ArKos Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 1. powinno być lekkie podciśnienie ale musi się dać zdjąć korek. W tym momencie silnik powinien zacząć nierówno pracować, tak samo jak się bagnet wyjmie. Po włożeniu ma pracować idealnie. 2. wadliwy zaworek odmy nie kontroluje zasysania treści ze skrzyni korbowej i ciągnie powietrze razem z oparami i mikrocząstkami oleju, stąd jego większe zużycie. Z kolei zaworek zwrotny kolektora to P0299 + lekki gwizd a nie P0171 jak przy odmie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683694 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 31 Grudnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 (edytowane) Trochę się pogubiłem. 1. Ten zaworek odmy to ten pomarańczowy cycek, którego mamy widzieć świecąc latarką po ściągnięciu węża odmy z króćca na górze kolektora i wtedy mówisz jest błąd p0171. Tak? 2. A zaworek zwrotny kolektora to coś innego? gdzie on jest? To ta membrana wewnątrz pokrywy zaworów z takim dziubkiem na górze pokrywy? Edytowane 31 Grudnia 2017 przez kaliope   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683695 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 31 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2017 Tak? Nie. Zawór odmy w pokrywie to co innego niż zawór zwrotny kolektora. Odma to membranka ze sprężyną, a zwrotny w kolektorze to grzybek. Odma: Pod tym okrągłym w pokrywie jest membrana ze sprężyną. Jak membrana jest przerwana, to może wyciekać olej z małego otworu w tym okrągłym patrząc od strony kolektora ssącego (coś jakby dziubek - jak pisałeś). Jak sprężyna pęknie, a membrana jest cała to olej nie wycieka. Z reguły występuje P0171 - zbyt uboga mieszanka. Kolektor: To pomarańczowe to grzybek zaworka i musi być widoczny przez otwór węża odmy. Ten zaworek zwrotny służy do wyrównywania ciśnienia. W przypadku jego uszkodzenia (najczęściej wpada do kolektora) w części kolektora ssącego następuje wzrost ciśnienia powodujący powstanie błędów, a po jakimś czasie następuje uszkodzenie zaworu membranowego odmy (tego w pokrywie, o którym wspomniałem wcześniej). Z reguły wystepuje P0299 - niedostateczne doładowanie silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 1 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 (edytowane) Ok rozumiem, dzięki. 1. Czyli najpierw szlag trafia zaworek zwrotny w kolektorze w wyniku czego do odmy w pokrywie wtłacza sie duża ilość ciśnienia, którego odma nie jest w stanie przefiltrować, stąd olej w mgiełce leci dalej do dolotu i wzrasta zużycie oleju. A przy okazji to duże ciśnienie w odmie uszkadza po jakimś czasie membranę w odmie. Zgadza się? 2. Jak strzeli membrana w odmie to jest bład p0299 a jak są przypadki pękniętej muszli w turbo to też jest błąd p0299? 3. Jak wciśniemy pedał gazu w podłogę i jest tzw 'boost' w kolektorze z podciśnienia robi się ciśnienie i wtedy zaworek zwrotny w kolektorze się ma zamknąć. Wtedy jak rozumiem ciśnienie z odmy nie leci do kolektora ( bo sprawny zaworek go nie puszcza) tylko leci rurką karbowaną do turbo gdzie też jest zaworek zwrotny, żeby ciśnienie z turbo nie wracało do odmy. Ten zaworek przy turbo ponoć też czasami szlag trafia. Prawda to? Ten zaworek jest na końcu rurki i jest częśćią rurki czy jest we wlocie do turbiny i jest częśćią turbiny? 4. Jak strzeli membrana w pokrywie to mówisz, że można regenerować za 250zł. A jak strzeli grzybek w kolektorze to jakie koszty? Wymiana kolektora na nowy? Edytowane 1 Stycznia 2018 przez kaliope   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683709 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Ty najpierw się przejedź ,sprawdź czy ten silnik nada się do dużej zafiry. Potem kup i się ciesz, może nie będziesz musiał naprawiać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683710 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2018 Czyli najpierw szlag trafia zaworek zwrotny w kolektorze w wyniku czego do odmy w pokrywie wtłacza sie duża ilość ciśnienia, którego odma nie jest w stanie przefiltrować, stąd olej w mgiełce leci dalej do dolotu i wzrasta zużycie oleju. A przy okazji to duże ciśnienie w odmie uszkadza po jakimś czasie membranę w odmie. Zgadza się? W sumie teoretycznie się zgadza. Ale... Nie jest to reguła. Miałem kilka przypadków uszkodzonej samej membrany, a zaworek był sprawny. Jednak w wypadku uszkodzenia zaworka często kolejnym elementem do wymiany jest membrana odmy. Jak strzeli membrana w odmie to jest bład p0299 a jak są przypadki pękniętej muszli w turbo to też jest błąd p0299? Po raz wtóry: membrana odmy to P0171. Zaworek kolektora P0299 cały czas. Pęknięta muszla turbiny P0299 na gorącym silniku. Ten zaworek przy turbo ponoć też czasami szlag trafia. Prawda to? Miałem jeden przypadek i to nie w 1,4T a w 1,6T. Ten zaworek jest na końcu rurki i jest częśćią rurki czy jest we wlocie do turbiny i jest częśćią turbiny? Patrząc na oryginalny katalog części ten zawór jest elementem turbiny, występuje jako odrębna część i nazywa się zawór bocznikowy turbosprężarki, ale jest dość drogi - 700-800zł w oryginale. A jak strzeli grzybek w kolektorze to jakie koszty? Wymiana kolektora na nowy? Szukaj, dzwoń, pytaj i ustalaj, regenerują kolektory.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 (edytowane) 1. Wracając do błędu przy zerwanym grzybku w kolektorze ssącym, mówiłeś, że najczęściej jest p0299. Czemu opel nie wspomina o tym błędzie w środkach zaradczych odnośnie tego zaworu? Zamiast tego wspomina 4 inne błędy, tj: p0106, p1101, p0236, p0107 2. A czemu odradzasz 1.6 cdti? Jakie ma przypadłości? Edytowane 2 Stycznia 2018 przez kaliope   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683757 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki. 1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaliope Opublikowano 2 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 A w Zafirze C po lifcie już są inne silniki 1.4T z bezpośrdenim wtryskiem? To coś podobnego do 1.6T SIDI? Jak się sprawują? Ponoć tłoki pękają?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 2 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2018 Nie. Zafira C ma tylko te fajne. Nie widziałem tych LE2 z bezpośrednim. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/2/#findComment-683777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.