Gość mzuberek Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Vivaro CDTI 1,9 74kW 2004. Do tej pory nie miałem tego typu problemów przy dłuższym postoju auta. Teraz się pojawił - po około 1 miesiącu postoju na parkingu pod chmurką autko nie chce zapalić. Kręcę 20 sek. i nic - jakby nie dostawało paliwa. Mogły się przewody paliwowe zapowietrzyć ? Nie wiem od czego zacząć sprawdzanie i jak je wykonać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość chudy kristof Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 pod maską obok filtra paliwa masz pompke ręczną (gruszke) podpompuj aż zrobi się twarda może to coś da na początek.. albo niech ktoś pompuje a Ty kręć.. możesz też spróbować odpalić na plaka może zaskoczy i pociągnie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666438 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Na to właśnie wpadłem, bo jest tam kawałek rurki przezroczystej i jakby powietrze w środku między paliwem - widać jak się przesuwa podczas pompowania. Ale napompowanie do twardości gruszki i próba odpalenia nic nie dała. Zastanawia mnie skąd w tej rurce wzięło się powietrze. W baku 60% paliwa, a układ paliwowy to układ zamknięty. Jakby kończyło się paliwo to rozumiem że pompa może zaciągnąć powietrze i wówczas się zapowietrzy. Ale jak w układzie zamkniętym może wyparować ? W jaki sposób odpowietrzyć układ paliwowy. Ma ktoś instrukcję jak się to robi i się podzieli ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2017 zwykle 1.9 mialy pompke w baku z gruszka zazwyczaj jest problem z zaworkami zwrotnymi, jesli trzymaja to pompyjesz do momentu az bedzie twarda po czym 2-3 sek krecisz rozrusznikiem i tak w kolko az zapali   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-666449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Pompkę mam w komorze silnika po lewej stronie patrząc po otwarciu maski, chyba że to inna pompka. Pompuje, gruszka robi się twarda, kręce kilka sekund, gruszka robi się miękka. Zrobiłem tak 10 powtórzeń i nic - nawet raz nie zaskoczył. Zaworki zwrotne są ok jak się napompuje gruszką i trzyma cały czas (nie robi się miękka) ? Mam interfejs do vivaro, ale jak nie zapala to coś wogóle z jego danych da się wywnioskować ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2017 Można podejrzeć ciśnienie paliwa na przykład. Próbowałeś na samostarcie odpalać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Można podejrzeć ciśnienie paliwa na przykład. Próbowałeś na samostarcie odpalać? Nie wiem jak się odpala na samostarcie - możesz podpowiedzieć. Nie wiem też jakie powinno być prawidłowe ciśnienie paliwa żeby porównać z odczytanymi wartościami z kompa. Na razie ładuję zarżnięty akumulator   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Powinno być 28-30 bar z tego co pamiętam. Samostart psika się w obudowę filtra powietrza. Można użyć Plaka w spraju do nabłyszczania tapicerki. Jeden po trochu psika a drugi kręci.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-667389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Podłączyłem kompa i zaobserwowałem coś takiego: 1) Przekaźnik pompy paliwa - po przekręceniu stacyjki (kontrolki się zapalają) - ma stan aktywny a po chwili nieaktywny Czy to normalna sytuacja, czy powinno być cały czas aktywne ? 2) Po przekręceniu kluczyka w stacyjce (kontrolki się zapalają) - pompa wtryskowa cały czas buczy 3) Przy próbie rozruchu Common Rail, ciśnienie paliwa - wskazanie 17024 kPa czyli 17 bar - czy to może oznaczać uszkodzenie pompy wtryskowej ? 4) Jak sprawdzić bez kompa czy pompa wtryskowa działa niepoprawnie ? 5) Czy pompę wtryskową da się wyczyścić/zregenerować ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-668709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Próbowałeś odpalać na plaku albo samostarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/#findComment-668711 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.