostarczony został samochód, który nie dawał poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy autostradą. Nie było możliwe poruszanie się z dopuszczalną prędkością (140km/h), ponieważ uczucie stabilność samochodu mogę porównać z Fiatem Seicento. Po oczekiwaniu na pojazd zastępczy (11h), kolejnym problemem było znaczne wydłużenie czasu przejazdu. Jestem bardzo niezadowolona z faktu wystąpienia kolejnej wady w nowym samochodzie, która nie powinna mieć miejsca. Nigdy wcześniej w innej marce nie miałam żadnych problemów z samochodem podczas bardzo krótkiego okresu gwarancji 2-lata. Usterka unieruchomiła samochód w związku z czym liczyłam na szybką reakcję i brak problemów wynikających z wystąpienia awarii. Niestety był to wierzchołek góry lodowej jaką napotkałam. Skuteczność dostarczenia samochodu zastępczego była bardzo niska, dostarczony pojazd był niezadowalający, takimi też przymiotnikami mogą określić dotychczasową „współpracę” z marką Opel. Poświęcam swój czas aby Państwa poinformować jak bardzo dużo brakuje usługom świadczonym przez Opel Polska. Zwracam się z prośbą, aby pracownicy w ASO rzetelnie wykonywali swoje usługi, oraz aby usterki były trwale i skutecznie usuwane .Wspomniane elementy według mnie oczywiste, powinny pomóc w bezproblemowym dobrnięciu do końca okresu gwarancyjnego. Zostało 9 miesięcy, mam nadzieję, że się uda." Usterka - podczas postoju na światłach przepustnica zablokowała się na obrotach biegu jałowego. Odnośnie samochodu zastępczego, biorąc pod uwagę czas oczekiwania, fakt wymiarów Merivy, wyciszenia, silnika i ceny katalogowej 80 000zł+, braku znajomości osoby zgłaszającej usterkę w temacie motoryzacji, uważam za duży błąd przysłanie zastępczego samochodu miejskiego. Dobrze, że podróżowała jedna osoba bez bagażu i innych pasażerów. W przypadku awarii samochodu marki KIA (dokładnie Sportage), samochodem zastępczym była KIA Ceed (ASO Kraków), samochód był lepiej wyposażony - nie w gołej wersji, z dieslem pod maską i zestawem głośnomówiącym. W przypadku Toyoty nie było możliwości prowadzić rozmów podczas jazdy. Dodatkowo trasa autostradą ponad 400km była udręką (+ czas oczekiwania na pojazd). Wypożyczalnia, która podesłała samochód miała w ofercie np Toyote Auris, która byłaby znacznie lepszym wyborem. Osoba, która dostarczyła samochód zastępczy była zaskoczona jaki samochód został przydzielony z infolinii. Dziękuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simluczek Opublikowano 27 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2017 No piękne pismo. Można współczuć iż auto się zepsuło i mieć nadzieję że szybko zdiagnozują usterkę i ją usuną. Pismo to taka epopeja, ciekawe czy ktoś to przeczyta w całości w GM. Meriva została minivanem a w rzeczywistości bardziej trzeba ja zaliczyć do mikrovanów, no i nieszczęsny pogromca niejednego Audi - Fiat Seicento, niestabilny i niebezpieczny... Poczucie bezpieczeństwa to rzecz względna... Trzeba wziąć pod uwagę iż GM dało auto marki TOYOTA czyli lidera niezawodności a to kosztuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/#findComment-662826 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Plamka Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Mój przypadek z Merivą B 140 km kupioną w listopadzie polegał na przysiadaniu ikonek na liczniku podczas przekręcania kluczyka coś takiego jakby brak mocy akumulatora który przeciez był nowy i silnik oczywiście milczał.Coś jakby imobilaizer nie pozwalał zastartowac. W instrukcji wyczytałem-Synchronizowanie nadajnika;odblokować drzwi przekręcając kluczyk w zamku drzwi kierowcy.Radiowy nadajnik zdalnego sterowania zostanie zsynchronizowany po włączeniu stacyjki.Zrobiłem i dwa miesiące jak ręką odjął.Takie to jest auto lub wina ostrej zimy czy coś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/#findComment-663445 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2017 Jesteśmy rynkiem B albo i C w dup...e nas mają i tyle. Niemcowi by tego w GM nie zrobili.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/#findComment-663467 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomeriva Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Zgadza się.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/#findComment-663513 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 6 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2017 Niemcowi by tego w GM nie zrobili. Tylko jest jedno ale.Niemiec -Niemcowi tak . Ale przecież to jest sytuacja zaistniała w Polsce. Więc to Polak Polaka robi w ch..a.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79495-gwarancja-mobilno%C5%9Bci-opel/#findComment-663515 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.