Gość Radi7 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 witam, po zimie zauważyłem kilka problemów związanych z moją Asterką. Pierwsza usterka związana jest z tym, że gdy włączam klimę to przy hamowaniu lub przy mocniejszym dawaniu gazu słychać ewidentne szorowanie. Dzwięk tak jakby wydobywa się z przodu samochodu. Zapewne idzie z pod maski ale cięzko to określić siedząc w środku. Najbardziej jest to słychać przy hamowaniu, strasznie szorowanie, jakby coś wchodziło w rezonans. Przy mocnych skrętach również jest słychać. Gdy klimę wyłączone wszystkie objawy ustają. Druga sprawa to problem z odmą. Ostatnio otwieram maskę i patrzę, że pluje olejem i trochę zalało odmę i silnik ale nie dużo. Był przy tym oczywiście również delikatny biały dymek. Odma niby zapchana nie jest bo przewody są miękkie, nie zapowietrzone itd. Ostatnio również zapaliła mi się kontrolka od oleju. Zatrzymuje się i patrze, że końcówka oleju w silniku, gdzie wymiana oleju miała być dopiero za jakieś chyba 3tys km. Dolałem litr oleju, następnego dnia sprawdzam a oleju jest ponad stan i to dużo ponad stan. Nie mam pomysłu jak to możliwe i jak to się mogło stać. Trzecia sprawa, widziałem, że trochę to było poruszane na forum. Mianowicie chodzi mi o metaliczny dźwięk przy ruszaniu samochodem który występuje po zmianie biegu z 1 na 2. Wyjezdzam z parkingu na jedyneczce, wciskam sprzęgło wrzucam dwóję i delikatnie pedał gazu i jest stuknięcie metaliczne jakby coś metalowego z czymś innym metalowym się zazębiało. Odczuwalne to jest również na pedale gazu, czuć takie delikatne puknięcie. Czekam na waszą pomoc. Wielkie dzięki z góry   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 3. Jeśli to tylko przy pierwszym ruszeniu i przy prędkości ok 15-20km/h to to czujnik zderzeniowy. Send with Tapatalk...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-666205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radi7 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 3. Jeśli to tylko przy pierwszym ruszeniu i przy prędkości ok 15-20km/h to to czujnik zderzeniowy. Send with Tapatalk... może coś więcej mógłbyś opisać? Pierwsze słyszę o takim czujniku.. Dlaczego moze to być jego wina? Z góry dziękuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-666222 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2017 A szukajka forumowa ma już wolne na święta? O żadnej winie nie pisałem, tak ma być. Send with Tapatalk...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-666227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radi7 Opublikowano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam Panowie, odświeżam temat. Byłem u mechanika odnośnie pierwszej sprawy czyli szorowania przy włączonej klimie. Zauważyłem, że po wymianie rozrządu silnik jest trochę przesunięty jakieś pół centymetra do centymetra (zauważyłem to po śladach śrub). Pomyślałem, że może te szorowanie przy włączonej klimie jest spowodowane obciążeniem i coś wchodzi w rezonans bo jest za duży luz. Mechanik stwierdził, że niby ustawili silnik jeszcze raz i że siedzi dobrze. Niby teraz szorowanie trochę znikło, tzn. czasami jeszcze szoruje przy hamowaniu ale dużo mniej a czasami wcale. Druga sprawa to ta odma. Tak jak pisałem wyżej oleju nie było więc dolałem litr i okazało się, że jest dużo ponad stan. Więc spuścili mi olej i stwierdzili, że z odmą jest wszystko w porządku i że nie jest zapowietrzona itd. Ale ja nadal widzę delikatny biały dym przy odmie i że jest mokra. Silnik też wydaje mi się, że pracuje inaczej niż zawsze. Poniżej zamieszczam dwa filmiki na których widać jest trochę ten biały dym z odmy. Pomóżcie panowie bo naprawdę nie mam już pomysłu o co chodzi. Dodam jeszcze, że ostatnio doszła nowa usterka czyli głośna praca nawiewu... Prawdopodobnie wentylator nawiewu siada. Może to też coś ma wspólnego do szorowania przy hamowaniu gdy jest włączona klima... Edytowane 24 Kwietnia 2017 przez Radi7   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radi7 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Witam Panowie, odświeżam temat. Byłem u mechanika odnośnie pierwszej sprawy czyli szorowania przy włączonej klimie. Zauważyłem, że