Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

niestety z moją Merivą B dalsze problemy, a samochód ledwo się dorobił 15 miesięcy. Tym razem zmuszony jestem napisać, a raczej przytoczyć moją wiadomość do GM Polska związaną z wykupioną na 2 rok eksploatacji samochodu - Gwarancją Mobilności - Opel.

 

Część danych została zastąpiona przez "XXX". Zwroty informujące, że autorem jest kobieta wynikają z tego iż nie ja zgłaszałem całą sprawę i nie ja tego dnia korzystałem z samochodu.

 

"Dzień dobry,

Piszę do Państwa w związku z sytuacją, która miała miejsce w związku z użytkowaniem samochodu marki Opel.

Dnia 20.02.2017 samochód XXXX (nr rej. XX XXX) przed godziną 7:00 uległ awarii (Check Engine – komunikat „Brak mocy silnika”).
W pierwszej chwili skontaktowałam się z lokalnym ASO w XXX.
Po samochód została skierowana laweta, kierowca lawety stwierdził, że nie jest w stanie usunąć usterki i samochód został zabrany do ASO.
Zgodnie z wykupioną Gwarancją Mobilności – Opel, około godziny ~8:05 zadzwoniłam na infolinie dokonując zgłoszenia awarii samochodu Opel Meriva B. Wiedziałam już z ASO w XXX, że samochód musi zostać na jeden dzień, a moja praca opiera się na korzystaniu z samochodu (średnio 2500km miesięcznie), więc poinformowałam, że potrzebuję skorzystać z samochodu zastępczego.

Z powodu braku informacji odnośnie samochodu zastępczego wykonałam ponownie telefon o godzinie 11:21 – operator na infolinii stwierdził, że jeszcze nie jest w stanie udzielić mi informacji, co obecnie dzieje się z moim samochodem (czas oczekiwania już ponad 3h), wiedział jedynie, iż został on odholowany.

O godzinie 13:50 skontaktowała się ze mną osoba z dzwoniąc z numeru telefonu XXX z informacją, że otrzymam samochód zastępczy (czas oczekiwania prawie 6h!).

O 14:55 w kolejnym telefonie otrzymałam informację, że samochód zastępczy to Toyota Yaris . Na pytanie czy jest to samochód zbliżony standardem do mojego rozmówca udzielił mi odpowiedzi twierdzącej.

O 18:45 – samochód został do mnie dostarczony (po 11h oczekiwania).

 

 

Toyota Yaris III vs Opel Meriva B

Toyota Yaris III

Opel Meriva B

Różnica

Silnik

1.0 69KM

1.4 120KM

-51KM

Przyśpieszenie do 100km/h (według producenta)

15,4

11,2

+4,2s

Prędkość maksymalna

155km/h

188km/h

-33km/h

 

Wymiary

długość

3950mm

4300mm

-350mm

szerokość

1695mm

1912mm

-217mm

rozstaw osi

2510mm

2644mm

-134mm

 

pojemność bagażnika

286l

397l

-111l

Segment samochodu

B - miejski

K/B - minivan

znaczna

 

Zapis pochodzący z regulaminu Gwarancja Mobilności – Opel.

„W przypadku gdy Pojazd jest niezdolny do jazdy w wyniku Awarii, pomoc drogowa określona w pkt. 3.1 jest nieskuteczna, a naprawa w ASO, do którego pojazd zostanie zaholowany, wymaga według informacji podanych przez ASO ponad 2 godzin lub nie jest możliwa z uwagi na wystąpienie zdarzenia poza godzinami pracy serwisu, Centrum Opel Assistance zapewnia samochód zastępczy tej samej klasy...”

 

Proszę o sprecyzowanie określenia „zapewnia samochód tej samej klasy”.

 

Zapewnienie samochodu zastępczego po 11 godzinach oczekiwania, uważam za karygodne. Straciłam cały dzień pracy oraz własnego czasu, którego nie są Państwo w stanie mi zwrócić.

Mogę z całą pewnością stwierdzić na podstawie doświadczenia z szybkością Państwa działania, że zostałam namówiona na Gwarancję Mobilności Opel, której wymagania nie są przestrzegane.
Opel Polska nie jest w stanie sprostać wymaganiom o których sam zapewnia.

