Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Łoł a dostanę taki opis do opel corsa A 1.0, 87rok?Szczególnie chodzi o zapłon bo mam małe problemy i nie wiem czy to przewody czy sam zapłon...dzięki,pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-238388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2008 Opel Corsa 1,0 (1982-1993) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w kadłubie, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika 10 S Średnica cylindra 72 mm Skok tłoka 61 mm Pojemność skokowa 993 cm3 Stopień sprężania 9,2 Ciśnienie sprężania 1,2...1,3 MPa Moc maksymalna 33 kW (45 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5400 obr/min Moment maksymalny 67 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 2600...3800 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w kadłubie, podparty na trzech łożyskach, napędzany łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 27°30˘ przed ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 68°30˘ po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 46°30˘ przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 29°30˘ po ZZ Luz roboczy zaworów (na gorąco) - zawór ssący 0,15 mm - zawór wydechowy 0,25 mm Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem Termostat / AC Delco 91 GF 195 F - temperatura początku otwarcia 91°C - temperatura pełnego otwarcia 103°C Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - typ / Continental A 907 9,5 ´ 935 La (GM 90 169 195) - naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM 128 wynosi 450 N (pasek nowy) lub 250...300 N (pasek używany) Ciśnienie otwarcia zaworu nadciśnienia 120 kPa Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana od wałka rozrządu Ciśnienie oleju (w temperaturze 60°C na biegu jałowym) 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem, Opel 650 400 lub Purflux LS 155 Układ zasilania / gaźnikowy Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, AC RA 1 Ciśnienie zasilania (przy 1950 obr/min silnika) 0,018...0,024 MPa Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Opel, Mann C 2536 lub Purflux A 752 Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie Typ / Weber 32 TL (9 276 962) Gaźnik Weber 32 TL (9 276 962) Średnica gardzieli 25 mm Dysze - główna paliwa 117 (lub 112) - główna powietrza 75 - paliwa biegu jałowego 47 - dodatkowa paliwa (dłuższa) 35 - dodatkowa mieszanki 100 - dodatkowa powietrza 210 - wzbogacenia przy częściowym obciążeniu 40 - wzbogacenia przy pełnym obciążeniu 65 - pompki przyspieszenia 45 Rurka emulsyjna F96 Masa pływaka 10,25 ą 0,5 g Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,75 mm Poziom paliwa 23,75 ą 0,25 mm (odległość najniższej krawędzi pływaka od płaszczyzny pokrywy z uszczelką w pozycji poziomej odwróconej) Uchylenie przesłony rozruchowej 4,5 ą 0,5 mm Uchylenie przepustnicy 0,65 ą 0,05 mm Prędkość obrotowa przyspieszonego biegu jałowego 3800 ą 200 obr/min Prędkość obrotowa biegu jałowego 925 ą 25 obr/min Zawartość CO 1,25 ą 0,25% Układ zapłonowy / akumulatorowy, klasyczny Aparat zapłonowy / stykowy - do modeli 1985 / Delco Remy 3470 269 lub Delco Remy 2405 488 - od modeli 1985 / Bosch 0231 170 340 Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-3-4-2 Odstęp styków przerywacza 0,4 mm Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 900 obr/min i odłączonym przewodzie podciśnienia) - silnik zasilany etyliną LO 98 10° przed ZZ - silnik zasilany benzyną bezołowiową LO 95 7° przed ZZ Uwaga: silniki wyprodukowane od V 1985 (oznaczone gwiazdką wybitą po typie silnika przed numerem silnika) są przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej; w silnikach wyprodukowanych od 1989 roku nie trzeba przestawiać zapłonu stosując benzynę bezołowiową LO 95. Cewka zapłonowa / Delco Remy 3474 200 (Delco Remy CL 3002) lub Bosch 0221 119 023 (od modeli 1985) Świece zapłonowe - do modeli 1985 / Bosch WR 7 BC - od modeli 1985 / AC Delco CR 42 CFS Odstęp elektrod - do modeli 1985 0,7 mm - od modeli 1985 0,75 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, z samoczynną regulacją luzu, sterowane mechanicznie Typ Luk lub Fichtel & Sachs Średnica zewnętrzna tarczy 190,5 mm (7,5’’) Średnica okładzin - zewnętrzna 170 mm - wewnętrzna 120 mm Grubość okładzin 3,5 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa lub pięciobiegowa (od modeli 1985) plus bieg wsteczny, biegi do przodu synchronizowane Przełożenia Skrzynka czterobiegowa do II 1983 - I bieg 3,64 - II bieg 2,21 - III bieg 1,43 - IV bieg 0,97 - bieg wsteczny 3,18 - przekładnia główna 3,74 Skrzynka czterobiegowa od II 1983 - I bieg 3,55 - II bieg 1,96 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,89 - bieg wsteczny 3,18 - przekładnia główna 3,94 Skrzynka pięciobiegowa (od modeli 1985) - I bieg 3,55 - II bieg 1,96 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,89 - V bieg 0,71 - bieg wsteczny 3,18 - przekładnia główna 4,18 Przeniesienie napędu / półosie połączone z obu stron za pomocą przegubów równobieżnych Lobro od strony skrzynki przekładniowej i Rzeppa od strony kół Układ kierowniczy / mechaniczny Przekładnia kierownicza / zębatkowa Przełożenie 21,4 Liczba obrotów koła kierownicy 3,9 Promień skrętu 5,0 m Kąt maksymalny skrętu koła: - zewnętrznego 31°50˘ - wewnętrznego 38°10˘ Zawieszenie przednie / niezależne, typu Mac Pherson, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy) - do modeli 1987 - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -0°30˘...