Skocz do zawartości

Przepływomierz


Rekomendowane odpowiedzi

To ze ktos pisze ze przy padnietej przeplywce po odpieciu wtyczki silnik troszke zyska wigory to moge tylko stwierdzic ze ktos musial jezdzic juz nie na walnietej przeplywce tylko na "przeplywce trupie".

Masz racje wesol , też już tu kiedyś pisałem, gdy fachowcy pisali aby odpiąć przepływkę.

Ja u siebie przy odpięciu sprawnej przepływki byłem załamany, auto jeździło jakby wogóle turba nie było, więc jak to ma niby lepiej chodzić:drunk:

Ale takie uroki forum, gdzie wypowiadają się Ci spece, którzy tylko potrafią sprawdzić olej...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-132799
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czy to co znalazłem na innym forum (poniżej) odnosi się do Y17DT?

 

"na nowym przepływomierzu trzeba trochę pojeździć zanim ecu nauczy się prawidłowo interpretować jego wskazania, zwłaszcza gdy ten nowy wkładany jest w miejsce popsutego który mocno zafałszowywał wskazania. Wskazane jest skasowanie pamięci adaptacyjnej"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22980
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba czekac. Jesli jest padnieta i wymienimy na nowa to odrazu auto jedzie poprawnie. Skąd takie mity powstaja???

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22891
Udostępnij na innych stronach

Wstawiłem nowy przepływomierz Boscha.

Po jeździe próbnej niewiele mogę stwierdzić na pewno (warunki zimowe i totalny korek na mieście).

Z ciekawości zrobiłem odczyt (metodą na pedały h/g). Przedtem 100, 110 i 370. Teraz mruga sobie jednostajnie (?). Niedokładnie zczytałem czy może oznacza to BRAK błędów?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22882
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

 

Od wczoraj mam problem samochód w trybie serwisowym maks 3000obr/min - maks 110km/h.

 

Zapalił się samochód z kluczykiem po wyłączeniu zapłonu zgasł ale zapalił się silnik. Samochód strasznie muli błędy to ECN 010054 i 010021.

 

Dziś załatwiłem Op-Coma i oto zrzuty z niego:

 

http://zapodaj.net/e895c2c47a03.jpg.html

 

To jest screen pokazujący błędy normalnie.

 

http://zapodaj.net/333886b98d48.jpg.html

 

A na tym screenie pokazuję jakie błędy się pojawiają gdy odłączę wtyczkę od przepływomierza.

 

Po odłączeniu samochód po chwili muli jeszcze bardziej i maks kręci się do 2500obr/min i jeszcze wolniej przyspiesza. Na biegu jałowym i chyba zimnym silniku wczoraj dymił mocno.

 

Zastanawiam się czy błędy które się pojawiają to przepływomierz czy jednak ten czujnik jest w jakimś innym miejscu? I co może być powodem tych problemów?

 

Niecały miesiąc temu robiłem wymianę filtrów i oleju. EGR czyszczony maksymalnie 3-4 miesiące temu.

 

Op-Comem niestety nie udało mi się skasowac tych błędów jednak gaśnie ikona check-engine a pali się już tylko samochód z kluczykiem tryb serwisowy nadal występuje a w opcjach Op-coma przy wartościach przepływomierza chyba widniały 0.

 

Z góry dziękuje za pomoc i porady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17499
Udostępnij na innych stronach

sa procedury tisowskie to skożystaj z nich a dowiesz sie co dolega. Pierwsze tosprawdzenie instalacji elektrycznej. Mozesz tez na szybkiego podmienic przeplywke ale powiem ci ze w oplu nie czesto pdad przeplywka chyba ze to jest silnik 2.0 DTL lub DTH

 

Pamietaj ze bledy to moga byc wywolane kabloteka, czujnikami lub uszkodzonym modulem. Wszystko jest opisane kwestia tego byc sie do tego zastosowal.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17458
Udostępnij na innych stronach

silnik to Z19DTH.

 

A o jakich procedurach mówisz? BO od 2 dni szukam przez google informacji o tych błędach. Wczoraj wykręciłem przepływomierz ale jest on czysty i nie wygląda na to żeby był uszkodzony w jakikolwiek sposób. Choć samochód ma przejechane 179tyś. km. a przepływomierz jest z 2004 roku czyli od nowości.

 

Błąd i tryb serwisowy pojawił się nagle podczas jazdy do pracy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17425
Udostępnij na innych stronach

opel stworzyl taki program TIS i w nim masz procedury co i jak. Uzywamy go w aso i zdaje egzamin. Mozna go sciagnac oczewiscie nie leganie ale jest a jak nie to pozostaje aso. Przeplywka jest czescia elektroniczna wiec nie ma uszkodzen mechanicznych zeby byla dziabnieta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17382
Udostępnij na innych stronach

Oczyść dokładnie złącze przepływomierza preparatem typu Kontakt. Jeśli nie pomoże to trzeba by sprawdzić zasilania i masy w złączu przepływomierza. A jeśli to nie pomoże, to na koniec zostaje instalacja między przepływomierzem a ECU i samo ECU do sprawdzenia.

 

Oczywiście mając diagnoskop do dyspozycji musisz sprawdzić przepływ jaki wskazuje przepływomierz w różnych zakresach prędkości obrotowych silnika oraz temperaturę powietrza wlotowego.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17378
Udostępnij na innych stronach

Dobrze postaram się to wszystko sprawdzić ewentualnie ściągnę działający przepływomierz jeszcze i sprawdzę.

 

Choć przed chwilą wróciłem z pracy - 20km i paliła się kontrolka check-engine ale samochód wyszedł z trybu serwisowego i przegoniłem go trochę i na kilka km przed domem znowu objawy trybu serwisowego wróciły :P

 

Po godzinie jak silnik lekko się ochłodził znowu wskoczył na wyższe obroty po jednak jak poszedłem po Op-coma to już był w trybie serwisowym.

 

Przeczyściłem styki nie pomogło. Dodatkowo w opcji diagnostyki w Op-comie na planszy gdzie jest temperatura powietrza dolotowego oraz wartości przepływomierza przejechałem się troszkę. Wartości przepływomierza w każdych warunkach wynosiły 0. A temperatura powietrza się zmieniała i wartość cały czas była odświeżana i oscylowała przy temperaturze na dworze -5 w granicach 32-28C.

 

Czyli co jeżeli Op-com nie może odczytać wartości przepływu powietrza to jest uszkodzony przepływomierz? Czy szukać dalej?

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17263
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności