rostex Opublikowano 23 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2009 To ze ktos pisze ze przy padnietej przeplywce po odpieciu wtyczki silnik troszke zyska wigory to moge tylko stwierdzic ze ktos musial jezdzic juz nie na walnietej przeplywce tylko na "przeplywce trupie". Masz racje wesol , też już tu kiedyś pisałem, gdy fachowcy pisali aby odpiąć przepływkę. Ja u siebie przy odpięciu sprawnej przepływki byłem załamany, auto jeździło jakby wogóle turba nie było, więc jak to ma niby lepiej chodzić Ale takie uroki forum, gdzie wypowiadają się Ci spece, którzy tylko potrafią sprawdzić olej...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-132799 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javert1 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Czy to co znalazłem na innym forum (poniżej) odnosi się do Y17DT? "na nowym przepływomierzu trzeba trochę pojeździć zanim ecu nauczy się prawidłowo interpretować jego wskazania, zwłaszcza gdy ten nowy wkładany jest w miejsce popsutego który mocno zafałszowywał wskazania. Wskazane jest skasowanie pamięci adaptacyjnej"   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22980 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 nic nie trzeba czekac. Jesli jest padnieta i wymienimy na nowa to odrazu auto jedzie poprawnie. Skąd takie mity powstaja???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22891 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javert1 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Wstawiłem nowy przepływomierz Boscha. Po jeździe próbnej niewiele mogę stwierdzić na pewno (warunki zimowe i totalny korek na mieście). Z ciekawości zrobiłem odczyt (metodą na pedały h/g). Przedtem 100, 110 i 370. Teraz mruga sobie jednostajnie (?). Niedokładnie zczytałem czy może oznacza to BRAK błędów?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-22882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość torzba Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 Witam, Od wczoraj mam problem samochód w trybie serwisowym maks 3000obr/min - maks 110km/h. Zapalił się samochód z kluczykiem po wyłączeniu zapłonu zgasł ale zapalił się silnik. Samochód strasznie muli błędy to ECN 010054 i 010021. Dziś załatwiłem Op-Coma i oto zrzuty z niego: http://zapodaj.net/e895c2c47a03.jpg.html To jest screen pokazujący błędy normalnie. http://zapodaj.net/333886b98d48.jpg.html A na tym screenie pokazuję jakie błędy się pojawiają gdy odłączę wtyczkę od przepływomierza. Po odłączeniu samochód po chwili muli jeszcze bardziej i maks kręci się do 2500obr/min i jeszcze wolniej przyspiesza. Na biegu jałowym i chyba zimnym silniku wczoraj dymił mocno. Zastanawiam się czy błędy które się pojawiają to przepływomierz czy jednak ten czujnik jest w jakimś innym miejscu? I co może być powodem tych problemów? Niecały miesiąc temu robiłem wymianę filtrów i oleju. EGR czyszczony maksymalnie 3-4 miesiące temu. Op-Comem niestety nie udało mi się skasowac tych błędów jednak gaśnie ikona check-engine a pali się już tylko samochód z kluczykiem tryb serwisowy nadal występuje a w opcjach Op-coma przy wartościach przepływomierza chyba widniały 0. Z góry dziękuje za pomoc i porady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17499 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 sa procedury tisowskie to skożystaj z nich a dowiesz sie co dolega. Pierwsze tosprawdzenie instalacji elektrycznej. Mozesz tez na szybkiego podmienic przeplywke ale powiem ci ze w oplu nie czesto pdad przeplywka chyba ze to jest silnik 2.0 DTL lub DTH Pamietaj ze bledy to moga byc wywolane kabloteka, czujnikami lub uszkodzonym modulem. Wszystko jest opisane kwestia tego byc sie do tego zastosowal.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość torzba Opublikowano 4 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2011 silnik to Z19DTH. A o jakich procedurach mówisz? BO od 2 dni szukam przez google informacji o tych błędach. Wczoraj wykręciłem przepływomierz ale jest on czysty i nie wygląda na to żeby był uszkodzony w jakikolwiek sposób. Choć samochód ma przejechane 179tyś. km. a przepływomierz jest z 2004 roku czyli od nowości. Błąd i tryb serwisowy pojawił się nagle podczas jazdy do pracy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17425 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 opel stworzyl taki program TIS i w nim masz procedury co i jak. Uzywamy go w aso i zdaje egzamin. Mozna go sciagnac oczewiscie nie leganie ale jest a jak nie to pozostaje aso. Przeplywka jest czescia elektroniczna wiec nie ma uszkodzen mechanicznych zeby byla dziabnieta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Oczyść dokładnie złącze przepływomierza preparatem typu Kontakt. Jeśli nie pomoże to trzeba by sprawdzić zasilania i masy w złączu przepływomierza. A jeśli to nie pomoże, to na koniec zostaje instalacja między przepływomierzem a ECU i samo ECU do sprawdzenia. Oczywiście mając diagnoskop do dyspozycji musisz sprawdzić przepływ jaki wskazuje przepływomierz w różnych zakresach prędkości obrotowych silnika oraz temperaturę powietrza wlotowego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17378 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość torzba Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Dobrze postaram się to wszystko sprawdzić ewentualnie ściągnę działający przepływomierz jeszcze i sprawdzę. Choć przed chwilą wróciłem z pracy - 20km i paliła się kontrolka check-engine ale samochód wyszedł z trybu serwisowego i przegoniłem go trochę i na kilka km przed domem znowu objawy trybu serwisowego wróciły Po godzinie jak silnik lekko się ochłodził znowu wskoczył na wyższe obroty po jednak jak poszedłem po Op-coma to już był w trybie serwisowym. Przeczyściłem styki nie pomogło. Dodatkowo w opcji diagnostyki w Op-comie na planszy gdzie jest temperatura powietrza dolotowego oraz wartości przepływomierza przejechałem się troszkę. Wartości przepływomierza w każdych warunkach wynosiły 0. A temperatura powietrza się zmieniała i wartość cały czas była odświeżana i oscylowała przy temperaturze na dworze -5 w granicach 32-28C. Czyli co jeżeli Op-com nie może odczytać wartości przepływu powietrza to jest uszkodzony przepływomierz? Czy szukać dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8373-przep%C5%82ywomierz/page/6/#findComment-17263 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.