+1° - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 0°30˘...2°30˘ - od modeli 1988 - rozbieżność (regulowana) 1 ą 1 mm (0°10˘ ą 10˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -0°30˘...+1° - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (nieregulowane) 0°45˘...2°45˘ Piasta koła przedniego / na łożysku dwurzędowym kulkowym skośnym Zawieszenie tylne / półniezależne, na pojedynczych podłużnych wahaczach wleczonych zespolonych belką poprzeczną podatną skrętnie, z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania i niewspółosiowymi sprężynami śrubowymi beczułkowymi, ze stabilizatorem poprzecznym prętowym Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 70 kg na każdym siedzeniu przednim, zbiornik paliwa napełniony do połowy) - do modeli 1986 - zbieżność (nieregulowana) 0...6 mm (0°...1°) - pochylenie koła (nieregulowane) -1°...0° - od modeli 1987 - zbieżność (nieregulowana) -0,5...+4,0 mm (0°05˘...+0°40˘) - pochylenie koła (nieregulowane) -1°35˘...-0°40˘ Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział po przekątnej), ze wspomaganiem podciśnieniowym Hamulce kół przednich / tarczowe, z zaciskiem pływającym i tarczami pełnymi, GMF Średnica zewnętrzna tarczy 236 mm Grubość tarczy - nominalna 10 mm - minimalna dopuszczalna 8 mm Nakładki cierne / Textar T 290 FF Grubość nakładek ciernych - nominalna 15,5...15,9 mm - minimalna dopuszczalna 7 mm Średnica cylindra zacisku 48 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, od numeru seryjnego pojazdu 4 008 341 z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 200 mm - maksymalna dopuszczalna 201 mm Okładziny cierne - do modeli 1986 / Inlan 4202 - od modeli 1987 / Textar T 063 (bezazbestowe) - od modeli 1992 / PA 557 (bezazbestowe) Wymiary okładzin 197 ´ 28 ´ 5 mm Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 0,5 mm Średnica cylinderków 14,29 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem, GMF Średnica tłoków 19,05 mm Skok tłoków 15/13 mm Urządzenie wspomagające / podciśnieniowe, AC Delco lub GMF Średnica tłoka 178 mm (7’’) Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 4,5 J 13 Ogumienie / 135 SR 13 Ciśnienie w ogumieniu - obciążenie częściowe - przód 0,19 MPa - tył 0,17 MPa - obciążenie pełne - przód 0,21 MPa - tył 0,24 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / 12 V 36 A×h, minus na masie Alternator / Bosch K1 14 V 45 A 20 lub Delco Remy 3472 032 Pasek klinowy / napędu pompy cieczy chłodzącej i alternatora - typ / Continental A 907 9,5 ´ 935 La (GM 90 169 195) - naciąg / mierzony za pomocą przyrządu specjalnego Opel KM 128 wynosi 450 N (pasek nowy) lub 250...300 N (pasek używany) Rozrusznik / Bosch DF 12 V 0,7 kW lub Delco Remy 3471 143 Bezpieczniki / 2 ´ (12 V, 7,5 A), 5 ´ (12 V, 10 A), 2 ´ (12 V, 15 A), 4 ´ (12 V, 20 A), 1 ´ (12 V, 30 A) Żarówki - świateł mijania i drogowych H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 4 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - świateł hamowania 21 W - świateł pozycyjnych tylnych 4 W - światła cofania 21 W - światła tylnego przeciwmgłowego 21 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 10 W Momenty dokręcania - śrub głowicy - 1. etap 25 N×m - 2. etap dokręcić o 90° - 3. etap dokręcić o 90° - świec zapłonowych 40 N×m - pokryw łożysk głównych 62 N×m - pokryw łożysk korbowych 27...28 N×m - koła pasowego wału korbowego 40 N×m - koła zamachowego - 1. etap 30 N×m - 2. etap dokręcić o 50°...90° - śrub kół 90 N×m Masy - własna - Standard/LS 740 kg - Luxe/GL 750 kg - Berlina/GLS 765 kg - całkowita - Standard/LS 1215 kg - Luxe/GL 1215 kg - Berlina/GLS 1250 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 365 kg - maksymalna przyczepy hamowanej - do modeli 1984 400 kg - od modeli 1985 (skrzynka 4-/5-biegowa) 500/550 kg Pojemności - zbiornik paliwa 42 dm3 - układ smarowania 2,5 dm3 + 0,25 dm3 (filtr) - układ chłodzenia 5,8 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,7 dm3 - układ hamulcowy 0,4 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / etylina LO 98 lub benzyna bezołowiowa co najmniej LO 95 Uwaga: silniki wyprodukowane od V 1985 (oznaczone gwiazdką wybitą po typie silnika przed numerem silnika) są przystosowane do spalania benzyny bezołowiowej; w silnikach wyprodukowanych od 1989 roku nie trzeba przestawiać zapłonu stosując benzynę bezołowiową LO 95. Olej silnikowy / wg API SE lub SF, SAE 