Skocz do zawartości

Nie chce zapalić po długim postoju


Rekomendowane odpowiedzi

Vivaro CDTI 1,9 74kW 2004.

 

Do tej pory nie miałem tego typu problemów przy dłuższym postoju auta.

Teraz się pojawił - po około 1 miesiącu postoju na parkingu pod chmurką

autko nie chce zapalić. Kręcę 20 sek. i nic - jakby nie dostawało paliwa.

 

Mogły się przewody paliwowe zapowietrzyć ?

Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i jak je wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/
Udostępnij na innych stronach

Gość chudy kristof

pod maską obok filtra paliwa masz pompke ręczną (gruszke) podpompuj aż zrobi się twarda może to coś da na początek.. albo niech ktoś pompuje a Ty kręć.. możesz też spróbować odpalić na plaka może zaskoczy i pociągnie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666438
Udostępnij na innych stronach

Na to właśnie wpadłem, bo jest tam kawałek rurki przezroczystej i jakby

powietrze w środku między paliwem - widać jak się przesuwa podczas pompowania.

Ale napompowanie do twardości gruszki i próba odpalenia nic nie dała.

 

Zastanawia mnie skąd w tej rurce wzięło się powietrze. W baku 60% paliwa, a układ paliwowy

to układ zamknięty. Jakby kończyło się paliwo to rozumiem że pompa może

zaciągnąć powietrze i wówczas się zapowietrzy. Ale jak w układzie zamkniętym może wyparować ?

 

W jaki sposób odpowietrzyć układ paliwowy.

Ma ktoś instrukcję jak się to robi i się podzieli ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666447
Udostępnij na innych stronach

zwykle 1.9 mialy pompke w baku

z gruszka zazwyczaj jest problem z zaworkami zwrotnymi, jesli trzymaja to pompyjesz do momentu az bedzie twarda po czym 2-3 sek krecisz rozrusznikiem i tak w kolko az zapali

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666449
Udostępnij na innych stronach

Pompkę mam w komorze silnika po lewej stronie patrząc po otwarciu maski, chyba że to inna pompka.

Pompuje, gruszka robi się twarda, kręce kilka sekund, gruszka robi się miękka.

Zrobiłem tak 10 powtórzeń i nic - nawet raz nie zaskoczył.

 

Zaworki zwrotne są ok jak się napompuje gruszką i trzyma cały czas (nie robi się miękka) ?

Mam interfejs do vivaro, ale jak nie zapala to coś wogóle z jego danych da się wywnioskować ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667060
Udostępnij na innych stronach

Można podejrzeć ciśnienie paliwa na przykład. Próbowałeś na samostarcie odpalać?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667061
Udostępnij na innych stronach

Można podejrzeć ciśnienie paliwa na przykład. Próbowałeś na samostarcie odpalać?

 

Nie wiem jak się odpala na samostarcie - możesz podpowiedzieć.

Nie wiem też jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa żeby porównać z odczytanymi wartościami z kompa.

 

Na razie ładuję zarżnięty akumulator :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667388
Udostępnij na innych stronach

Powinno być 28-30 bar z tego co pamiętam. Samostart psika się w obudowę filtra powietrza. Można użyć Plaka w spraju do nabłyszczania tapicerki. Jeden po trochu psika a drugi kręci.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667389
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość mzuberek

Podłączyłem kompa i zaobserwowałem coś takiego:

 

1) Przekaźnik pompy paliwa - po przekręceniu stacyjki (kontrolki się zapalają) - ma stan aktywny a po chwili nieaktywny

Czy to normalna sytuacja, czy powinno być cały czas aktywne ?

2) Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (kontrolki się zapalają) - pompa wtryskowa cały czas buczy

3) Przy próbie rozruchu Common Rail, ciśnienie paliwa - wskazanie 17024 kPa czyli 17 bar - czy to może oznaczać

uszkodzenie pompy wtryskowej ?

4) Jak sprawdzić bez kompa czy pompa wtryskowa działa niepoprawnie ?

5) Czy pompę wtryskową da się wyczyścić/zregenerować ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-668709
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności