Skocz do zawartości

Opel Corsa- parametry silników.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam

Chciałbym się dowiedzieć wszystko o oplu corsa 1.2 16V posiadam model z listopada 1999 - model na 100 opla

z góry dzieki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Opel Corsa B 1,2i 16V (1998-1999)

 

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika X12XE

Średnica cylindra 72,5 mm

Skok tłoka 72,6 mm

Pojemność skokowa 1199 cm3

Stopień sprężania 10,1

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,4...1,6 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 48 kW (65 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min

Moment maksymalny 110 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy

- liczba ogniw 130

- naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym

sprężyną

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym na chłodnicy

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym

 

Układ zasilania / wtryskowy, pośredni wielopunktowy sekwencyjny wtrysk benzyny sterowany elektronicznie, zintegrowany z układem zapłonowym w ramach systemu sterowania pracą silnika Bosch Motronic M1.5.5, z pochłanianiem par paliwa i recyrkulacją spalin, z katalizatorem regulowanym potrójnego działania i sondą lambda w układzie wydechowym, zawierający:

- zbiornik paliwa,

- pochłaniacz par paliwa z elektrozaworem sterowania,

- zespół pompy paliwa z czujnikiem poziomu paliwa,

- filtr paliwa,

- przewód rozdzielczy paliwa z regulatorem ciśnienia paliwa,

- cztery wtryskiwacze paliwa,

- zespół przepustnicy,

- filtr powietrza,

- zawór recyrkulacji spalin,

- przekaźnik sterowania pompy paliwa.

Pompa paliwa / elektryczna, umieszczona w zbiorniku paliwa, sterowana przez elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem benzyny poprzez przekaźnik

- ciśnienie tłoczenia 380 ą 20 kPa

Filtr paliwa / umieszczony pod podłogą samochodu przy zbiorniku paliwa, wymiana co 60 000 km lub co 4 lata

Pochłaniacz par paliwa / z węglem aktywnym, umieszczony w przedziale silnika na prawym nadkolu

Elektrozawór pochłaniacza par paliwa / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika, umieszczony przy kolektorze ssącym

- napięcie minimalne zasilania 11 V

Wtryskiwacze / elektromagnetyczne, sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące, umieszczone w kolektorze ssącym (po jednym na każdy cylinder)

Regulator ciśnienia paliwa / mechaniczny, przeponowy, zamocowany do przewodu rozdzielczego paliwa

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika, wymiana co 30 000 km lub co 2 lata

 

Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, tzw. bezpośredni DIS, mikroprocesorowy, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Bosch Motronic M1.5.5, zawierający:

- zespół czterech cewek zapłonowych umieszczonych bezpośrednio na świecach,

- świece zapłonowe.

Kolejność zapłonu 1-3-4-2

(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

Świece zapłonowe / Bosch FLR 8 LDC lub Bosch FLR 8 LDCU

Odstęp elektrod 0,9...1,1 mm

 

System sterowania pracą silnika / elektroniczny, mikroprocesorowy, Bosch Motronic M1.5.5, zawierający:

- elektroniczne urządzenie sterujące wtryskiem, zapłonem i funkcjami pomocniczymi,

- regulator prędkości obrotowej biegu jałowego,

- czujnik położenia przepustnicy,

- przepływomierz powietrza,

- czujnik temperatury zasysanego powietrza,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik,

- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

- czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących,

- czujnik spalania stukowego,

- elektrozawór recyrkulacji spalin,

- sondę lambda w układzie wydechowym,

- przekaźnik główny zasilania,

- przekaźnik pompy paliwa

- złącze diagnostyczne.

