Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

ArKos dużo przyjeżdza do Was aut pogwarancyjnych? Chodzi mi o ustalenie czy skala np peknietych turbin nie jest większa?

 

Bo dla przykładu, gdy kiedyś pytałem o alternator ( moja była AG 1.7 cdti), gość z ASO wiedział że sa problematyczne- ale oni w przeciągu ostatnich lat nie mieli zadnego przypadku. Zresztą logicznie, kiedy auto na gwarancji te alternatory wytrzymawały, natomiat po jej upływie - gdy sie zepsuły nikt juz nie jechał naprawiać w ASO....

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-683779
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Floty często są pogwarancyjne. Turbin miałem 3 sztuki, ale wszystkie z LPG fabrycznym i wszystkie na gwarancji.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-683780
Udostępnij na innych stronach

W Australii, Stanach, Kanadzie jeździ dużo Chevy Cruze z 1.4 T....i tam się okazuje też pękają turbiny
lub tu

I kolejna strzelona:

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-683995
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ArKos, a kojarzysz czy w Zafirze C w 2.0 cdti ze skrzynią F40, trzeba ściągać skrzynię żeby ściągnąć misę olejową celem wymiany tej uszczelki między smokiem a pompą? Czy może są otwory technologiczne, żeby się dostać do tych dwóch śrub od strony skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-684971
Udostępnij na innych stronach

Otwory technologiczne są w automacie. W manualu instrukcja przewiduje zwalenie skrzyni z auta. Są jakieś tam sposoby, stosuję te sprawdzone własnoręcznie, uszczelnienie misy z wymianą oringu zajmuje mi ok. 2 godziny.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-684980
Udostępnij na innych stronach

Na forum insigni w UK widziałem, że ktoś proponował żeby sobie samemu zrobić otwory technologiczne w F40, tzn chłopaki sobie delikatnie wiercą w skrzyni dwa otwory żeby wykręcić te dwie śruby. Myślisz, że to bezpieczne dla skrzyni?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-685233
Udostępnij na innych stronach

Po co wiercić dzwon skrzyni, skoro da się to zrobić bez tego? Nie rozumiem czynności, które mają uleczyć lenistwo i brak myślenia. Nie trzeba nic wiercić, nie trzeba demontować skrzyni, da się to zrobić profesjonalnie bez takiego cudowania.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-685312
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość kamil198425
W dniu 2.01.2018 o 18:11, ArKos napisał:

Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki.

 

1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.

Gdzie jest ten zaworek regulacyjny turbiny??? Może to on powoduje ten dziwny gwizd przy odejmowaniu gazu ???

 

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-700135
Udostępnij na innych stronach

Za silnikiem. Dostęp od góry jest, ale strasznie z d*py. Lepiej z podnośnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-700170
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Nie wiem czemu nie wspomina - podałem kwestie wynikające z pragmatyki.

 

1,6cdti odradzam, bo to zesrany silnik. Wadliwe rozrządy (tłumaczenie GM że klekot powoduje jałowe koło rozrządu, a to napinacz - łańcuch jest luźny jak flak), w kilku autach już wymienialiśmy (przebiegi 80-120kkm) z czego 2 sztuki zerwane łańcuchy pompy oleju, pękające kolektory wydechowe (rurka karbowana do EGR - zintegrowana z kolektorem za 1600zł), padające zaworki regulacyjne turbiny, padające czujniki ciśnienia DPF, bardzo problematyczne sprzęgła (szczególnie wysprzęgliki), awarie wtrysków (najczęściej 2/3 cylinder). Więcej grzechów nie pamiętam.

 

ArKos nie wiem skąd ta opinia, 2.0 CDTI mają podobne problemy, ludzie 1.6 CDTI chwialą, to ze są jednostkowe przypadki nie oznacza że silnik jest zły :-)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/82295-tourer-16-cdti-opinie/page/3/#findComment-709682
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności