Skocz do zawartości

Wlaczona klima a ladowanie akumulatora i kilka innych pytan


Rekomendowane odpowiedzi

Jesli juz bylo przepraszam ale szulajac nie znalazlem na forum.

Sprawa tyczy sie astry h 1.3cdti 2007 z przebiegiem 12000km.

Otoz dzis jest upal 30 stopni i jechalem w korku z wlaczona klima(posiadam wersje elektroniczna wg intrukcji samochodu) po dojechaniu do celu nie gasilem silnika wszedlem w BC i postanowilem sprawdzic ladowanie i zdziwilem sie bardzo bo bylo ponizej 13.5v. Wachalo sie miedzy 12.3 a 13.3. Wylaczylem klime 13.8. Wlaczylem i znow to samo. Zgasilem samochod. Po kilkunastu minutach odpalilem i to samo. Wylaczylem klime i pojechalem dalej. Caly czas miasto i korki. Klima wylaczona i bylo 13,7-13,9. Wjechalem na trase i wlaczylem klime. Nie gonilem mocno auta na 5 biegu kolo 100km/h i ladowanie mialem 13,7-13,8.

1.Pytanie moje jest takie czy w korkach i taki upal to normalbe ze alternator nie doladowuje? Czy cos sie dzieje?

2. Czy istnieje jakas roznica miedzy ladowaniem w upal a gdy jest chlodniej. Ostatnio jak sprawdzalem przy wylaczonej klimie ale bylo chlodniej niz dzis mialem 14,1v a dzis 13,7-13.9

3. To juz z innej beczki. A mianowicie czy ta rolka calkiem na dole od paska wieloklinowego ma sie krecic czy sta w miejscu? U mnie kreci sie tylko to plastikowe z boku a rolka z wglebieniami stoi.

 

Dziekuje ze wszelkie odpowiedzi

 

c436e3bb9a6669ab78bd499fe89fd606.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawność altka może trochę spaść ale 12.3 -13.3 V to już bym się zajął rageneracją altka

 

Szczotki i regulator oraz komutator wirnika.

Edytowane przez adam1954

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671169
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jeszcze pomierzyć miernikiem dla pewności.

Ale to są raczej wartości które odczytuje komputer pokładowy i te które widzi sterownik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671172
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zrobie to miernikiem jeszcze dla pewnosci. Czy pasek wieloklinowy tez np moze miec cos z tym wspolnego? Np jest wyciagniety i powoduje slabsze ladowanie?

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671173
Udostępnij na innych stronach

Ślizgający pasek?Tak.

Ale to byś słyszał pisk.

Sprawdź jeszcze napinacz czy pasek jest dobrze napięty

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671174
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem dobrze jest napiety. W najblizszym czasie jestem umowiony na wymiane paska i klockow to kaze tez sprawdzic altek. Ale nurtuje mnie dlaczego przy jezdzie w trasie z wlaczona klima bylo 13,7 a w korku tak malo i dlaczego jak jest chlodniej to mam ladowanie 14,1 a dzis w upal 13,7.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671178
Udostępnij na innych stronach

Pisałem ci o sprawności altka nagrzanego.

Regulator napięcia ma radiatory do chłodzenia.

 

Gdy jedziesz masz podwyższone obroty i komora chłodzenia też ma wdmuchiwane powietrze z pędu auta.

Stoisz w korku to przeważnie masz wolne obroty.

Klima też daje duże obciążenie.

Sprawdź jeszcze w jakim stanie masz masy silnika.

Może trzeba przeczyścić ich połączenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671180
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze nie dostane bana ale tu mam ciekawy watek.

https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=832142

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671192
Udostępnij na innych stronach

Mogę się mylić ale ładowanie w granicy poniżej 13V nie wpływa pozytywnie na cały układ elektryczny i to jeszcze w aucie gdzie jest dużo elektroniki.

U kolegi w Mery przy silniku Z16SE po włączeniu klimy, świateł i radia napiecie cały czas się trzyma na 13.7 V

Czy to w korku czy podczas jazdy.

 

Dla mnie spadki napięcia poniżej 13 V to jest oznaka że trzeba przynajmniej przeglądnąć połączenia.

Ale mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/#findComment-671193
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności