Skocz do zawartości
papieju

Osłona amortyzatora uderza w sprężynę, co robić?

Rekomendowane odpowiedzi

Osłona amortyzatora przedniego jakimś sposobem uderza w sprężynę i objawia się to stukaniem na dziurach, przy skręcie. Dźwięk denerwujący bo odgłos metalu o metal, dziś udało się ustalić źródło. Co z tym począć? Czeka mnie demontaż kolumny czy też wystarczy popuścić amortyzator i poduszkę pod maską, podlewarować i jakoś to poprawić? Miał ktoś podobne problemy? Uderza element ze zdjęcia, dokładniej to dolna tuleja

post-30942-0-87668800-1505654692_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osłona jest z plastiku więc odgłos metal o metal odpada.

Osłona jest docisnięta sprężyną wiec nie może uderzać o sprężynę.

Chyba że sprężyna jest złamana.

Tak czy owak czeka cię demontaż Macpersona.

Parę śrub i wszystkiego się dowiesz.

Moze też być uszkodzone łożysko górne Macpersona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Plastik jest dość twardy i możliwe że sprężyna hałasuje metalicznie. Sprężyny nowe, amorki też - robiłem w sierpniu. Łożysko stare, w sensie ma ze 3-4 lata, przy demontażu w sierpniu wyglądało na całe. Jak się ten plastik ręką w innej pozycji potrzyma to nie stuka, stąd wiem że to on powoduje hałas. No nic, trzeba będzie chyba toto zrzucić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko trzeba sprawdzić czy podczas obracania nim nie ma zacięć.

Musi płynnie się obracać.

 

Tuleja nie ma prawa sie ruszać chyba że pękła i jest oberwana.

Albo sprężyna rozerwała gumę podkładową z jednej strony i jest przechylona.

Przez to może być przekrzywiona.

 

Niestety demontaż Macpersona prawdę ci powie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

góra tego waszego plastiku jest z metalu to nie może stukać o sprężynę bo to wchodzi w jej środek


od 12 minuty widać jak to powinno być złożone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że nie powinno stukać to wiem. I że stuka to też wiem. I że bez demontażu się nie obejdzie to też wiem. Pozostaje w wolnej chwili zadziałać. Podzielę się wiedzą jak rozbiorę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i mam sprawcę - tacka ze sprężyną oderwała się i jest niżej niż powinna, przez co zmieniła się geometria sprężyny. Pospawam na razie, bo mam tam zaprasowane nowe łożysko koła a na spokojnie poszukam i podszykuję drugą kolumnę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To łożysko da się wyjąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niby tak ale jest szansa że nie przeżyje. Auto potrzebne, mam na głowie remont i rychłą przeprowadzkę więc nie mam czasu szukać, czekać i jeszcze ustawiać mechanika. Ma czas w środę, obspawamy, uporam się z chałupą to na spokojnie poszukam żeby mieć pod ręką. Da się z tym jeździć w razie w, pomijając upierdliwe stuki to zawieszenie pracuje - nie do końca jak powinno ale jednak, auto dobrze się prowadzi. Urwie się drugi raz to zamienię mając już naszykowane ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.