Skocz do zawartości
lukasz_sc

Drgania podszac ruszania

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,
jest to mój pierwszy post na tym forum a wiec chciałem przywitać wszystkich użytkowników tego forum.

 

Piszę do Was ponieważ mam problem z drganiami w samochodzie Opel Astra II.
Na pierwszym biegu podczas ruszania, na półsprzęgle samochód dostaje bardzo duże wibracje przenoszone na karoserię. Poprawa jest gdy dodam dużo gazu, puszczam i wtedy nie ma żadnych drgań. Lekkie drgania można wyczuć gdy na postoju mam wciśnięty pedał hamulca, wtedy są przenoszone lekkie drgania na karoserię. Na wyższych biegach nie ma takich problemów. Obroty silnika nie falują na wolnych obrotach, sprzęgło nie ślizga się, dobrze przyspiesza, lewarek zmiany biegów nie ma dużych drgań, poduszki pod silnikiem były wymieniane, był również ostatnio robiony rozrząd. Byłem już u kilku mechaników, niestety jedyna odpowiedź jaka padała, to taka że trzeba się przyzwyczaić do tych drgań, jeden mi powiedział że to na pewno sprzęgło które jest do wymiany, bez sprawdzania co może być przyczyną.

Nie mam zbyt wielu zastrzeżeń co do samochodu, tylko opisany przeze mnie problem. Bardzo proszę o cenne wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak samo,potrafi zatrząść cała budą jak ruszam.Gdy puszczam sprzęgło bardzo powoli jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega wie że Astra ma różne silniki,wiec proszę podać co masz pod maską.

Przenoszę do działu odpowiedniego bo temat raczej do silnika się nie zalicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, jest to silnik 1.6szr, poduszki wymieniałem, niestety nic nie pomogło.Czy temat do silnika się nie zalicza, to jeszcze nie wiadomo, ponieważ nie znalazłem przyczyny powstawania tych drgań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojeć do tego pana co na bank sprzęgło obstawia i powiec jesli nie trafi to za części tobie zwróci a sam robi za free jak sie zgodzi mieniaj sprzęgło ale cos ja nie wierze w to sprzęgło.jak wciskasz hamulec to są drgania na karoserje.?

 

 

Tomek proszę przeedytuj swój post aby się dało go przeczytać ze zrozumieniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokaż mi mechanika który na to pójdzie.

Sam też byś na jego miejscu zwracał?

 

Lukasz_sc powiedz ile ma ma nalatanie sprzęgło?

Może po prostu jest już czas na niego?

Takie drgania jeżeli silnik na wolnych pracuje dobrze i po przygazowaniu też raczej odnoszą się do układu napędowego (skrzynia , sprzęgło)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód ma przejechana 240 tys. km. Nie mam jakiś innych problemów ze sprzęgłem, bierze w odpowiednim miejscu, na innych biegach nie ma problemów z drganiami, ładnie się zbiera, tylko podczas ruszanie ten problem występuje, gdy dodam mniej gazu, na tz. półsprzęgle zaczynają się drgania, to samu gdy silnik pracuje na wolnych obrotach, gdy wcisnę pedał hamulca, to występują minimalne drgania na karoserii. Tak jak wspomniałem wcześniej byłem już u kilku mechaników, stwierdzili że nic nie widzą, sprawdzali poduszki itp.., mówią że trzeba jeździć, ale to mi nie daje spokoju bo wcześniej nie miałem takich problemów, z góry dziękuję za cenne uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wciskasz hamulec i drgania sie pojawiaja to może podcisnienie od serwa cos szfankuje albo układ zapłonowy pod obciążeniem kuleje ale to mało prawdopodobne,sprzęgło raczej nie ono ma specyficzne objawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być np. pęknięta jedna sprężyna tłumika drgań skrętnych w tarczy sprzęgła.

 

Minimalne drgania po naciśnięciu na hamulec mogą świadczyć jak pisał Tomek że jest problem z podciśnieniem na serwo.

Posprawdzaj dokładnie wszystkie wężyki podciśnieniowe idące do kolektora ssącego i do monowtrysku.

Zaworek zwrotny na wężu od kolektora do serwa.

Sprawdź ich drożność oraz wszystkich króćcy od nich.

Po podpięciu do komputera możesz zobaczyć jakie masz parametry Mapsensora.

A podcisnienie możesz pomierzyć Vacuometrem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.