Skocz do zawartości

Opel Corsa- parametry silników.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Łoł ;) a dostanę taki opis do opel corsa A 1.0, 87rok?Szczególnie chodzi o zapłon bo mam małe problemy i nie wiem czy to przewody czy sam zapłon...dzięki,pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opel Corsa 1,0 (1982-1993)

 

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w kadłubie, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika 10 S

Średnica cylindra 72 mm

Skok tłoka 61 mm

Pojemność skokowa 993 cm3

Stopień sprężania 9,2

Ciśnienie sprężania 1,2...1,3 MPa

Moc maksymalna 33 kW (45 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5400 obr/min

Moment maksymalny 67 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2600...3800 obr/min

 

Układ rozrządu / wałek rozrządu w kadłubie, podparty na trzech łożyskach, napędzany łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny

Fazy rozrządu

- otwarcie zaworu ssącego 27°30˘ przed ZZ

- zamknięcie zaworu ssącego 68°30˘ po ZW

- otwarcie zaworu wydechowego 46°30˘ przed ZW

- zamknięcie zaworu wydechowego 29°30˘ po ZZ

Luz roboczy zaworów (na gorąco)

- zawór ssący 0,15 mm

- zawór wydechowy 0,25 mm

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem

Termostat / AC Delco 91 GF 195 F

- temperatura początku otwarcia 91°C

- temperatura pełnego otwarcia 103°C

Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora

- typ / Continental A 907 9,5 ´ 935 La (GM 90 169 195)

- naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM 128 wynosi 450 N (pasek nowy) lub 250...300 N (pasek używany)

Ciśnienie otwarcia zaworu nadciśnienia 120 kPa

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka rozrządu

Ciśnienie oleju (w temperaturze 60°C na biegu jałowym) 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Opel 650 400 lub Purflux LS 155

 

Układ zasilania / gaźnikowy

Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, AC RA 1

Ciśnienie zasilania (przy 1950 obr/min silnika) 0,018...0,024 MPa

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Opel, Mann C 2536 lub Purflux A 752

Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie

Typ / Weber 32 TL (9 276 962)

Gaźnik Weber 32 TL (9 276 962)

Średnica gardzieli 25 mm

Dysze

- główna paliwa 117 (lub 112)

- główna powietrza 75

- paliwa biegu jałowego 47

- dodatkowa paliwa (dłuższa) 35

- dodatkowa mieszanki 100

- dodatkowa powietrza 210

- wzbogacenia przy częściowym obciążeniu 40

- wzbogacenia przy pełnym obciążeniu 65

- pompki przyspieszenia 45

Rurka emulsyjna F96

Masa pływaka 10,25 ą 0,5 g

Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,75 mm

Poziom paliwa 23,75 ą 0,25 mm

(odległość najniższej krawędzi pływaka od płaszczyzny pokrywy z uszczelką w pozycji poziomej odwróconej)

Uchylenie przesłony rozruchowej 4,5 ą 0,5 mm

Uchylenie przepustnicy 0,65 ą 0,05 mm

Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 3800 ą 200 obr/min

Prędkość obrotowa biegu jałowego 925 ą 25 obr/min

Zawartość CO 1,25 ą 0,25%

 

Układ zapłonowy / akumulatorowy, klasyczny

Aparat zapłonowy / stykowy

- do modeli 1985 / Delco Remy 3470 269 lub Delco Remy 2405 488

- od modeli 1985 / Bosch 0231 170 340

Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2

Odstęp styków przerywacza 0,4 mm

Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 900 obr/min i odłączonym przewodzie podciśnienia)

- silnik zasilany etyliną LO 98 10° przed ZZ

- silnik zasilany benzyną bezołowiową LO 95 7° przed ZZ

Uwaga: silniki wyprodukowane od V 1985 (oznaczone gwiazdką wybitą po typie silnika przed numerem silnika) są przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej; w silnikach wyprodukowanych od 1989 roku nie trzeba przestawiać zapłonu stosując benzynę bezołowiową LO 95.

Cewka zapłonowa / Delco Remy 3474 200 (Delco Remy CL 3002) lub Bosch 0221 119 023 (od modeli 1985)

Świece zapłonowe

- do modeli 1985 / Bosch WR 7 BC

- od modeli 1985 / AC Delco CR 42 CFS

Odstęp elektrod

- do modeli 1985 0,7 mm

- od modeli 1985 0,75 mm

 

PODWOZIE

 

Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją luzu, sterowane mechanicznie

Typ Luk lub Fichtel & Sachs

Średnica zewnętrzna tarczy 190,5 mm (7,5’’)

Średnica okładzin

- zewnętrzna 170 mm

- wewnętrzna 120 mm

Grubość okładzin 3,5 mm

 

Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa lub pięciobiegowa (od modeli 1985) plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane

Przełożenia

Skrzynka czterobiegowa do II 1983

- I bieg 3,64

- II bieg 2,21

- III bieg 1,43

- IV bieg 0,97

- bieg wsteczny 3,18

- przekładnia główna 3,74

Skrzynka czterobiegowa od II 1983

- I bieg 3,55

- II bieg 1,96

- III bieg 1,30

- IV bieg 0,89

- bieg wsteczny 3,18

- przekładnia główna 3,94

Skrzynka pięciobiegowa (od modeli 1985)

- I bieg 3,55

- II bieg 1,96

- III bieg 1,30

- IV bieg 0,89

- V bieg 0,71

- bieg wsteczny 3,18

- przekładnia główna 4,18

 

Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Lobro od strony skrzynki przekładniowej i Rzeppa od strony kół

 

Układ kierowniczy / mechaniczny

Przekładnia kierownicza / zębatkowa

Przełożenie 21,4

Liczba obrotów koła kierownicy 3,9

Promień skrętu 5,0 m

Kąt maksymalny skrętu koła:

- zewnętrznego 31°50˘

- wewnętrznego 38°10˘

 

Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym

Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- do modeli 1987

- rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘)

- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30˘...+1°

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 0°30˘...2°30˘

- od modeli 1988

- rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘)

- pochylenie koła (nieregulowane) -0°30˘...+1°

- wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 0°45˘...2°45˘

Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym

 

Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych podłużnych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną podatną skrętnie, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania i niewspółosiowymi sprężynami śrubowymi beczułkowymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym

Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy)

- do modeli 1986

- zbieżność (nieregulowana) 0...6 mm (0°...1°)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°...0°

- od modeli 1987

- zbieżność (nieregulowana) -0,5...+4,0 mm (0°05˘...+0°40˘)

- pochylenie koła (nieregulowane) -1°35˘...-0°40˘

Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych

 

Układ hamulcowy

Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym

Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, GMF

Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm

Grubość tarczy

- nominalna 10 mm

- minimalna dopuszczalna 8 mm

Nakładki cierne / Textar T 290 FF

Grubość nakładek ciernych

- nominalna 15,5...15,9 mm

- minimalna dopuszczalna 7 mm

Średnica cylindra zacisku 48 mm

Hamulce kół tylnych / bębnowe, od numeru seryjnego pojazdu 4 008 341 z samoczynną regulacją luzu szczęk

Średnica robocza bębna

- nominalna 200 mm

- maksymalna dopuszczalna 201 mm

Okładziny cierne

- do modeli 1986 / Inlan 4202

- od modeli 1987 / Textar T 063 (bezazbestowe)

- od modeli 1992 / PA 557 (bezazbestowe)

Wymiary okładzin 197 ´ 28 ´ 5 mm

Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 0,5 mm

Średnica cylinderków 14,29 mm

 

Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF

Średnica tłoków 19,05 mm

Skok tłoków 15/13 mm

Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, AC Delco lub GMF

Średnica tłoka 178 mm (7’’)

 

Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych

 

Koła i ogumienie

Obręcze / 4,5 J 13

Ogumienie / 135 SR 13

Ciśnienie w ogumieniu

- obciążenie częściowe

- przód 0,19 MPa

- tył 0,17 MPa

- obciążenie pełne

- przód 0,21 MPa

- tył 0,24 MPa

 

WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE

 

Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie

 

Alternator / Bosch K1 14 V 45 A 20 lub Delco Remy 3472 032

Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora

- typ / Continental A 907 9,5 ´ 935 La (GM 90 169 195)

- naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM 128 wynosi 450 N (pasek nowy) lub 250...300 N (pasek używany)

 

Rozrusznik / Bosch DF 12 V 0,7 kW lub Delco Remy 3471 143

 

Bezpieczniki / 2 ´ (12 V, 7,5 A), 5 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A)

 

Żarówki

- świateł mijania i drogowych H4 55/60 W

- świateł pozycyjnych przednich 4 W

- kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W

- świateł hamowania 21 W

- świateł pozycyjnych tylnych 4 W

- światła cofania 21 W

- światła tylnego przeciwmgłowego 21 W

- oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W

 

Momenty dokręcania

- śrub głowicy

- 1. etap 25 N×m

- 2. etap dokręcić o 90°

- 3. etap dokręcić o 90°

- świec zapłonowych 40 N×m

- pokryw łożysk głównych 62 N×m

- pokryw łożysk korbowych 27...28 N×m

- koła pasowego wału korbowego 40 N×m

- koła zamachowego

- 1. etap 30 N×m

- 2. etap dokręcić o 50°...90°

- śrub kół 90 N×m

 

