Gość mk5 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Nie wiem dokładnie jak w 1.3 w AH, ale np w 1.7 cdti za ładowanie jest odpowiedzialny nie tylko alternator, nie wiem czy to ecu czy moduł. Byc może i tu on tak steruje(jest może "mądrzejszy)od tradycyjnego regulatora), najlepiej jakby sie wypowiedzieli inni uzytkownicy z tym silnikiem czy tak ma byc. Edytowane 19 Czerwca 2017 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671199 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bucu1984 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Jesli ktos kto ma astre h nie wiem czy ma znaczenie benzyna czy diesel, moglby sprawdzic jak to u nieo wyglads bylbym wdzieczny. Ewentualnie przeczytam chetnie wypowiedzi innych osob ktore maja w tym temacie cos do powiedzenia. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671203 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Myślę że ten temat wyjaśni sprawę. http://forum.opel24.com/topic/60403-napiecie-ladowania-w-menu-ukrytym-astry-h/   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bucu1984 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Niby ma on dwie teorie. Jedna taka jaka jest mi wygodna a druga ze jednak altek do robienia. Zwlaszcza jesli mowic o ostatnich postach tego watku. Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671219 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Wiesz ja nie znam dokładnie jak jest regulowany prąd w twojej elektronice ale patrząc logicznie to jaki byłby zamysł producenta aby obniżać napięcie ładowania wtedy gdy jest układ obciążony i potrzeba dobrego ładowania? Wręcz przeciwnie układ powinien dźwigać aby nie było braku w ładowaniu. Może też są przekłamania.Musiałbyś to pomierzyć miernikiem porównując z wyświetlaczem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671221 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bucu1984 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Zrobilem dzis test miernikiem na zimnym silniku bo dzis caly dzien samochod stoi w garazu w ktorym jest 19 stopni. Przed odpaleniem na aku bylo 12,6v. Po odpaleniu na BC 14,2 a na mierniku 14,3. Po wlaczeniu klimy na LO i 3 na BC bylo 14,1 a na mierniku 14,2. Jutro jeszcze bede sprawdzal jezdzac po miescie. Jesli pomoglby mi ktos i dal instrukcje jak mierzyc miernikiem na altku to bede wdzieczny. Wysłane z mojego SM-G531F Edytowane 20 Czerwca 2017 przez bucu1984   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 http://www.polstarter.pl/jak-samodzielnie-ocenic-czy-alternator-dziala-poprawnie,65,pl.html Gruby przewód idący do altka to plus.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671228 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bucu1984 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dzieki. Zmierze napiecie na altku. Ale czy to wazne gdaie plus? Nie bedzie tak ze jak przyloze odwrotnie to multimetr wskaze minus przed wynikiem?chyba ze o czyms nie wiem i na altku musi byc plus do plusa i minus do minusa Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Masz na rysunku w linku(ostatni rysunek) Czerwony przewód w mierniku to plus.Ale gdy dasz odwrotnie to na mierniku pokaże ci wartość np. -14 V Podsumowując czerwony od miernika do przewodu od altka (nakrętka M8 Klucz 13 ) Czarny od miernika do masy altka ,albo karoserii. Ogólnie to jak pisałem ja bym poprawił wszystkie masy. Odkręcił nakrętki na masach i przeczyścił papierem ściernym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość awiator Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Sprawdź czy nie grzeją Ci się klemy od akumulatora (plusowa lub minusowa ) W oplach to częsty problem. Zaśniedziały styk przewód/klema powoduje zwiększenie rezystancji i w efekcie spadek napięcia na złączu wprost proporcjonalny do płynącego prądu. Jak włącza klimę i być może masz niedoładowany akumulator to z alternatora płynie spory prąd, a napięcie ginie na złączu. Możesz sprawdzić dodatkowo napięcie na samym alternatorze (jeśli jest sprawny to zawsze będzie ok 14,5V) Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/80581-wlaczona-klima-a-ladowanie-akumulatora-i-kilka-innych-pytan/page/2/#findComment-671266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.