15W 40, wymiana co 10 000 km lub co 1 rok (z filtrem) Olej przekładniowy / Opel M 75 SAE 80, sprawdzanie poziomu co 10 000 km (nie wymaga się okresowej wymiany) Płyn chłodzący / mieszanina wody i specjalnej cieczy niezamarzającej Opel GME 13368, wymiana co 2 lata Płyn hamulcowy / Opel GME 05301 lub GM 4653 M 550, SAE J 1703, wymiana co 2 lata Zużycie paliwa Wersje ze skrzynką czterobiegową Do modeli 1983 - przy 90 km/h 5,2 dm3/100 km - przy 120 km/h 7,0 dm3/100 km - w cyklu miejskim 7,9 dm3/100 km Od modeli 1984 - przy 90 km/h 4,9 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,6 dm3/100 km - w cyklu miejskim - LS/GL 7,2 dm3/100 km - GLS 7,5 dm3/100 km Wersje ze skrzynką pięciobiegową (od modeli 1985) - przy 90 km/h 4,7 dm3/100 km - przy 120 km/h 6,4 dm3/100 km - w cyklu miejskim - LS/GL 7,3 dm3/100 km - GLS (wersje 4- i 5-drzwiowa) 7,6 dm3/100 km Prędkość maksymalna 143 km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-238213 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2008 Dzięki VALDEE,pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-238108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Parametry silnika 1.7 CDTI pojemność skokowa: 1686 ccm moc: 99.0 KM moment obr.: 240.0 Nm układ silnika, liczba cylindrów: rzędowy, liczba cylindrów: 4 średnica x skok tłoka: 79.00mm x 86.00mm typ: DOHC stopień sprężania: 18.40:1 Urządzenie sterujące: EDC Dane co prawda ze strony: http://www.wroom.pl/dane,techniczne,opel,meriva,1,7,cdti,2003;10413.html ale to będzie na 100% ten sam silnik co u mnie jest. Poprawiłem początek tekstu/andrzej_m55   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-226690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Witam!! Czy mógłbym dostać taki szczegółowy "odczyt" danych o Corsie C (2001)??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-226354 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 marcinek_84, a jaka wersja silnikowa Bo przyznaję że duchem świętym nikt tutaj nie jest   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-226343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 ooooo przepraszam:) chodziło mi oczywiście o benzynke pojemności kartonika z mlekiem corsa c 1.0 benzyna:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-226165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 (edytowane) Opel Corsa C 1,0i 12V (2000-2003) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, trzycylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie Typ silnika Z10XE Średnica cylindra 72,5 mm Skok tłoka 78,6 mm Pojemność skokowa 973 cm3 Stopień sprężania 10,1 Ciśnienie sprężania - nominalne 1,4...1,6 MPa - minimalne 1,05...1,2 MPa - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa Moc maksymalna 43 kW (58 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min Moment maksymalny 85 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3800 obr/min Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na czterech łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, dwanaście zaworów w głowicy (6 ssących i 6 wydechowych) Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy - liczba ogniw 130 - naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym sprężyną Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, jeden wentylator elektryczny sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez dwa przekaźniki (wersje bez klimatyzacji) lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika poprzez moduł sterowania układu chłodzenia zawierający dwa przekaźniki (wersje z klimatyzacją) Termostat / o oznaczeniu 92 - temperatura początku otwarcia 92°C Pompa cieczy chłodzącej / napędzana paskiem wieloklinowym napędu osprzętu Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na zewnątrz kadłuba od strony napędu rozrządu, napędzana bezpośrednio od wału korbowego Ciśnienie oleju (w temperaturze oleju 80°C) / na biegu jałowym wynosi co najmniej 0,15 MPa Filtr oleju / z wymiennym wkładem Edytowane 15 Sierpnia 2012 przez Bogo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-226149 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2008 Cześć Chłopaki Prosiłabym o dane na temat Corsy B 1,0 Kat 12V 1998 rok. A może to są te same dane co w pierwszym poście dla corsy 1,0 12V z 2000 roku? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-219260 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Prosiłabym o dane na temat Corsy B 1,0 Kat 12V 1998 rok. A może to są te same dane co w pierwszym poście dla corsy 1,0 12V z 2000 roku the-isabelle, jeżeli posiadasz silnik X10XE to są te dane co w pierwszym poście. Aczkolwiek nie wiem skąd wzięłaś info o Corsie B 1,0 12V z 2000r. Opel Corsa B 1,0i 12V (1997-1999) silnik X10XE Opel Corsa C 1,0i 12V (2000-2003) silnik Z10XE Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8279-opel-corsa-parametry-silnik%C3%B3w/page/4/#findComment-217676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.