Masy

- własna

- Standard/LS 740 kg

- Luxe/GL 750 kg

- Berlina/GLS 765 kg

- całkowita

- Standard/LS 1215 kg

- Luxe/GL 1215 kg

- Berlina/GLS 1250 kg

- maksymalna przyczepy niehamowanej 365 kg

- maksymalna przyczepy hamowanej

- do modeli 1984 400 kg

- od modeli 1985 (skrzynka 4-/5-biegowa) 500/550 kg

 

Pojemności

- zbiornik paliwa 42 dm3

- układ smarowania 2,5 dm3 + 0,25 dm3 (filtr)

- układ chłodzenia 5,8 dm3

- skrzynka przekładniowa 1,7 dm3

- układ hamulcowy 0,4 dm3

 

Materiały eksploatacyjne

Paliwo / etylina LO 98 lub benzyna bezołowiowa co najmniej LO 95

Uwaga: silniki wyprodukowane od V 1985 (oznaczone gwiazdką wybitą po typie silnika przed numerem silnika) są przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej; w silnikach wyprodukowanych od 1989 roku nie trzeba przestawiać zapłonu stosując benzynę bezołowiową LO 95.

Olej silnikowy / wg API SE lub SF, SAE 15W 40, wymiana co 10 000 km lub co 1 rok (z filtrem)

Olej przekładniowy / Opel M 75 SAE 80, sprawdzanie poziomu co 10 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany)

Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Opel GME 13368, wymiana co 2 lata

Płyn hamulcowy / Opel GME 05301 lub GM 4653 M 550, SAE J 1703, wymiana co 2 lata

 

Zużycie paliwa

Wersje ze skrzynką czterobiegową

Do modeli 1983

- przy 90 km/h 5,2 dm3/100 km

- przy 120 km/h 7,0 dm3/100 km

- w cyklu miejskim 7,9 dm3/100 km

Od modeli 1984

- przy 90 km/h 4,9 dm3/100 km

- przy 120 km/h 6,6 dm3/100 km

- w cyklu miejskim

- LS/GL 7,2 dm3/100 km

- GLS 7,5 dm3/100 km

Wersje ze skrzynką pięciobiegową (od modeli 1985)

- przy 90 km/h 4,7 dm3/100 km

- przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km

- w cyklu miejskim

- LS/GL 7,3 dm3/100 km

- GLS (wersje 4- i 5-drzwiowa) 7,6 dm3/100 km

 

Prędkość maksymalna 143 km/h

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Parametry silnika 1.7 CDTI

 

pojemność skokowa: 1686 ccm

moc: 99.0 KM

moment obr.: 240.0 Nm

układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, liczba cylindrów: 4

średnica x skok tłoka: 79.00mm x 86.00mm

typ: DOHC

stopień sprężania: 18.40:1

Urządzenie sterujące: EDC

 

Dane co prawda ze strony: http://www.wroom.pl/dane,techniczne,opel,meriva,1,7,cdti,2003;10413.html

 

ale to będzie na 100% ten sam silnik co u mnie jest.

 

Poprawiłem początek tekstu/andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opel Corsa C 1,0i 12V (2000-2003)

 

SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika Z10XE

Średnica cylindra 72,5 mm

Skok tłoka 78,6 mm

Pojemność skokowa 973 cm3

Stopień sprężania 10,1

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,4...1,6 MPa

- minimalne 1,05...1,2 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 43 kW (58 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min

Moment maksymalny 85 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3800 obr/min

 

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na czterech łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, dwanaście zaworów w głowicy (6 ssących i 6 wydechowych)

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy

- liczba ogniw 130

- naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym

sprężyną

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, jeden wentylator elektryczny sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez dwa przekaźniki (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez moduł sterowania układu chłodzenia zawierający dwa przekaźniki (wersje z klimatyzacją)

Termostat / o oznaczeniu 92

- temperatura początku otwarcia 92°C

Pompa cieczy chłodzącej / napędzana paskiem wieloklinowym napędu osprzętu

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego

Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem

Edytowane przez Bogo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć Chłopaki :wesoly:

 

Prosiłabym o dane na temat Corsy B 1,0 Kat 12V 1998 rok.

 

A może to są te same dane co w pierwszym poście dla corsy 1,0 12V z 2000 roku?

 

Pozdrawiam :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłabym o dane na temat Corsy B 1,0 Kat 12V 1998 rok.

A może to są te same dane co w pierwszym poście dla corsy 1,0 12V z 2000 roku

the-isabelle, jeżeli posiadasz silnik X10XE to są te dane co w pierwszym poście.

Aczkolwiek nie wiem skąd wzięłaś info o Corsie B 1,0 12V z 2000r. :-(

Opel Corsa B 1,0i 12V (1997-1999) silnik X10XE

Opel Corsa C 1,0i 12V (2000-2003) silnik Z10XE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności