Skocz do zawartości
rezo866

Corsa C 1.0 dziwna praca silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam forumowiczów. To mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość.

Pacjent Corsa C 1.0 2003r.
Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwną pracę silnika. Na zimnym silniku słychać dziwne odgłosy/stuki spod maski i trzęsie cała budą. Łapiąc za dźwignię zmiany biegów można dostać Parkinsona :P Jednocześnie falują obroty.
Gdy silnik rozgrzeje się już do tych 80 parę stopni Celsjusza stuki stają się cichsze za to silnik zaczyna klepać jak diesel. Jednocześnie można zauważyć, że trochę mniej trzęsie autem. Auto w ciągu roku miało wymieniany tłumik wraz ze złączem elastycznym, sonde lambda, czujnik ciśnienia oleju i UPG bo uciekał płyn. Rozrząd ma jakieś 30tys KM. Komputer nie pokazuje żadnych błędów jedynie w blokach pomiarowych pokazuje zbyt uboga mieszankę.

Poniżej praca na zimny silniku



Praca na ciepłym


Ma ktoś propozycje co może być odpowiedzialne za usterkę? Edytowane przez rezo866

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słychać łańcuch rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyciągnął się po 30 tys? Myślisz, że to on jest przyczyną wszystkich tych zjawisk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napinacz mógł się zesrać, pompa oleju może dawać za niskie ciśnienie, filtr oleju może być zassany - przyczyn pierdylion. Dokładnie zdiagnozować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju wymieniony wraz z olejem miesiąc temu więc pozostaje pompa oleju albo sam rozrząd. Czy to możliwe, żeby z winy rozrządu silnik pracował w zależności od temperatury inaczej? Pytam bo nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy wymieniales pasek alternatora

napinacz i pompe wody ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nie pamiętam musiałbym fakturę poszukać. Masz jakieś podejrzenia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy to możliwe, żeby z winy rozrządu silnik pracował w zależności od temperatury inaczej?

Zimny olej = gęsty olej = wyższe ciśnienie. Gorący olej = rzadki olej = niższe ciśnienie bo ucieka każdą szparką.

 

czy wymieniales pasek alternatora

napinacz i pompe wody ?

Moim zdaniem łańcuch ociera o obudowę - charakterystyczne metaliczne szuranie. Łożysko pompy wody czy alternatora rzęzi inaczej, no i niezależnie od temperatury hałasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąć pasek osprzętu i będzie lepiej słychać prace łańcucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.