Skocz do zawartości

Wlaczona klima a ladowanie akumulatora i kilka innych pytan


Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem dokładnie jak w 1.3 w AH, ale np w 1.7 cdti za ładowanie jest odpowiedzialny nie tylko alternator, nie wiem czy to ecu czy moduł.

 

 

Byc może i tu on tak steruje(jest może "mądrzejszy)od tradycyjnego regulatora), najlepiej jakby sie wypowiedzieli inni uzytkownicy z tym silnikiem czy tak ma byc.

Edytowane przez mk5

 

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jesli ktos kto ma astre h nie wiem czy ma znaczenie benzyna czy diesel, moglby sprawdzic jak to u nieo wyglads bylbym wdzieczny. Ewentualnie przeczytam chetnie wypowiedzi innych osob ktore maja w tym temacie cos do powiedzenia.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Myślę że ten temat wyjaśni sprawę.

 

http://forum.opel24.com/topic/60403-napiecie-ladowania-w-menu-ukrytym-astry-h/

 

Niby ma on dwie teorie. Jedna taka jaka jest mi wygodna a druga ze jednak altek do robienia. Zwlaszcza jesli mowic o ostatnich postach tego watku.

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Wiesz ja nie znam dokładnie jak jest regulowany prąd w twojej elektronice ale patrząc logicznie to jaki byłby zamysł producenta aby obniżać napięcie ładowania wtedy gdy jest układ obciążony i potrzeba dobrego ładowania?

Wręcz przeciwnie układ powinien dźwigać aby nie było braku w ładowaniu.

Może też są przekłamania.Musiałbyś to pomierzyć miernikiem porównując z wyświetlaczem.

 

Zrobilem dzis test miernikiem na zimnym silniku bo dzis caly dzien samochod stoi w garazu w ktorym jest 19 stopni. Przed odpaleniem na aku bylo 12,6v. Po odpaleniu na BC 14,2 a na mierniku 14,3. Po wlaczeniu klimy na LO i 3 na BC bylo 14,1 a na mierniku 14,2. Jutro jeszcze bede sprawdzal jezdzac po miescie. Jesli pomoglby mi ktos i dal instrukcje jak mierzyc miernikiem na altku to bede wdzieczny.

 

Wysłane z mojego SM-G531F

Edytowane przez bucu1984

 

http://www.polstarter.pl/jak-samodzielnie-ocenic-czy-alternator-dziala-poprawnie,65,pl.html

 

Gruby przewód idący do altka to plus.

 

Dzieki. Zmierze napiecie na altku. Ale czy to wazne gdaie plus? Nie bedzie tak ze jak przyloze odwrotnie to multimetr wskaze minus przed wynikiem?chyba ze o czyms nie wiem i na altku musi byc plus do plusa i minus do minusa

 

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

 

Masz na rysunku w linku(ostatni rysunek)

Czerwony przewód w mierniku to plus.Ale gdy dasz odwrotnie to na mierniku pokaże ci wartość np. -14 V

Podsumowując czerwony od miernika do przewodu od altka (nakrętka M8 Klucz 13 )

Czarny od miernika do masy altka ,albo karoserii.

 

Ogólnie to jak pisałem ja bym poprawił wszystkie masy.

Odkręcił nakrętki na masach i przeczyścił papierem ściernym.

 

Sprawdź czy nie grzeją Ci się klemy od akumulatora (plusowa lub minusowa ) W oplach to częsty problem. Zaśniedziały styk przewód/klema powoduje zwiększenie rezystancji i w efekcie spadek napięcia na złączu wprost proporcjonalny do płynącego prądu. Jak włącza klimę i być może masz niedoładowany akumulator to z alternatora płynie spory prąd, a napięcie ginie na złączu. Możesz sprawdzić dodatkowo napięcie na samym alternatorze (jeśli jest sprawny to zawsze będzie ok 14,5V)

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności