Skocz do zawartości

Zapala się spirala swiec żarowych i STOP (tryb awaryjny)


Gość DRIVER77

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od jakiegoś czasu moje wozidło dręczy nie lada problem. O ile jazda po mieście nie stanowi problemu,o tyle autostrada oraz górki są sporym wyzwaniem.

Movano 2007r 2,5 DCI 115PS +chip (150PS). Egr zaslepiony i wywalony kompem.

Podczas jazdy załadowany na autostradzie lub pod górki przy mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się kontrolka świec żarowych,oraz taki zygzak (zintegrowane razem). Czuć wtedy spadek mocy. Po chwili zapala się czerwony STOP i wóz wpada w tryb awaryjny (max 110 km/h) po prostej. Pod górkę trza go pchać. Pomaga restart kluczykiem podczas jazdy. Niekiedy pomaga nawet na 200-300km,a czasem problem wraca po 5 km. Byłem u pewnego magika ale jego wiedza ogranicza się do podłaczenia kompa,skasowania błędów i wymianie wszystkiego pokolei. Nie pamiętam kodu błędu bo go usunął. Natomiast wiem że był związany z regulacją ciśnienia paliwa. Wiem ze na listwie (rampie) jest czujnik ciśnienia,oraz bodajże zawór bezpieczeństwa. Ale i w pompie takze siedza jakieś zawory. Nie wiem czego mam się dotknąć i gdzie szukać winowajcy tegoż zamieszania. Moze ktoś borykał się podobnym problemem,coś doradzi,pomoże lub poleci kogoś kto ogarnia temat CR. Niestety takowego magika u nas brak. I wiem że jak oddam do pierwszego lepszego to poza wydrenowanym portfelem i tak zostane z niesprawnym autem pod płotem. Szukam kogoś w opolskim/sląskim. Posiadam zdolnosci manulane i wiele moge zrobić samemu,ale jak coś jest mi obce to nie dotykam tego. Wymieniony filtr paliwa,przewody elektryczne wygladają ok,przewody paliwowe również. Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik doładowania turbiny. Czytałem na innych forach o takich problemach.

Bład regulacji ciśnienia paliwa. Dziś rano przestał zapalać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę sprawdzałeś? Może to ona odcina, a po resecie kluczykiem normalnie chodzi?

Po resecie kluczykiem chodzi normalnie. Można jechać 200 km lub 5 km i powtórka. OD wczoraj rana przestał zapalać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość koni2305

Czytałeś takie tematy w dziale Vivaro? One mają takie same problemy

1. http://forum.opel24.com/topic/49319-kod-bledu-p0045-kontrolka-swiec-i-brak-mocy/

2. http://forum.opel24.com/topic/48188-brak-mocy-i-zapalajaca-sie-kontrolka-swiec-zarowych/

To tylko niektóre. Prawdopodobne przyczyny to:

przepływomierz, EGR (którego nie masz), włącznik świateł stop który jest pod pedałem hamulca (on odpowiada nie tylko za włączanie tych świateł tylko jeszcze czymś tam steruje, jego awaria też powoduje takie przypadłości)

Edytowane przez koni2305

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DRIVER77

na czerwono nic nie swieci?

Na czerwono świeci STOP w momencie gdy w awaryjny wpada. Po restarcie nic na stałe nie świeci. Po naciśnieciu gazu do końca spirala świec sie zapala. Po odpuszczeniu-gasnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy niema opilkow w filtrze paliwa, sprawdz nieszczelnosci w przewodach paliwowych, najlepiej wytnij kawalek rorki od filtra do pompy i wsadz przezroczysty przewod

jesli wszystko bedzie ok a problem nie zniknie to albo zawor na pompie albo czujnik cisnienia na szynie, bardzo malo prawdopodobne ze puszcza na przelewach wtryskow lub szyny

jak to pod kompem wyglada? trzyma cisnienie paliwa na biegu jalowym? jakie cisnienie masz na zgaszonym silniku i jakie po wywaleniu bledu i zgaszeniu silnika

co do czujnikow to zbadasz je raczej tylko clipem, w kazdym badz razie ten na pompie pasuje z silnika f9q czyli laguna scenic itp z silnikiem 1.9 ale ten na szynie musi byc z g9u g9t lub m9r przed 2009 bo inne roznia sie wielkoscia chyba ze razem z szyna zmienisz to zabangla

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DRIVER77

sprawdz czy niema opilkow w filtrze paliwa, sprawdz nieszczelnosci w przewodach paliwowych, najlepiej wytnij kawalek rorki od filtra do pompy i wsadz przezroczysty przewod

jesli wszystko bedzie ok a problem nie zniknie to albo zawor na pompie albo czujnik cisnienia na szynie, bardzo malo prawdopodobne ze puszcza na przelewach wtryskow lub szyny

jak to pod kompem wyglada? trzyma cisnienie paliwa na biegu jalowym? jakie cisnienie masz na zgaszonym silniku i jakie po wywaleniu bledu i zgaszeniu silnika

co do czujnikow to zbadasz je raczej tylko clipem, w kazdym badz razie ten na pompie pasuje z silnika f9q czyli laguna scenic itp z silnikiem 1.9 ale ten na szynie musi byc z g9u g9t lub m9r przed 2009 bo inne roznia sie wielkoscia chyba ze razem z szyna zmienisz to zabangla

Witam. Wóz podpięty pod Clipa. A wiec, wywala cały czas tylko jeden błąd i to tylko jak mocno wciśniesz gaz na 4/5/6 biegu. Błąd obwód ciśnienia paliwa w rampie. Kodu nie pamiętam. Podczas rozruchu nie ma gwałtownego strzału ciśnienia tylko narasta 50/100/150/200/250/300/350 bar i wtedy zapala. Po zgaszeniu odrazu ciśnienie idzie do 0. Na biegu jałowym normalnie trzyma okolo 350 bar. Po wciśnięciu gazu w podłogę niekiedy trzyma 1500 bar a niekiedy 750 bar. Wtryski sprawdzone na przelew i żaden nie wykazuje lania. Wszystkie menzurki zapełniają się równiutko. Mam takiego pewnego speca który nie chce wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów. Na początek zaproponował abym wyciągnął zbiornik paliwa i zajrzał jak wygląda pompa,smok,szczelność przewodów. Gdy to nie przyniesie oczekiwanego skutku wtedy możliwe opcje: 1) walnięty czujnik na szynie (mało prawdopodobne że źle czyta) 2) walnięty zawór na szynie po przeciwnej stronie (bezpieczeństwa),zaciety lub zacinający się. 3) Walnięty zawór regulator ciśnienia w pompie CR. 4) Walnięta pompa CR (mało prawdopodobne). Jak jest pełny bak paliwa lub poł auto pali od strzała nawet po kilku dniach stania. Jak jest cwiartka lub mniej zaczynają się problemy nawet po kilku godz stania. Jednakże stan paliwa nie ma wpływu na wpadanie w tryb awaryjny. Czy jest pełny bak czy ćwierć to i tak pod obciążeniem po mocnym wciśnięciu gazu gdzieś ucieka ciśnienie na rampie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności