Gość tombo77 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 (edytowane) Panowie pomóżcie bo już ręce opadają Alternator sprawdzony w dwóch warsztatach. Oba stwierdziły że jest ok na stole altek działa bez zarzutu, a ładowanie przy obciążeniu w samochodzie poniżej 12v. https://www.youtube.com/watch?v=B6fjnIKvy7w&feature=youtu.be Czy może ktoś sprawdzić czy ma tak samo? Czy to normalne? Wydaje mi się że nie. Wynik identyczny na alternatorze jak i na wyświetlaczu czy klemach akumulatora. Edytowane 24 Października 2017 przez tombo77   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Aby sprawdzić altek w aucie warto wypiąć przewód od rozrusznika i wtedy mierzyć. Może rozrusznik robi zwarcie i napięcie spada.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 (edytowane) Bo to AH, a tam sterowanie nie tylko z altka. Kiepscy fachowcy jak tego nie wiedza. Pasuje tez sprawdzic klemy, polaczenia. Edytowane 24 Października 2017 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679783 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Klemy czyszczone i sprawdzone. Bo to AH, a tam sterowanie nie tylko z altka. Możesz to rozwinąć?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mk5 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 (edytowane) Nie wiem dokładnie czy moduł czy sterownik steruje ładowaniem. Ja walkę toczyłem z tym nieszczesnym Hitachi tyle że w AG. Z tego co się dowiedziałem do naprawy altka w AG wystarczy przywieźć sam alternator gdyz ładowaniem steruje regulator, natomiast w przypadku AH musialbym przyjechac samochodem gdyz sterowanie jest w aucie, nie pamietam czy chodziło o sterownik czy moduł. Z tego wzgledu np alternatory nie mogą byc stosowane zamiennie np z AG 17CDTI do AH 17CDTI i odwrotnie. Tu masz mój temat http://forum.opel24.com/topic/72121-alternator-awaria-czwarty-rok-czwarta-naprawa/ Edytowane 24 Października 2017 przez mk5   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679798 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Aby sprawdzić altek w aucie warto wypiąć przewód od rozrusznika i wtedy mierzyć. Może to być bo rozrusznik był na wiosnę regenerowany. Coś więcej możesz na ten temat napisać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 24 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2017 Jeżeli był remontowany to raczej nie będzie miał zwarcia. Ale pobór prądu miernikiem na postoju możesz zmierzyć czy ma duży czy w normie. Powinno być ok.20 mA Natomiast to co pisze Marek faktycznie jest możliwe. Pytanie jaki to altek. Może być sterowanie prądem przez moduł nadwozia. Ale to już lepsi fachowcy muszą się wypowiedzieć. Jak teraz patrzę na schemat to jedynie sterowanie wzbudzeniem jest ze sterownika. Nie przez kontrolkę ładowania. A plus do aku. idzie bezpośrednio.Więc gdy altek ładuje powinien mieć napięcie ładowania na aku. Jeżeli słabo ładuje to słabe powinno być też na aku.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679800 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tombo77 Opublikowano 25 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2017 (edytowane) A plus do aku. idzie bezpośrednio.Więc gdy altek ładuje powinien mieć napięcie ładowania na aku. Jeżeli słabo ładuje to słabe powinno być też na aku. I tak właśnie jest. Taki sam wynik jest na klemach przy aku i na alternatorze. Własnie elektronik samochodowy zasugerował mi że może mam problem ze sterownikiem silnika. Jedyne błędy które mam to P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnałuP1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału I tenże pedał gazu czasami przestaje działać. Czyszczenie styków i kostek nie pomaga. Edytowane 25 Października 2017 przez tombo77   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/81792-alternator/#findComment-679811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.