 

Dostarczony został samochód, który nie dawał poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy autostradą. Nie było możliwe poruszanie się z dopuszczalną prędkością (140km/h), ponieważ uczucie stabilność samochodu mogę porównać z Fiatem Seicento. Po oczekiwaniu na pojazd zastępczy (11h), kolejnym problemem było znaczne wydłużenie czasu przejazdu.

 

Jestem bardzo niezadowolona z faktu wystąpienia kolejnej wady w nowym samochodzie, która nie powinna mieć miejsca. Nigdy wcześniej w innej marce nie miałam żadnych problemów z samochodem podczas bardzo krótkiego okresu gwarancji 2-lata.

 

Usterka unieruchomiła samochód w związku z czym liczyłam na szybką reakcję i brak problemów wynikających z wystąpienia awarii. Niestety był to wierzchołek góry lodowej jaką napotkałam.

Skuteczność dostarczenia samochodu zastępczego była bardzo niska, dostarczony pojazd był niezadowalający, takimi też przymiotnikami mogą określić dotychczasową „współpracę” z marką Opel.

 

Poświęcam swój czas aby Państwa poinformować jak bardzo dużo brakuje usługom świadczonym przez Opel Polska. Zwracam się z prośbą, aby pracownicy w ASO rzetelnie wykonywali swoje usługi, oraz aby usterki były trwale i skutecznie usuwane .Wspomniane elementy według mnie oczywiste, powinny pomóc w bezproblemowym dobrnięciu do końca okresu gwarancyjnego. Zostało 9 miesięcy, mam nadzieję, że się uda."

 

 

Usterka - podczas postoju na światłach przepustnica zablokowała się na obrotach biegu jałowego.

 

Odnośnie samochodu zastępczego, biorąc pod uwagę czas oczekiwania, fakt wymiarów Merivy, wyciszenia, silnika i ceny katalogowej 80 000zł+, braku znajomości osoby zgłaszającej usterkę w temacie motoryzacji, uważam za duży błąd przysłanie zastępczego samochodu miejskiego. Dobrze, że podróżowała jedna osoba bez bagażu i innych pasażerów.

W przypadku awarii samochodu marki KIA (dokładnie Sportage), samochodem zastępczym była KIA Ceed (ASO Kraków), samochód był lepiej wyposażony - nie w gołej wersji, z dieslem pod maską i zestawem głośnomówiącym.

 

W przypadku Toyoty nie było możliwości prowadzić rozmów podczas jazdy. Dodatkowo trasa autostradą ponad 400km była udręką (+ czas oczekiwania na pojazd). Wypożyczalnia, która podesłała samochód miała w ofercie np Toyote Auris, która byłaby znacznie lepszym wyborem. Osoba, która dostarczyła samochód zastępczy była zaskoczona jaki samochód został przydzielony z infolinii.

 

Dziękuje.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No piękne pismo. Można współczuć iż auto się zepsuło i mieć nadzieję że szybko zdiagnozują usterkę i ją usuną. Pismo to taka epopeja, ciekawe czy ktoś to przeczyta w całości w GM. Meriva została minivanem a w rzeczywistości bardziej trzeba ja zaliczyć do mikrovanów, no i nieszczęsny pogromca niejednego Audi - Fiat Seicento, niestabilny i niebezpieczny... Poczucie bezpieczeństwa to rzecz względna... Trzeba wziąć pod uwagę iż GM dało auto marki TOYOTA czyli lidera niezawodności a to kosztuje :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój przypadek z Merivą B 140 km kupioną w listopadzie polegał na przysiadaniu ikonek na liczniku podczas przekręcania kluczyka coś takiego jakby brak mocy akumulatora który przeciez był nowy i silnik oczywiście milczał.Coś jakby imobilaizer nie pozwalał zastartowac. W instrukcji wyczytałem-Synchronizowanie nadajnika;odblokować drzwi przekręcając kluczyk w zamku drzwi kierowcy.Radiowy nadajnik zdalnego sterowania zostanie zsynchronizowany po włączeniu stacyjki.Zrobiłem i dwa miesiące jak ręką odjął.Takie to jest auto lub wina ostrej zimy czy coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Jesteśmy rynkiem B albo i C w dup...e nas mają i tyle. Niemcowi by tego w GM nie zrobili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się. :spoko:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niemcowi by tego w GM nie zrobili.

 

Tylko jest jedno ale.Niemiec -Niemcowi tak .

Ale przecież to jest sytuacja zaistniała w Polsce.

Więc to Polak Polaka robi w ch..a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.