Skocz do zawartości
Bba_Lukas

Opel sintra 2.2 b+g jakie świece i przewody dobrać

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeszukałem internet i nie mogę znaleźć konkretnej informacji jakie dokładnie świece dobrać do mojej Sintry . Wiem już , że wielkość gwintu to M14x1,25 , długość gwintu 19mm, ale nie wiem jaką dobrać ciepłotę do silnika 2.2 z gazem. Znalazłem ngk LPG 1 numer 1496, tylko ta irydowo platynowa świeca kosztuje ponad 50zł za sztukę...

Przewody kupię po prostu dobrej jakości z odpowiednią wtyczką.

Samochód przerywa na niskich obrotach i pod górkę na gazie więc na pierwszy rzut idą właśnie świece, przewody i wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów.

Pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego.

Ja kupuję zazwyczaj świece i przewody boscha.Raz też miałem świece GM. Wszystko łatwo dobierzesz na stronie inter carsu dla konkretnego modelu i silnika.Kupuję zwykłe świece ale mocno przestrzegam czasu i/lub km do wymiany.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi , właśnie do intercarsu się wybieram, u mnie w Bielsku-Białej czynne do 14 , więc mykam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A masz numer klienta?mamy spore rabaty :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się nigdy nie zawiodłem na NGK i używam w swoich autach od wielu lat, nie ważne czy z LPG czy bez stosuję takie jak zaleca producent auta/silnika.

Do Sintry akurat - BKR5EK - V-line23.

Odnośnie innych lepszych świec zapłonowych - to w opinii wielu dobrych gazowników to po co dawać coś co wymyślili w fabryce - natomiast ważnym jest żeby wymieniać świecę na czas i dobrze zestroić ustawienie instalacji LPG. Trochę inaczej jest przewodami - przy LPG powinny być trochę lepszej jakości, akurat aktualnie używam Janmor Proline - podobnych do takich - jak w tej ofercie - https://opelczesci.com.pl/pl/p/PRZEWODY-KABLE-ZAPLONOWE-SINTRA-VECTRA-B-OMEGA-2.5-3.0v6/1767

Zakładam na mokro spryskując końcówki WD-40.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie Migel, nie mam jeszcze takowego numeru, ale mówisz warto się zainteresować? 😊

Finalnie byłem w miejscu gdzie kiedyś był intercars , ale ku mojemu zdziwieniu jest zupełnie inny sklep motoryzacyjny i tam zamówiłem tak jak piszesz rafalgrzegorz BKR5EK NGK wraz z przewodami NGK na poniedziałek 8 rano. Były jakieś Polskie przewody w atrakcyjnej cenie , ale odpuszczam sobie półśrodki , bo wcześniej czy później to się zemści.

Może uda się wszystko zamontować w pn, łącznie z wymianą uszczelki pod pokrywą zaworów, dam znać czy problem z szarpaniem na LPG zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Były jakieś Polskie przewody w atrakcyjnej cenie

Cześć - te które podałem są właśnie polskie, ja na takich śmigam już prawie 4 lata, co prawda 2 komplet ale 100tkm zrobione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam świece beru są bardzo dobre dwoma autami nalatałem jakieś 250 tyś i nigdy nie miałem z nimi problemów oczywiście wymiana co 35-40tyś


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dałem dedykowane do silnika Bosch-ki plus Janmory Proline i śmiga aż miło .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Beru świece też Harald polecał, podobno najmniej z nimi problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana uszczelki bardzo trafiona, gniazda na świece, łącznie ze świecami zalane olejem, że szok. Kupiłem komplet elringa, wymieniłem już ze 2 tygodnie temu, ale autko nie jeździ,bo ja sam cały czas w delegacji po całej Polsce, więc nie wiem tak na prawdę na ile pomogło i czy w ogóle dobrze złożyłem. Kupiłem przewody NGK i świece dedykowane w katalogu NGK BKR5EK , z tego co zauważyłem po ok 5km jazdy autko niestety zaraz po odpaleniu pracuje nierówno na PB jakby 3 cylindry, dopiero po chwili , lub dodaniu gazu wchodzi na równe obroty, podobnie przy gwałtownym dodaniu gazu podczas jazdy dusi się na PB jaki na LPG :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrób najpierw adaptację centralki na pb. 100km zrób na samej beni.

Czy mierzyłeś kompresję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie miałem pojęcia o pojęciu adaptacja centralki :)

Zrobię jak piszesz , tylko dopytam czy centralka "dostroi" się automatycznie po tych 100km? Oczywiście na razie ruszam tylko temat PB, później zajmę się LPG.

Nie sprawdzałem kompresji, nie mam czujnika,teraz widzę,że to koszt 50zł ,więc chyba kupię i sprawdzę co?

 


Aha , zapomniałem dodać , że namierzylem też uszkodzony przewód idący od pokrywy zaworów w stronę podszybia , gumowy wąż z lewej,górnej strony pokrywy . Są dwa obok siebie , jeden szerszy-pierwszy od lewej i drugi węższy drugi od lewej , uszkodzony jest ten węższy-dziurawy i pogryziony. Czy ktoś podpowie mi jaką rolę on spełnia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Migel , przewód został zdemaskowany 😁

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

W ogóle nie miałem pojęcia o pojęciu adaptacja centralki :)

Zrobię jak piszesz , tylko dopytam czy centralka "dostroi" się automatycznie po tych 100km? Oczywiście na razie ruszam tylko temat PB, później zajmę się LPG.

Nie sprawdzałem kompresji, nie mam czujnika,teraz widzę,że to koszt 50zł ,więc chyba kupię i sprawdzę co?

 

Aha , zapomniałem dodać , że namierzylem też uszkodzony przewód idący od pokrywy zaworów w stronę podszybia , gumowy wąż z lewej,górnej strony pokrywy . Są dwa obok siebie , jeden szerszy-pierwszy od lewej i drugi węższy drugi od lewej , uszkodzony jest ten węższy-dziurawy i pogryziony. Czy ktoś podpowie mi jaką rolę on spełnia ?

 

Oj szkoda że od razu nie pisałeś o pożartym przez kuny podciśnieniu.

Właśnie o adaptacji centralki beni pisałem.

Odpinasz klemę minusową od aku, dla pewności bezpiecznik od instalacji LPG wyjmujesz, następnie czekasz 0,5h i podpinasz z powrotem klemę.

Następnie odpalasz silnik i na wolnych obrotach czekasz (bez dotykania pedału gazu) aż załączą się wentylatory, następnie warto przegonić autko na szybkiej trasie i po sprawie. Dla pewności warto pojeździć właśnie ze 100km na samej beni.

Ale właśnie usunięcie nieszczelności na kolektorze ssącym powinno załatwić sprawę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki RG za dojaśnienie, będę w weekend w domu - wykonam.

Tak to dokładnie ten przewód o , którym piszesz Kacper, na zdjęciu doskonałe dojście , w rzeczywistości brak dostępu 😊

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak Kacperku - odma do kolektora ssącego - czyli jeżeli dziurawa może ciągnąć fałszywe powietrze, pomimo zredukowanej średnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.