Skocz do zawartości

Nie ma reakcji na naciskanie pedału gazu


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Silnik 1.9 cdti. Zafira B

Po uruchomieniu po paru sekundach gaśnie. Brak jest reakcji na wciskanie pedału gazu.

I tak jest co jakiś czas.

Po odłączeniu akumulatora i odczekaniu jakieś 10 min wchodzi na obroty i jest ok.

Wygląda jakby coś się zawieszało przy sterowaniu obrotami.

Układ nie jest zapowietrzony, samochód po wymianie filtrów.

Wtedy jak normalnie pracuje po podłączeniu do komputera nie pokazuje żadnych błędów. Wszystkie parametry ok, nie bierze żadnych płynów, nie palą żadne lampki, jeździ super.

Wnoisek nie wyłączać silnika. ;)

I można tak jeździć przez parę dni, aż znowu objawy się powtarzają przy uruchamianiu.

Pomóżcie bo mnie coś zaraz trafi.

Może jakieś styki źle przewodzą, albo jakiś przekaźnik się zawiesza?

Proszę o rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczyscic styki pod pedalem gazu i na przepustnicy

nie masz linki gazu tylko ''drive by wire''

auto chyba jeszcze na gwarancji

do ASO niech naprawiaja

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ASO niech naprawiaja

Słusznie co masz sam kombinować ;) jest pod tym pedałem potencjometr może jest zasyfiony lub coś nie łączy. Położenie tego pedału wysyła impuls do sterownika silnika a on z kolei ustala dawkę wtryskiwanego paliwa. Z tego wynika że jednak błąd wyskakuje tylko ze ty go kasujesz zdejmujac klemę z akumulatora. Nie wszystkie błędy można tak kasować np. poduszek .Ale widocznie ten błąd potencjometru można. Musiałbyś zczytać błędy jak ci zgaśnie a nie po skasowaniu. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Auto z końca 2005r-- gwarancji brak.

Aktualnie oddałem go na wypłukanie całej instalacji paliwowej. Bo może to jakiś syf w zboiorniku. Bo ma też odczuwalny spadek mocy, ale jeżeli potencjometr źle podaje sygnał to też może to powodować.

Jak dobrać się do tego potencjiometra od gazu, bo ta sugestia jest dla mnie bardziej realna.

bo to może być to.

Jakieś foto by się przydało

 

[ Dodano: Sob Lut 23, 2008 14:49 ]

A błąd jeśli jest nieistotny to się może kasować po odłączeniu od akumulatora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrać się do tego potencjiometra od gazu, bo ta sugestia jest dla mnie bardziej realna.

bo to może być to.

Jakieś foto by się przydało

Gdy sie pochylisz to zobaczysz pod pedałem wtyczkę to jest włąśnie on . A co do kasowania błędów to tak jak juz pisałem albo kasują sie po kilku uruchomieniach silnika lub wystarczy zdjąć klemę ale musi to być usterka która powstała tymczasowo jakiś zły kontakt itp. jezeli jest uszkodzony czujnik elektroniczny itp. to ponownie wraca błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A z drugiej strony gdzie prowadzi przewód, do jakiego urządzenia? Bo może tam coś też nie łączy.

Jeżeli coś jest z tym urządzeniem nie tak, to w momencie gdy jest już pzrywrócone połączenie bez kasowania błędu powinno działać prawidłowo?- czy też nie . Czy dopiero po skasowaniu błędu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dalej nikt nie może sobie poradzić z tą przypadłością.

Sprawdzony potencjometr pod pedałem. Układ paliwowy, wypłukany i sprawdzony od zboirnika aż po wtryski.

I nie ma poprawy, pali i jeździ kiedy jemu się chce-- typowa franca ;)

Po wystąpieniu braku reakcji na wciskanie pedału gazu, trzeba czekać dobę, albo resetować kompa i po 10 min zapali. I tak można jeździć, jak jest ciepły to pali. Ale zauważyłem jedną rzecz, jak ciepłego zapalę i nie dodam obrotów przez parę minut to zdechnie i już go nie odpalę. Kończą mi się pomysły i forsa też, a mechaniory wymyślają coraz to nowe przyczyny.

Miał kiedyś ktoś takie objawy? Bo tracę ochotę do tego samochodu

Pomóżcie PLEASE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba będziesz musiał podjechac do ASO. Parametry pracy silnika mozna sprawdzic w liscie danych .

Jeśli silnik wogóle nie zwiększa obrotów , a nie ma przy tym żadnych błędów to może to byc sterownik silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Gość Anonymous

Jeździłem po serwisach, bez żadnego skutku.

Wreszcie nie wytrzymałem, bo fachmani doradzali wymianę począwszy od pompy wysokiego ciśnienia do katalizatora.

Postanowiłem zajeździć to coś-- zrobiłem tak ze 150 km, z prędkościami na maksa tj ok 170. wywaliło wkońcu błąd w recyrkulacji spalin. Czyli EGR.

Wymieniłem i problem z przyśpieszaniem odpadł.

ale zauważyłem coś innego, a mianowicie czasami następuje lekkie szarpnięcie przy szybkim dodaniu gazu. Takie jednosekundowe. Jak operuje gazem płynnie to jest wszystko ok. No i jest jeszcze drugi objaw, zbyt nagrzewający się katalizator. Po wyłączeniu silnika słychać jak stygnie tj pykanie stukanie, jęki, no i czuć że ma wyższą temperaturę.

Czy niesprawny EGR mógł coś uszkodzić, np sondę lambda. Przez co silnik jeżdzi na zbyt bogatej mieszance i bardziej nagrzewa katalizator?

Ale czy uszkodzona sonda nie powinna pokazać jakiegoś błędu. I skąd te szarpnięcia.

A może przepływomierz?

Doradźcie coś. HELP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności