Gość codipar1988 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Panowie poszukuję następnego auta, bardzo mi się podoba Astra G w kombi.Dużo słyszałem dobrego o silniku X16SZR, chciałbym coś prostego z przepustnicą na lince i jedną sondą lambda.Jednak z racji dojazdu do pracy 70km w lecie jazda bez klimatyzacji w obecnym aucie to męka.Jak takie 1.6 radzi sobie z klimą?Ogólnie jakie silniki są dość proste w G?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Cześć. A G z tymi motorkami GM wypuszczał w latach 1998 - 2004 (w dwóch wersjach mocy 75 -do 2000r - 85kM 00-04) więc autka na rynku są już dość leciwe, zwłaszcza że kombi były wybierane jako woły robocze Ogólnie motorki dość wytrzymałe i w wersji kombi sobie nie źle radzą - chociaż fajerwerków nie oczekuj. Klima jak w każdym autku dobrze serwisowana zbyt uciążliwa nie jest dla motorka i w tym modelu dość wydajna - warunek powinna być sprawna inaczej może zrujnować. Gdybyś chciał coś więcej z autka wyciągnąć szukaj wersji 16V. Tu coś dla zgłębienia wiedzy o modelu - https://www.autocentrum.pl/oceny/opel/astra/g/kombi/filtrowanie/kategoria-dotyczy:2-3/ I warto poczytać tu - http://forum.opel24.com/forum/24-kupie/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-663946 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość codipar1988 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Wiem że są dość leciwe, teraz mam skodę favorit 58KM więc nawet 1.6 8V to będzie dla mnie rakieta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-663961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Auto nie rakieta, ale prostota tego silnika to zaleta. Tyle ze ciezko kupic cos w dobrym stanie. Produkcja tych aut zakonczyła sie w 2000r   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-663964 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Marek 16 8V do 2004 - motorki z wielopunktem o mocy 85kM - szukałem takiego dla syna w kombi, ale trafiliśmy na z16xe - i młodzież już 80tkm tym nakręcił, co prawda troszkę kaski w niego włożył bo 2 razy sterownik silnika klęknął, ale ogólnie jest zadowolony. Co ciekawe autko ma obecnie przebieg ok 300tkm i zużycie oleju w granicach 300ml/1000km. Oprócz kierownicy i lewarka zmiany biegów, braku kilku plastikowych zaślepek tego przebiegu nie widać. Autko z 2003r, stało prawie rok i nie było na niego chętnych - to też i niedrogo udało się go nabyć ze świeżą polisą i przeglądem - autko bez LPG i syn nie myśli o jego montażu zużycie pb w granicach 7l/100km w jeździe miejskiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-663989 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość codipar1988 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 16V to dla mnie ostateczność, bo noszę się z wizją remontu bo są leciwe.Ale wolałbym już prosty 16V jak jakiś pełny elektroniki na silniku.A jak jest z tym tematem padających sterowników?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-663995 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 (edytowane) Rafał autor pisał o x16szr, od 2000 były z16se i temu było daleko do x16szr jezeli chodzi o bezawawryjność i to w nich padały sterowniki. Sterownik dotyczą głownie tych z literką Z z przodu. Edytowane 11 Marca 2017 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-664001 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalgrzegorz Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 A to przepraszam - tego akurat nie wiedziałem - chociaż słupek wydaje się być podobny tylko osprzęt inny. To chyba tam chłopaki izolowali sterowniki - odsuwali od głowicy. Człowiek uczy się całe życie. Odnośnie remontu? Jak nie ma potrzeby to nie ma sensu zaglądać do motorka - takie moje zdanie. Z blachą można coś ratować - ale szukał bym zdrowego egzemplarza, okazje się trafiają a benia tańsza od traktora. O ile dobrze pamiętam u syna pojawił się problem z dołożonym alarmem przez poprzedniego właściciela (odcinał prąd na wtryskiwacze), drugi raz też coś podobnego było.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-664009 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 11 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2017 Rafał nawet słupki sa inne miedzy z16se, a x16szr. Laczy je chyba jedynie 8 zaworów, pokrywa zaworów, i rozrzad, głowica słupek sa rózne   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79609-jak-sobie-radzi-16-z-kilatyzacj%C4%85/#findComment-664012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.