Elektroniczne urządzenie sterujące / mikroprocesorowe, zawierające układ samodiagnozowania, z możliwością przejścia do trybu pracy awaryjnej w razie nieprawidłowej pracy systemu, o dwóch złączach 38-stykowych, umieszczone z tyłu przedziału silnika i zamocowane do kolektora ssącego

Regulator prędkości obrotowej biegu jałowego / nastawnik przepustnicy sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące

Czujnik położenia przepustnicy / potencjometryczny, umieszczony przy zespole przepustnicy

Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem warstwowym, zamontowany na przewodzie ssącym za filtrem powietrza, umieszczony po prawej stronie przedziału silnika

Czujnik temperatury powietrza zasilającego / umieszczony w przepływomierzu powietrza, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, wkręcony w pokrywę pompy cieczy chłodzącej

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, współpracujący z tarczą na wale korbowym umieszczoną przy kole zamachowym

Czujnik położenia wałka rozrządu zaworów ssących / umieszczony na obudowie napędu rozrządu przy głowicy (od strony koła zębatego wałka rozrządu zaworów ssących)

Czujnik spalania stukowego / piezoelektryczny, zamocowany w przedniej części kadłuba pod kolektorem ssącym

Sonda lambda / umieszczona w układzie wydechowym przed katalizatorem, podgrzewana elektrycznie

Elektrozawór recyrkulacji spalin / umieszczony z tyłu głowicy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika

Parametry kontrolne

Prędkość obrotowa biegu jałowego (regulowana za pomocą

testera Opel Tech 2) 800 ą 20 obr/min

Zawartość CO (regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)

- na biegu jałowym do 0,5%

- przy 2800...3200 obr/min do 0,3%

Zawartość minimalna CO2 14%

Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (nie regulowany) 1...11° przed ZZ

 

PODWOZIE

 

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją skoku jałowego

Typ Luk lub Fichtel & Sachs

Średnica zewnętrzna tarczy dociskowej 190 mm

Średnica okładzin

- zewnętrzna 190 mm

- wewnętrzna 134 mm

Grubość okładziny (nominalna) 3,5 mm

Skok całkowity pedału

- modele 1998 126...132 mm

- modele 1999 135...145 mm

 

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, pięciobiegowa plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Typ F13/5 CR

Przełożenia

- I bieg 3,73

- II bieg 2,14

- III bieg 1,32

- IV bieg 1,12

- V bieg 0,89

- bieg wsteczny 3,31

- przekładnia główna 3,74 (71/19)

lub 3,94 (71/18)

 

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych

 

Układ kierowniczy / mechaniczny ze wspomaganiem elektrycznym sterowany elektronicznie, zawierający:

- górną kolumnę kierownicy z silnikiem elektrycznym i czujnikiem momentu

obrotowego,

- elektroniczny moduł sterowania,

- mechaniczną przekładnię zębatkową,

- lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.

Elektroniczny moduł sterowania / mikroprocesorowy, programowalny, umieszczony wewnątrz nadwozia z prawej strony w przedniej części pod wykładziną (modele 1998) lub pod skrzynką bezpieczników (modele 1999), z możliwością samodiagnozowania i programowania za pomocą testera Opel Tech 2

 

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson z dolnym wahaczem poprzecznym wygiętym, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 18 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 20 mm (wersje z klimatyzacją)

Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła)

- wysokość kontrolna 612 ą 15 mm

(dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm)

- rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘)

- pochylenie koła (regulowane) -0°25˘ ą 45˘

(dopuszczalna różnica między kołami1°)

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 1°50˘ ą 1°

(dopuszczalna różnica między kołami 1°)

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym zakrytym

 

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną, na sprężynach śrubowych beczułkowych (dwustożkowych) i niewspółosiowych z nimi amortyzatorach hydraulicznych teleskopowych dwustronnego działania, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym o średnicy 14 mm

Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy, wysokość kontrolna jest mierzoną pionowo odległością punktu styku opony z podłożem do dolnej krawędzi wnęki koła)

- wysokość kontrolna 581 ą 15 mm

(dopuszczalna różnica między stronami lewą i prawą wynosi 10 mm)

- zbieżność (nieregulowana) 1 mm (0°10˘)

(dopuszczalne odchyłki - górna +3 mm lub +30˘ oraz dolna -1,5 mm lub -15˘,

dopuszczalna różnica między kołami 15˘)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1° ą 30˘

(dopuszczalna różnica między kołami 30˘)

Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

 

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczą pełną, Teves

Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm

Grubość tarczy

- nominalna 12,7 mm

- minimalna po naprawie 10,7 mm

- minimalna dopuszczalna 10,7 mm

Grubość nakładek ciernych

- nominalna (z płytką) 15 mm

- minimalna dopuszczalna (z płytką) 7 mm

Średnica cylindra zacisku 48 mm

Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk

Średnica robocza bębna

- nominalna 200 mm

- maksymalna po naprawie 201 mm

Okładziny cierne / Pagid PA 557

Grubość okładzin

- nominalna 5 mm

- minimalna dopuszczalna (do łbów nitów) 0,5 mm

Średnica cylinderków 19,05 mm

 

Pompa hamulcowa / w układzie tandem

Średnica tłoków 20,64 mm

Skok tłoków 17/15 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, GMF

Średnica tłoka 203,2 mm (8˛)

 

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

 

Koła i ogumienie

Obręcze / 5 J ´ 13 lub 5,5 J ´ 14

Ogumienie / bezdętkowe 165/70 R 13 79T lub 165/65 R 14 78T

Ciśnienie w ogumieniu

- obciążenie do 3 osób

- przód 0,22 MPa

- tył 0,20 MPa

- obciążenie ponad 3 osoby

- przód 0,23 MPa

- tył 0,29 MPa

 

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

 

Akumulator / 12 V 36 A×h lub 12 V 44 A×h, minus na masie

 

Alternator / Bosch GC 14 V 55 A lub 70 A albo Delco Remy 14 V 100 A

 

Pasek napędu alternatora / wieloklinowy

Długość

- wersje bez klimatyzacji 1230 mm

- wersje z klimatyzacją 1360 mm

Naciąg / regulowany samoczynnie za pomocą napinacza sprężynowego

 

Rozrusznik / Bosch 0001 106 011 lub 0986 018 010 albo Valeo D 6 RA 62

 

Bezpieczniki / 10 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A), 6 ´ (12 V, 20 A), 7 ´ (12 V, 30 A)

 

Żarówki

- reflektorów H4 55/60 W

- świateł przeciwmgłowych przednich 55 W

- świateł pozycyjnych przednich 5 W

- kierunkowskazów 21 W

- świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5W

- dodatkowego światła hamowania 1,2 W

- świateł cofania 21 W

- świateł tylnych przeciwmgłowych 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W

 

Momenty dokręcania

- śrub głowicy (każdorazowo śruby nowe)

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°

- 3. etap dokręcić o 60°

- 4. etap dokręcić o 60°

- pokrywy głowicy 8 N×m

- pokryw łożysk wałków rozrządu 8 N×m

- dolnej części kadłuba (każdorazowo śruby nowe)

- śruby M6

1. etap 10 N×m

2. etap dokręcić o 60°

- śruby M8

1. etap 25 N×m

2. etap dokręcić o 60°

- prowadnicy łańcucha napinacza do głowicy 8 N×m

- napinacza łańcucha do głowicy 8 N×m

- obudowy napędu rozrządu

- śruby M6 8 N×m

- śruby M10 35 N×m

- pokrywy filtru oleju do obudowy 15 N×m

- obudowy filtru oleju do kadłuba 20 N×m

- pokrywy pompy oleju do obudowy napędu rozrządu 8 N×m

- odrzutnika oleju do dolnej części kadłuba 8 N×m

- obudowy termostatu do pompy cieczy chłodzącej 8 N×m

- pokrywy pompy cieczy chłodzącej 8 N×m

- pompy cieczy chłodzącej do obudowy napędu

rozrządu 8 N×m

- koła pasowego pompy cieczy chłodzącej 20 N×m

- tarczy nadajnika impulsów do wału korbowego 15 N×m

- kół zębatych wałków rozrządu

- 1. etap 50 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°

- pokryw łożysk korbowych

- 1. etap 10 N×m

- 2. etap dokręcić o 60°

- śrub koła zamachowego

- 1. etap 35 N×m

- 2. etap dokręcić o 30°

- koła pasowego wału korbowego 8 N×m

- piasty koła pasowego wału korbowego (każdorazowo śruba nowa)

- 1. etap 150 N×m

- 2. etap dokręcić o 45°

- świec zapłonowych 25 N×m

- zespołu cewek zapłonowych do głowicy 8 N×m

- napinacza paska napędu osprzętu

- śruba M8 20 N×m

- śruba M10 55 N×m

- obudowy przepustnicy do kolektora ssącego 8 N×m

- przewodu rozdzielczego paliwa do kolektora ssącego 8 N×m

- kolektora ssącego do głowicy 9 N×m

- wspornika kolektora ssącego

- do kolektora ssącego 6 N×m

- do kadłuba 20 N×m

- kolektora wydechowego do głowicy (każdorazowo

nakrętki nowe) 22 N×m

- katalizatora do kolektora wydechowego 35 N×m

- rozrusznika do kadłuba 25 N×m

- miski olejowej do skrzynki przekładniowej

- śruby M8 20 N×m

- śruby M10 40 N×m

- alternatora do obudowy napędu rozrządu i kadłuba 35 N×m

- czujnika położenia wałka rozrządu zaworów ssących 6 N×m

- czujnika spalania stukowego 20 N×m

- czujnika położenia i prędkości obrotowej wału

korbowego 8 N×m

- sondy lambda 30 N×m

- czujnika temperatury cieczy chłodzącej 18 N×m

- korka spustu oleju silnika 10 N×m

- korka pierwszego napełnienia do obudowy napędu

rozrządu 50 N×m

- czujnika ciśnienia oleju 20 N×m

- korka napinacza łańcucha do obudowy napędu

rozrządu 50 N×m

- korka otworu kontrolnego trzpienia do ustawiania

położenia GMP wału korbowego 60 N×m

- korka zaworu regulacji ciśnienia oleju 50 N×m

- skrzynki przekładniowej do silnika 45 N×m

- śrub kół 110 N×m

 

Masy

- własna

- wersja 3-drzwiowa 875 kg

- wersja 5-drzwiowa 905 kg

- całkowita

- wersja 3-drzwiowa 1410 kg

- wersja 5-drzwiowa 1440 kg

- maksymalna przyczepy

niehamowanej 430 kg

- maksymalna przyczepy

hamowanej 950 kg

 

Pojemności

- zbiornik paliwa 46 dm3

- układ smarowania 3,5 dm3 (z filtrem)

- układ chłodzenia

- wersje bez klimatyzacji 4,4 dm3

- wersje z klimatyzacją 4,5 dm3

- skrzynka przekładniowa 1,6 dm3

- układ hamulcowy ok. 0,4 dm3

 

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / wyłącznie benzyna bezołowiowa LO min. 95

Olej silnikowy / wg API SG/SH/SJ, wg ACEA A2/A3-96/98, SAE 5W 40, 5W 50, 10W 40, 10W 50, 15W 40 lub 15W 50, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / Opel 1940 768, sprawdzanie poziomu co 30 000 km lub co 2 lata (bez konieczności wymiany okresowej)

Płyn chłodzący / Opel, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok (bez konieczności wymiany okresowej)

Płyn hamulcowy / wg SAE J 1703 DOT 4, wymiana co 2 lata

 

Zużycie paliwa

(według normy UE 93/116)

- w mieście 8,5 dm3/100 km

- poza miastem 5,1 dm3/100 km

- średnie 6,4 dm3/100 km

 

Prędkość maksymalna 163 km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

VALDEE-Witam

Widzę,że posiadasz ogromną wiedzę.Mam pytanie,czy wiesz jak znaleźć numer lub jakiś kod i gdzie lakieru na nadwoziu auta.Kupiłem Corse 1.0 w zeszłym roku i okazała się "bita"z tyłu.Teraz wychodzą rodzynki.

Z góry dziękuje za odpowiedź(innych forumowiczów również).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Dzięki

 

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 12:02 ]

Rozumiem że to są te same dane , oraz ten sam typ silnika.

 

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 12:04 ]

a jaki wlać olej do silnka na dolewkę przy 150000 tyś km ( nazwę) i o jakiej wartości

 

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 12:05 ]

VALDEE jesteś wielki ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ok - to twoim zdanie jaka marka dobra syntetyk czy półsyntetyk i nie droga ogólnie stosowana do przebiegu 15000 tys km

 

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 12:33 ]

a jaki proponujesz VALDEE

 

[ Dodano: Nie Lip 27, 2008 12:38 ]

a typ silnika B City 1,0 12V to ten sam co w/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności