Skocz do zawartości

Alternator awaria (czwarty rok - czwarta naprawa).


Gość mk5

Rekomendowane odpowiedzi

usterka przekaznika swiec zarowych. Zasila swiece parami. Czyli sa dwa tranzystory do zasilania czterech swieczek. Gdzieś musi byc w tym przekazniku zimy lut i casami lacyz czasami nie i dlatego sa takie skoki. No chyba ze prostsza sprawa i gdzieś poprostu kabloteka raz laczy raz nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 48
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

No i dalszy ciąg walki z alternatorem.Altek został wymontowany i prawdzony na stole, i ponoc sprawny.Teraz pytanie skad to pulsownie przy oklo 3tys obrotów?Przed naprawą nie było czegos takiego.Czy na prace altka ma wpływ tem np regulatora?

Wiem jedno ze elektryk popełnił faktycznie pare błedów podczas napraw.

Podczas pierwszej nie wymienił(profilaktycznie w zakładach wymieniają usczelnienia pompy vakum)czego efektem była druga naprawa.

Podczas drugiej nie wymył dokładnie piercieni i dlatego były tak zuzyte..

 

EDIT

Odebrałem auto,problem pozostał i niesmak po naprawiającym.Nadal swiatełko mruga jezeli włacze obciązenie to mniej.

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnei przekaznik od swiec zarowych dziabniety jesli to sie dzieje jak auto świeżo odpalone jest. Z tym ze to by bylo tylko wlansie na poczatku i teraz to swieczki raczej nei sa potrzebne. Moze jeszcze sprzegielko alternatora do sprawdzenia, kable- ten gruby.

 

Ja dzis zalozylem altek 220 amperowy do swojego. Rewelacja. MEga stabilne napiecie jest. Zalaczylem pdogrzewanei dwóch stolków, Pdogrzewanei szyby przedniej to 40 amper plus tylna to jakeis 25 amper, swiatla mijania z dlugimi oraz webasto jeszcze pracwalo to mialem ponad 13.50V.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Astra II z 1.7 nie ma sprzęgła na alternatorze.

 

To słabo z takim alternatorem.U syna w CB na 110A ,trzech aku 80Ah,przy poborze sprzętu około chyba 8Kw ma 13,8V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze co?? 8kW poboru?? to co tam podlaczone jest. Chyba cos pomylileś. Co tam pracuje caly czas ze 5 rozrusznikow??

 

Pobór pradu 666 amper a altek przy obotach gdzies 4000 czy nawet 5000 silnika moze dostarczyc zaledwie 110 amper. Toz to by napiecie bylo na poziomie moze 7 voltów pryz takim obciazeniu. Ale chyba akumualtor by sie skonczyl w pare sekund. Poza tym z eby stopilo klemy i kable. Mi juz przy tym altku kabel plusowy sie grzeje dosc mocno. Drugi bede zakladał dodatkowy. No zobaczymy co z tego wyjdzie. Wczesniej mialem 120 amperowy ktory to tez dawal rade ale mierzac napeicie to przy obciazeniu dosc znacznym potrafilo juz schodzic ponizej 13 V. W sumie neiwiele aut ma podgrzewana przedni i tylna szybe, stołki itd.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wadliwy i tego radzę się trzymać a elektryka innego poszukać.

W tym problem że elektryk zawiózł i sprawdzał w Lublinie w innym warsztacie,takze starał się.Zauwazyłem ze jak włacze swiatła to pulsowanie jest duzo mniejsze swiatełka w srodku.Najbardziej widoczne to jest przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na na ponad 3tys czyli przy zmieniajacej sie predkosci alternatora.

Elektryk mówił o ze moze wina samonapinacza gdyz dzieje sie to przy zmianie predkosci altka,ale byłem u mechanika i wg niego napinacz pracuje prawidłowo i ze to wina raczej alternatora.

Teraz pytanie czy sprawdzenie altka na "stole"moze potwierdzic na 100% ze jest sprawny, i czy np ma wpływ temp bo mam wrazenie ze na goracym silniku problem sie jest wiekszy..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Bodek 63
Regulator wadliwy i tego radzę się trzymać

Myślę, że BENY72 ma rację, trafiłeś na gorszy egzemplarz regulatora, który ma za dużą histerezę napięciową ewentualnie za małą częstotliwość próbkowania. U elektryka na stole tego nie sprawdzisz, bo zwykłe mierniki mierzą tylko wartość uśrednioną. Potrzebny byłby oscyloskop.

 

 

i czy np ma wpływ temp bo mam wrazenie ze na goracym silniku problem sie jest wiekszy..

Temperatura ma bardzo duży wpływ na elektronikę, zwłaszcza tą tanią ( na pewno zastosowałeś zamiennik regulatora, bo nowy oryginał jest nieosiągalny ).

Edytowane przez Bodek 63
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności