Skocz do zawartości
eldi

silnik pracuje auto po wrzuceniu biegu nie jedzie (FOTO)

Rekomendowane odpowiedzi

opel astra f 1.4 skrzynia f13. Problem polega na tym ze auto nie jedzie po wbiciu biegow, po podniesieniu polosie sie kreca. Po wyciagnieciu ta krotsza półoś jest zjechana na krawedzi jak widac.


Czy to moze byc przyczyna nie poruszania sie pojazdu. prosze o pomoc


post-57301-0-19394400-1510560759_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazębia tą dłuższą.

Przeguby napędowe sprawdziłeś?

 

Podnieś auto,włącz 3 bieg ,odpal i hamulcem go blokuj.

Zobaczysz czy przeguby przekazują napęd na koła i czy skrzynia napędza półoski.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazębia tą dłuższą.

Przeguby napędowe sprawdziłeś?

 

Podnieś auto,włącz 3 bieg ,odpal i hamulcem go blokuj.

Zobaczysz czy przeguby przekazują napęd.

ta dluzsza ma nie objechany wieloklin, te konce półosi wchodzą do skrzyni.

Przegubów nie sprawdzalem. Podnosilem autoi biegi wchodza nawet bez sprzegla półosie sie kreca, wsteczny dziala a jak na biegu nacisne hamulec bez sprzegla auto staje gasnie(na podniesionym)

A na kolach na wbitym biegu auto moge przepchnac, po dodaniu gazu pokazuje predkosc na zegarach.

 

Jak sprawdzic czy przeguby przekazuja naped?

Edytowane przez eldi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz bieg podnieś jedną stronę i zobacz czy możesz kręcić podniesionym kołem. to samo z drugiej strony.

Jeśli nie zakręcisz to pewnie sprzęgło do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włącz bieg podnieś jedną stronę i zobacz czy możesz kręcić podniesionym kołem. to samo z drugiej strony.

Jeśli nie zakręcisz to pewnie sprzęgło do wymiany.

Acha szkoda ze wcześniej tego nie wiedziałem bo mam wyjęte półosie, kolumny Macphersona(chciałem wymienić gumy) i olej spuszczony ze skrzyni. A nie da się w takim stanie stwierdzić co się stało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wrzucasz półoś w skrzynie i próbujesz nią obracać. Spróbuj na wciśniętej do końca i następnie cofnij aż do oporu zabezpieczenia i to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacper@ co rozumiesz przez to "cofnij az do oporu zabespieczenia"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Półośka w przegubie ma luz wzdłużny niezbędny do jej prawidłowej pracy.

Chodzi o pierścień na końcówce półośki który ogranicza jej luz wzdłużny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obie połosie się kręcą na wsadzonym do końca i cofnietym do zabezpieczenia, na zgaszonym

silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A bieg masz wbity ? Czuć jakiś opór przy kręceniu półośką.

Jak kręcisz jedną to druga samoczynnie obraca się ?

Jak jedną zablokujesz to drugiej nie powinieneś obrócić.

Spróbuj ustalić czy to wina półosi, przegubów, mechanizmu różnicowego, sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.