kaliope Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Jeżdżę ZB 1.9 8V i jest to mega dobra jednostka. Przez 8 lat nie miałem ani jednej awarii. W przyszłym roku chyba czas na wymianę. Sam nie wiem jaki motor wybrać. Albo 1.4 turbo, albo 2.0 cdti albo może właśnie 1.6 cdti. Nic nie wiem o tej jednosce. Czy to sprawdzony motor? Mniej czy bardziej awaryjny od 2.0 cdti? Jakieś typowe usterki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2017 Najgorszy z możliwych wyborów. Silnik porażka. W porównaniu do z19dt to jest jakiś kosmos awaryjności. Uciekać i nawet nie myśleć. Polecam 1,4T + LPG, praktycznie bezawaryjnie i jazda taniej niż dieslem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683362 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 29 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 No właśnie wacham się między 1.4 a 2.0 cdti. Ciężko mi będzie przejść na relatywnie mulastą benzynę. W 2.0 od razu bym wyrzucił DPF. A do tego 1.4 jak na lekarstwo na rynku wtórnym i golizny. W 2.0 można przebierać...i z tego co widzę to bardzo dobry motor. Problemy tylko z uszczelką między smokiem olejowym a pompą. Natamiast na forum astry jest parę przypadków strzelonych turbo w 1.4. To jakaś słaba strona?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683552 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Problemy tylko z uszczelką między smokiem olejowym a pompą. Jak ma nalatane swoje a problemy były ignorowane dłuższy czas, to masz silnik do kapitalki - panewki i wałki będą szrot, wał pewnie też. na forum astry jest parę przypadków strzelonych turbo w 1.4. To jakaś słaba strona? Pęka gorąca muszla, ale te przypadki, które miałem, to silniki z LPG fabrycznym. Przebiegi >100kkm i auta firmowe, czyli z buta i w drogę nawet na zimnym.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 29 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2017 Jak to się zmienia... jak sprzedawałem swoją isię w 1.4T to nikt nie chciał spojrzeć...A teraz to rozchwytywany silnik Co do mocy to nie ma się czego bać - przesiadłem się z ZB Z19DTH i różnice w momencie było czuć, ale po mieście było super, w trasie trochę więcej cierpliwości tylko trzeba... Lpg nie montowałem bo mi się nie opłacało Trzeba być tylko świadomym że to nie 320Nm a 200 w benzynie... Sent with handy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683562 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 30 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 (edytowane) 1. Kupując 1.4 turbo, człowiek jest w stanie spojrzeć na turbinę czy nie ma tego pęknięcia na muszli? Czy jest tak wszystko przykryte, że nic nie widać? 2. Jak już pęknie, to można śmiało spawać? Słyszałem, że nawet ASO wciskają ludziom regenerowane turbiny, czyli po prostu pospawane. 3. Czyli 1.4 turbo nie ma żadnej wady konstrukcyjnej? Rozrządy się nie sypią? Bloki, tłoki nie pękają? Jeśli już to można się spodziewać tylko walniętej turbiny? 4. Słyszałem gdzieś, że dwumasy padały jak muchy w tych silnikach, prawda to? Edytowane 30 Grudnia 2017 przez kaliope   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683636 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2017 Kupując 1.4 turbo, człowiek jest w stanie spojrzeć na turbinę czy nie ma tego pęknięcia na muszli? Czy jest tak wszystko przykryte, że nic nie widać? Trzeba zdemontować katalizator. Jak już pęknie, to można śmiało spawać? Słyszałem, że nawet ASO wciskają ludziom regenerowane turbiny, czyli po prostu pospawane ASO nic nie wciska. Turbina jest wkładana "renew" jeśli to gwarancja, czyli oryginał po przywróceniu do stanu jak nowy. Moim zdaniem spokojnie da się pospawać, skoro kolektory wydechowe spawają. Czyli 1.4 turbo nie ma żadnej wady konstrukcyjnej? Rozrządy się nie sypią? Bloki, tłoki nie pękają? Jeśli już to można się spodziewać tylko walniętej turbiny? Nie, nie mają. Zaworek odmy w pokrywie czasem zdycha - regeneracja ok. 250zł. Turbiny jak pisałem miałem tylko z fabrycznym LPG pęknięte. Tylko na gorącym silniku był generowany błąd P0299 - niskie ciśnienie doładowania. Na zimnym rakieta. Słyszałem gdzieś, że dwumasy padały jak muchy w tych silnikach, prawda to? Nieprawda. Padają jak każde inne. Jak ktoś ze sprzęgła strzela, to nic dziwnego. Na dwumasy była kampania - wyszła wadliwa seria i generowała metaliczne stuki przy rozruchu silnika. Ale nie znam przypadków nienaturalnego zużycia ot tak sobie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 A ten zaworek w odmie jak szwankuje to jak się to objawia? Rzyga olejem gdzieś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683661 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Może wyciekać, ale objawem głównym jest P0171 i check. Nie da sie na pracującym silniku odkręcić i wyjąć korka wlewu oleju, spod pokrywy może piszczeć.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 1. Czyli kupując auto z 1.4 jedyną rzeczą jaką mogę sprawdzić odnośnie systemu odmy to to czy korek oleju odkręca się swobodnie i dosłuchiwać się jakiś syczących dzwięków? 2 Jeżeli ktoś długo jeździł z tym problemem to jakie konsekwencje mogły się odbić na silniku? W biuletynie zaradczym Opla piszą, że klient może się skarżyć na duże zużycie oleju. Jaki jest związek między wadliwym zaworkiem w kolektorze ssącym a zużyciem oleju? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/#findComment-683688 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.