po wymianie rozrządu silnik jest trochę przesunięty jakieś pół centymetra do centymetra (zauważyłem to po śladach śrub). Pomyślałem, że może te szorowanie przy włączonej klimie jest spowodowane obciążeniem i coś wchodzi w rezonans bo jest za duży luz. Mechanik stwierdził, że niby ustawili silnik jeszcze raz i że siedzi dobrze. Niby teraz szorowanie trochę znikło, tzn. czasami jeszcze szoruje przy hamowaniu ale dużo mniej a czasami wcale. Druga sprawa to ta odma. Tak jak pisałem wyżej oleju nie było więc dolałem litr i okazało się, że jest dużo ponad stan. Więc spuścili mi olej i stwierdzili, że z odmą jest wszystko w porządku i że nie jest zapowietrzona itd. Ale ja nadal widzę delikatny biały dym przy odmie i że jest mokra. Silnik też wydaje mi się, że pracuje inaczej niż zawsze. Poniżej zamieszczam dwa filmiki na których widać jest trochę ten biały dym z odmy. Pomóżcie panowie bo naprawdę nie mam już pomysłu o co chodzi. Dodam jeszcze, że ostatnio doszła nowa usterka czyli głośna praca nawiewu... Prawdopodobnie wentylator nawiewu siada. Może to też coś ma wspólnego do szorowania przy hamowaniu gdy jest włączona klima... Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Mam podobny silnik do Twojego tylko 120 KM (DTJ), ty masz DTH. To samo dzieje się u mnie. Olej w odmie moim zdaniem to pokłosie przedmuchów z skrzynki korbowej. Przedmuchy mogą pojawić się kiedy mamy nieszczelność na pierścieniach - z czasem pojawia się w wyniku zużycia ich w okresie lat - biały dym w okolicach odmy jest tego dowodem. Oczywiście można było by rozebrać silnik i wymienić pierścienie ale to już zależy jak mocne te przedmuchy. Na wolnych obrotach turbina nie pracuje i praktycznie nie ma od strony dolotu dużego zasysania powietrza, a ciśnienie z skrzynki korbowej wypiera powietrze po najmniejszej linii oporu. Warto sprawdzić dolot za turbo czy jest dużo oleju. Jeżeli tak to może pochodzić on z turbo jednak również należy wziąć pod uwagę iż cześć oleju może pochodzić z odmy ponieważ włączona jest ona do dolotu przed turbo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667614 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Radi7 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Mam podobny silnik do Twojego tylko 120 KM (DTJ), ty masz DTH. To samo dzieje się u mnie. Olej w odmie moim zdaniem to pokłosie przedmuchów z skrzynki korbowej. Przedmuchy mogą pojawić się kiedy mamy nieszczelność na pierścieniach - z czasem pojawia się w wyniku zużycia ich w okresie lat - biały dym w okolicach odmy jest tego dowodem. Oczywiście można było by rozebrać silnik i wymienić pierścienie ale to już zależy jak mocne te przedmuchy. Na wolnych obrotach turbina nie pracuje i praktycznie nie ma od strony dolotu dużego zasysania powietrza, a ciśnienie z skrzynki korbowej wypiera powietrze po najmniejszej linii oporu. Warto sprawdzić dolot za turbo czy jest dużo oleju. Jeżeli tak to może pochodzić on z turbo jednak również należy wziąć pod uwagę iż cześć oleju może pochodzić z odmy ponieważ włączona jest ona do dolotu przed turbo. co byś polecił? zamierzam postawić samochód do jakiegos innego mechanika i może warto ich nakierować co mają zrobić i żeby sprawdzili szczelność na pierścieniach. A co jeśli olej pochodzi z turbo? W weekend muszę zrobić sporo kilometrów i nasuwa się pytanie czy mogę? Czy nie wywali mi jakieś uszczely pod odmą i nie zaleje silnika czy coś? Mogę śmiało jezdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Oglądnąłem pierwszy filmik i ja bym ci nie radził z tym jeździć. Szukać przyczyny i najpierw próbować uszczelnić. Nie znam dobrze budowy ale szukać sposoby aby te przedmuchy zlikwidować. Moim zdaniem są duże przedmuchy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667626 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Wysyłam Ci numer mojej komórki na priv. Chcesz to zadzwoń powiem jak to jest u mnie. Nie jestem mechanikiem i boje się że moja opinia zostanie zalana hejtem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79891-problem-z-odm%C4%85-brak-oleju-w-silniku-astra-gtc-19-cdti-150km/#findComment-667659 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.