Skocz do zawartości

Alternator awaria (czwarty rok - czwarta naprawa).


Gość mk5

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę o odpowiedz osób którzy naprawiali alternatory w 1.7DTI/CDTI.

 

Auto zakupiłem w czerwcu 2012, i zaraz po zakupie pierwsza naprawa (wymiana mostka i łozyska)Koszt z montażem 180zł.

Następnie w listopadzie 2013 ,pusciło uszczelnienie na vacum pompie i kolejne 170zł(uszczelnienie+regulator+łozysko)

Teraz czerwiec i znowu głosna praca łozysk.Po rozebraniu okazało sie ze łozyska do wymiany, łacznie z obudowa(nadmierny luz)a do tego tez do wymiany komutator wirnika. i kolejne 150zł(całosc z montażem).Czyli przez trzy lata 500zł

 

Teraz pytanie czy na komutatorze w ciągu połtora roku mogły sie wytworzyc takie "koleiny"że nadawał się do wymiany.Czy łozyska sa az tak awaryjne ze nie wytrzymuja dwóch lat?Czy to kiepska praca elektryka naprawiajacego alternator?.Dodam ze w ciagu tych trzech lat przejechałem nieweiele ponad 50tys.

Czy te alternatory są az tak wadliwe az do tego stopnia?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Rafał_79

Niestety ale altek po regeneracji to bardzo często szybko się psuje. Aktualnie mam u siebie jeszcze oryginał z przebiegiem 200tyś i do tej pory wymieniłem w nim tylko regulator napięcia, który sam spaliłem. Poczytaj na innych forach i zobaczysz że za takie pieniądze jak oferują firmy regenerujące nie da się zrobić na dobrych częściach. Sam mostek na alledrogo to koszt 30-50zł, wciskają do niego najtańsze diody 60A, które w końcu się palą.

Sam się zastanawiam teraz czy nie kupić jakiegoś używanego altka i nie zregenerować w nim samemu kilku części. Łożyska można wymienić samemu, diody zresztą też, kumutator i szczotki trzeba zrobić niestety u specjalistów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz enty powtórzę,tanio jest dwa razy,a w przypadku Twoim mK5 trzy razy.

 

Alternatory naprawia mi kolega elektryk i od paru lat nie było żadnych problemów z jakimkolwiek który robił.

 

Warunek,wymienione wszystko to co potrzeba i nic taniego nie montowane.Było paru takich co im cena nie odpowiadała bo na Alle... nowy tańszy jak naprawa.Proszę bardzo kupić.Za parę miecha z podkulonym ogonem wracali żeby ich oryginał naprawić bo z tego nowego dużo nie zostało.

 

Przykład z przed dwóch dni.Pan zgłasza jakieś wibracje,terkot dobiegający z silnika.

 

Uszkodzone sprzęgło koła alternatora,a od wymiany przez kogoś minęło rok z hakiem i przejechane niecałe 20tyś.

Wniosek : taniocha założona bo do tego modelu altka koło wychodzi ponad 400,-.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał nie ,mam kanału i dlatego pracę zleciłem elektrykowi(za robotę miało być 40zł a wyszło jak wyszło)

Beny72 straciłem w zasadzie 4 razy bo mi elektryk jeszcze zderzak zarysował i do tego się wyparł(moze nie jest az taka duza ale widoczna).Beny znasz moze cenę dobrych łozysk do tego altka?Najbardziej zastanawia mnie jak moze sie uszkodzic kumutator w tak krótkim czasie.To zaledwie 1.5roku(okolo 18tys km).Szczotki za twarde?

Dodam że wirnik stojan mam w oryginale.Wymieniona łozyska obudowa,regulator i mostek.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej zastanawia mnie jak moze sie uszkodzic kumutator w tak krótkim czasie.

Tak.Mogą być szczotki zbyt twarde albo założone zbyt sztywne/za długie/za twarde sprężynki.Dlatego tak komutator dostaje w tyłek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koyo to japonska firma ale przejala razem z jeszcze inna firmą nasze polskie FŁT Kraśnik i trzepia tez tam swoje lozyska. Najlepsze na rynku to FAG ale sa i Timkeny i NSK SKF i jeszcze pare innych. Szczotki z duza domieszka meidzi ktos zalozyl i dlatego wytarly bieżnie. Osioł i tyle. Tam nie ma az tak duzego pradu by tam takie szczotki zakladac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mrugaja swiatła(lekko przygasaja) na wysokich obrotach,na lampce w srodu i podswietleniu zegaraów tez jest widoczne.Alternator po raz czwarty?Regulator napiecia?

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddać alternator do regeneracji przez renomowaną firmę, może być drugi koniec Polski. Sam nie polecę ale wystarczy poczytać na forach, jest ich parę. To trochę tak jak z regeneracją sprzęgła nie każdy ją dobrze zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności