Skocz do zawartości

Meriva Y17DT nie odpala "check engine"


Gość KaKa13_duck

Rekomendowane odpowiedzi

Gość KaKa13_duck

Jestem świeżak więc proszę o wyrozumiałość. Mam problem z odpaleniem auta. Zaczęło się od tego że odpinałem przyczepkę i nie wyłączyłem świateł, były włączone pozycyjne. Przy odpinaniu zrobiło się zwarcie. Zapaliły się a na chwilę stopy i zgasły. Przy okazji zginęło jedno światło pozycyjne właśnie z tyłu. Myślałem że spaliła się żarówka. Dzień po tym zdarzeniu pojechałem do pracy i w czasie przerwy postanowiłem wymienić żarówkę na nową, jednak ta nie chciała świecić. Autem bez problemu poruszałem się do właśnie tego momentu. Zacząłem po kolei sprawdzać bezpieczniki wyjmując je i wkładając. Okazało się że są ok. Te na podszybiu również. Potem okazało się że nowa żarówka zaczęła świecić tylko nie wiem jak to się stało skoro wcześniej się nie paliła. Od tego momentu nie mogę odpalić auta. Problem w tym że zawsze jak przekręcałem kluczyk to zapalał się "check engine" a teraz się nie pali, nawet nie mrugnie. Rozrusznik kręci. Czy podłączając auto do kompa pod obd 2 coś wykryje, przy przekręconej stacyjce oczywiście, czy silnik musi być uruchomimy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłeś gniazdo przyczepki czy nie ma zwarcia?

 

Z tylnymi lampami jest tak że czasem są braki styków między blaszką w gnieździe żarówki a żarówką.U mnie pomogło podgięcie tej blaszki do góry aby lepiej żarówka do niej dociskała.


 

 

Czy podłączając auto do kompa pod obd 2 coś wykryje, przy przekręconej stacyjce oczywiście, czy silnik musi być uruchomimy?

 

Silnik nie musi być uruchomiony do odczytu błędów.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaKa13_duck

Tylna lampa świeci. Nic nie musiałem podginać. Dzisiaj podpiąłem auto pod op-com i okazało się że nie może się skomunikować z komputerem, podejrzewam brak zasilania. Bo dane z deski program zczytał bez problemów. Są też przy akumulatorze a konkretnie przed nim takie 3 przekaźniki czarny i czerwony, które mogą być odpowiedzialne za komunikację z komputerem może to to...albo szukać bezpośrednio przy trzech wtyczkach nad samym komputerem... które się wypina i jest tam sporo pinów...ma ktoś schemat który pin odpowiada za co???


Nie sprawdzałem gniazda przyczepki. Ale dlaczego dopiero po 1 dniu jazdy od zajściu z przyczepką nie mogłem go odpalić?...problem tak jak wspomniałem jest z zasilaniem komputera, gdyż nie mogłem odczytać z niego błędów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylna lampa świeci. Nic nie musiałem podginać

 

Ale z poczatku nie świeciła więc myślę że mogło być brak styku.

 

 

 

problem tak jak wspomniałem jest z zasilaniem komputera, gdyż nie mogłem odczytać z niego błędów

 

 

We wtyczce od sterownika pin A19 i A2 ma mieć 11-14V na wyłączonym zapłonie.

Chcesz dokładnych schematów to AutoElektro nr. 83 i 84


 

 

Ale dlaczego dopiero po 1 dniu jazdy od zajściu z przyczepką nie mogłem go odpalić?

 

Bo np. zwarcie które zrobiłeś przepaliło jakiś obwód po pewnym czasie.?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaKa13_duck

być może masz rację kolego, tylko że przy tym sterowniku są 2 wtyczki górna i dolna oznaczone literą M i K. Czy muszę kupować całą książkę by wiedzieć który pin w moim przypadku jest nr A19 i A2?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy muszę kupować całą książkę by wiedzieć który pin w moim przypadku jest nr A19 i A2?

 

 

 

A czy nie umiesz tej książki dostać w inny sposób ?

Taka mała podpowiedź :kiedyś było emule.

Teraz jest mnóstwo innych programów.

 

Ja aby mieć wiedzę na temat swojego samochodu szukałem wszędzie.

Ty też się wysil.

 

Te przekaźniki to od wentylatora

post-37019-0-59343300-1492545537_thumb.jpg

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość KaKa13_duck

Nie korzystam z e-mule, szukałem schematu przez dr googla na kilku stronach, nie korzystam z torrentów więc moje możliwości są nieco ograniczone, może za słabo szukam...Dziękuje za schemat postaram się sprawdzić go w najbliższym czasie bo pogoda ku temu nie sprzyja :D a auto stoi pod chmurką. A co w przypadku gdy napięcie będzie się zgadzało, a co gdy okaże się że jest inne niż 11-14V? Pozdrawiam i dziekuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie korzystam z e-mule, szukałem schematu przez dr googla na kilku stronach, nie korzystam z torrentów więc moje możliwości są nieco ograniczone,

 

 

No to przykro mi ale jako świeży użytkownik tego forum nie dostaniesz tak od na pstryknięcie palcem wszystkiego co potrzebujesz.

Czas zacząć się trochę wysilić i zacząć korzystać z tego typu programów albo płacić za pomoce naukowe.

 

 

Gdy się będzie zgadzało to znaczy że sterownik dostaje napięcie.Czyli jest zasilony.

Wtedy trzeba sprawdzić (można to też zrobić wcześniej) czy we wtyku diagnostycznym na pinie 16 jest +12V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności