Gość mzuberek Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Jeszcze nie próbowałem - nie dałem rady otworzyć komory filtra, śruby się kręcą w kółko, zdjąłem całą obudowę. Spróbuję plaka, jak ponaprawiam mocno poprzecierane przewody pod filtrem powietrza - wygląda tragicznie i może one też powodują problemy z rozruchem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-668714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2017 Matko... zdejmij rurę dolotową do filtra i po problemie... odpali to wiadomo, że paliwa nie ma i trzeba szukać w układzie paliwowym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-668715 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 14 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2017 ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-668730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Na plaka też nie zapala. Za to pokazuje błąd P0366 (obecny) Działanie obwodu czujnika położenia wału korbowego. Gdzie umieszczony jest ten czujnik (Vivaro CDTI 1,9 74kW 2004 rocznikowo 2005) ? Znalazłem na jakimś forum że w skrzyni biegów - to ten na fotce ? ok. Już prawie wszystko wiem. Ten czujnik (czujnik położenia wału korbowego) to jeden z najważniejszych czujników. Bez niego komp nie wie gdzie jest górny martwy punkt, nie może sterować silnikiem i zapewne dlatego auto nie odpala. Jedno mnie jeszcze zastanawia - jak wygląda moment zapłonu w silniku F9Q960 ? Czy zapłon następuje na skutek sprężenia mieszanki czy jest jakieś źródło zapłonu w komorze spalania - swieca żarowa, etc. ? Świece żarowe podgrzewają/powodują zapłon tylko zimą czy latem też ? Edytowane 30 Maja 2017 przez mzuberek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-669827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2017 to na focie to czujnik wstecznego biegu, szczerze to niepamietam juz gdzie jest czujnik walu w f9q ale napewno przy skrzyni.Zaplon natepuje samoczynnie po wtrysnieciu paliwa, w okreslonych warunkach swiece zarowe moga dzialac podczas pracy silnika z pelna moca grzania lub na pol gwizdka ale na to sklada sie sporo czynnikow nie szybciej bedzie zainwestowac w op coma lub podobne urzadzenie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-670225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mzuberek Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Problem rozwiązany (prowizorka na szybko) - opis dla potomnych jakby ktoś miał podobny problem. Sam czujnik w porządku, jednak styki czujnika już nie. Styki przeczyszczone pilnikiem iglicowym i preparatem do czyszczenia styków. Zaczepy czujnika połamane przy okazji zdejmowania - kostka przyłączeniowa związana drutem z przewodem klimatyzacji. Przewód klimatyzacji bardzo dobrze dociska kostkę przyłączeniową do czujnika. Całość robiona na szybko na chodniku w mieście po tym jak vivaro się rozkrzaczyło podczas jazdy. Całość do poprawy - pewnie jak się kolejny raz rozkrzaczy. Na razie tydzień jeżdże i połączenie ok. Do tej pory uważałem że opel wykonuje samochody "z głową". Ale kto montuje czujnik tak że kostka najważniejszego czujnika jest złączem do góry (w stronę chmur) - przecież wiadomo że po 10 latach nawet najlepsza złączka hermetyczna AMP "puści" wodę. No i umiejscowienie - beznadzieja. Żeby cokolwiek zrobić trzeba poobdzierać ręce lub zdemontować chłodnicę. Cała sprawa jednym tylko na rękę - ASO i rasowym mechaniorom. Wojtku - mam opcoma - dobra sprawa, (zakupiony za Twoja namową w 2014r.) sczytałem nim błąd P0366 - tak jak napisałem powyżej w wypowiedzi. Ale opcom to nie wszystko - trzeba umieć (nie licząc kodów błędów) interpretować otrzymane dane pomiarowe, a to bez określonej wiedzy (doświadczenia) i zakresów w jakich dane wartości powinny się znajdować jest dość utrudnione. Edytowane 8 Czerwca 2017 przez mzuberek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-670469 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2017 Vivaro to nie Opel - to francuz. Renault Trafic. KAŻDY grat a tego sztrucla ma logo vaginy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/79928-nie-chce-zapali%C4%87-po-d%C5%82ugim-postoju/page/2/#findComment-670506 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.