Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

1. powinno być lekkie podciśnienie ale musi się dać zdjąć korek. W tym momencie silnik powinien zacząć nierówno pracować, tak samo jak się bagnet wyjmie. Po włożeniu ma pracować idealnie.

 

2. wadliwy zaworek odmy nie kontroluje zasysania treści ze skrzyni korbowej i ciągnie powietrze razem z oparami i mikrocząstkami oleju, stąd jego większe zużycie. Z kolei zaworek zwrotny kolektora to P0299 + lekki gwizd a nie P0171 jak przy odmie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683694
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Trochę się pogubiłem.

 

1. Ten zaworek odmy to ten pomarańczowy cycek, którego mamy widzieć świecąc latarką po ściągnięciu węża odmy z króćca na górze kolektora i wtedy mówisz jest błąd p0171. Tak?

 

2. A zaworek zwrotny kolektora to coś innego? gdzie on jest? To ta membrana wewnątrz pokrywy zaworów z takim dziubkiem na górze pokrywy?

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683695
Udostępnij na innych stronach

Tak?

Nie.

Zawór odmy w pokrywie to co innego niż zawór zwrotny kolektora. Odma to membranka ze sprężyną, a zwrotny w kolektorze to grzybek.

 

Odma:

maxresdefault.jpg

Pod tym okrągłym w pokrywie jest membrana ze sprężyną. Jak membrana jest przerwana, to może wyciekać olej z małego otworu w tym okrągłym patrząc od strony kolektora ssącego (coś jakby dziubek - jak pisałeś). Jak sprężyna pęknie, a membrana jest cała to olej nie wycieka. Z reguły występuje P0171 - zbyt uboga mieszanka.

 

Kolektor:

kolektorzaworek.jpg

To pomarańczowe to grzybek zaworka i musi być widoczny przez otwór węża odmy.

kolektorw_1.jpg

Ten zaworek zwrotny służy do wyrównywania ciśnienia. W przypadku jego uszkodzenia (najczęściej wpada do kolektora) w części kolektora ssącego następuje wzrost ciśnienia powodujący powstanie błędów, a po jakimś czasie następuje uszkodzenie zaworu membranowego odmy (tego w pokrywie, o którym wspomniałem wcześniej). Z reguły wystepuje P0299 - niedostateczne doładowanie silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683697
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem, dzięki.

 

1. Czyli najpierw szlag trafia zaworek zwrotny w kolektorze w wyniku czego do odmy w pokrywie wtłacza sie duża ilość ciśnienia, którego odma nie jest w stanie przefiltrować, stąd olej w mgiełce leci dalej do dolotu i wzrasta zużycie oleju. A przy okazji to duże ciśnienie w odmie uszkadza po jakimś czasie membranę w odmie. Zgadza się?

 

2. Jak strzeli membrana w odmie to jest bład p0299 a jak są przypadki pękniętej muszli w turbo to też jest błąd p0299?

 

3. Jak wciśniemy pedał gazu w podłogę i jest tzw 'boost' w kolektorze z podciśnienia robi się ciśnienie i wtedy zaworek zwrotny w kolektorze się ma zamknąć. Wtedy jak rozumiem ciśnienie z odmy nie leci do kolektora ( bo sprawny zaworek go nie puszcza) tylko leci rurką karbowaną do turbo gdzie też jest zaworek zwrotny, żeby ciśnienie z turbo nie wracało do odmy. Ten zaworek przy turbo ponoć też czasami szlag trafia. Prawda to? Ten zaworek jest na końcu rurki i jest częśćią rurki czy jest we wlocie do turbiny i jest częśćią turbiny?

 

 

4. Jak strzeli membrana w pokrywie to mówisz, że można regenerować za 250zł. A jak strzeli grzybek w kolektorze to jakie koszty? Wymiana kolektora na nowy?

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683709
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli najpierw szlag trafia zaworek zwrotny w kolektorze w wyniku czego do odmy w pokrywie wtłacza sie duża ilość ciśnienia, którego odma nie jest w stanie przefiltrować, stąd olej w mgiełce leci dalej do dolotu i wzrasta zużycie oleju. A przy okazji to duże ciśnienie w odmie uszkadza po jakimś czasie membranę w odmie. Zgadza się?

W sumie teoretycznie się zgadza. Ale... Nie jest to reguła. Miałem kilka przypadków uszkodzonej samej membrany, a zaworek był sprawny. Jednak w wypadku uszkodzenia zaworka często kolejnym elementem do wymiany jest membrana odmy.

 

 

 

Jak strzeli membrana w odmie to jest bład p0299 a jak są przypadki pękniętej muszli w turbo to też jest błąd p0299?

Po raz wtóry: membrana odmy to P0171. Zaworek kolektora P0299 cały czas. Pęknięta muszla turbiny P0299 na gorącym silniku.

 

 

 

Ten zaworek przy turbo ponoć też czasami szlag trafia. Prawda to?

Miałem jeden przypadek i to nie w 1,4T a w 1,6T.

 

 

 

Ten zaworek jest na końcu rurki i jest częśćią rurki czy jest we wlocie do turbiny i jest częśćią turbiny?

Patrząc na oryginalny katalog części ten zawór jest elementem turbiny, występuje jako odrębna część i nazywa się zawór bocznikowy turbosprężarki, ale jest dość drogi - 700-800zł w oryginale.

 

 

 

A jak strzeli grzybek w kolektorze to jakie koszty? Wymiana kolektora na nowy?

Szukaj, dzwoń, pytaj i ustalaj, regenerują kolektory.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683714
Udostępnij na innych stronach

1. Wracając do błędu przy zerwanym grzybku w kolektorze ssącym, mówiłeś, że najczęściej jest p0299. Czemu opel nie wspomina o tym błędzie w środkach zaradczych odnośnie tego zaworu? Zamiast tego wspomina 4 inne błędy, tj: p0106, p1101, p0236, p0107

 

8eca449ce7515113.jpg

 

 

2. A czemu odradzasz 1.6 cdti? Jakie ma przypadłości?

Edytowane przez kaliope

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683757
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki.

 

1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683766
Udostępnij na innych stronach

A w Zafirze C po lifcie już są inne silniki 1.4T z bezpośrdenim wtryskiem? To coś podobnego do 1.6T SIDI? Jak się sprawują? Ponoć tłoki pękają?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683775
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności