Skocz do zawartości

Opel Astra H 1.7 CDTI 81KW (110KM) 2009r brak mocy i wibracje silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem posiadaczem Opla Astra H 1.7 CDTI

Na początku falujące obroty to wymieniłem zawór SCV na nowy. Po jakimś miesiącu falowanie powróciło to założyłem po przeczyszczeniu stary zawór i silnik zaczął pracować równomiernie (raz na jakiś czas pokazywało się delikatne falowanie), a po kilku miesiącach na nowo falowanie powróciło. Później pojawił się kolejny problem gdzie silnik traci na mocy i wolniej przyspiesza ( odczuwalne jest włączanie się turbiny ale też nie przyśpiesza tak jak wcześniej ) a przy 1100 do 2300 obrotach silnik zaczyna drgać i czasami wydaje dziwne dźwięki jakby drgające, klepiące zawory.

Świeci się kontrolka „samochód z kluczem” a po rozgrzanym silniku gdzie ponownie odpalam to ta kontrolka gaśnie. Po podpięciu komputera nic nie pokazało i wszystko jest ok. Wymieniony został filtr paliwa (był czysty, a paliwo z filtra nie miało żadnych osadów). Po kilku godzinach zamiast świecącej się kontrolki „samochodu z kluczykiem” pokazał się „silnik” i tak samo gasła przy odpalaniu jak silnik był rozgrzany. Następnego dnia kontrolka „silnik” znikła i powróciła znowu kontrolka „samochód z kluczykiem”

Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/83739-opel-astra-h-17-cdti-81kw-110km-2009r-brak-mocy-i-wibracje-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Czym to było odczytywane?

Dla czego ktoś kto podłączył się nie doprowadził do takiego samego stanu jak w momencie gdy się kontrolki zapalają?

 

Podpinany był laptop do auta z odpowiednim programem do konkretnego modelu Auta.

Wyjeżdżając od mechanika nic nie zmieniło się dopiero po kilku godzinach zmieniły się kontrolki, a teraz cały czas zaświeca się tylko "samochód z kluczem" i wszystko jest tak samo za nim pojechałem na podłączeni.

 

Jaki to był ten program?

 

Poszukaj innego mechanika który będzie jeszcze umiał zrobić pożytek z programu na laptopie i jak pisałem wcześniej doprowadzi do stanu który powoduje zaświecanie się błędu.

A jeżeli nie będzie błedu dalej to będzie umiał znaleźć anomalie w pracy czujników.

 

Nie wiem jak nazywał się ten program ale w nim wybierał dany model auta z silnikiem i rokiem produkcji. Mam namiary na dobrego mechanika ale on jest zaorany pracą, a jeszcze weekend majowy i będę musiał trochę poczekać.

Sugerujesz, że to mogą być anomalie pracy czujników?

 

Każda ,,anomalia,, powoduje jakieś skutki.

Skutkiem takiej jest przeważnie włączenie kontrolki błędu.

Jeżeli nie ma błędu to trzeba szukać na ,,piechotę,,

Czyli sprawdzać każdy czujnik z osobna przez podglądanie jego pracy i porównanie z prawidłowymi parametrami

 

Witam,

Mam ten sam samochód, 1.7CDTI 81KM 2009.

Liczę na Państwa pomoc w poszukiwaniu usterki, bo mechanicy tylko rozkładają ręce. Nie wiedzą co "dolega" Astrze, a ja już powoli tracę cierpliwość...

Od jakiegoś czasu auto zaczęło falować,czasami zdarzało się, że po odpaleniu wskakiwał normalnie na obroty, a po 3 sekundach bach na dół i gasł, nierówna praca silnika, na biegu jałowym aż szarpało nim, nie dość, że dało się to odczuć to na obrotomierzu było to również zauważalne. Pojechałam do mechanika, ten po sprawdzeniu samochodu stwierdził, że tam zawory były brudne (nawet nie pytajcie jakie, bo się nie dowiedziałam), poczyścił je, wlał jakąś mieszankę do baku i powiedział, że gotowe. Faktycznie po odebraniu samochód sprawowaał się idealnie, zero falowania, odpalał od razu, nie szarpało i silnik równiutko chodził. Po 2 miesiącach to samo.... Pojechałam do mechanika na pełną diagnostykę samochodu, zero błedów, samochód ma parametry idealne... wymienił filtr paliwa. Tydzień był spokój! Po czym to samo... poejachałam i stwierdził, że nie jest mi w stanie pomóc, bo wszystko jest w normie i nie wie co się dzieje, że mam poszukać innego mechanika.

Dzisiaj był dzień "przełomowy" dla Astry"!!!

Ten agent zaczął tak wariować, że ledwo do domu dojechałam po przejechanych 6km.na 4 biego

Było szarpanie samochodem do przodu, po czym wciskam gaz , a tu nic. Kompletnie nic!!!! Nie reagował. Akurat wjechałam na stację bo była tuż obok, dławił się, obroty spadły, i prawie zgasnął, przegazowałam, to tak jakby zaskoczył. Dojechałam do domu, chcę zaparkować i uwaga! Obroty spadły do 400/500 dusił się, dławił, prawie znów zgasł! Wciskam gaz do dechy i nic ;(

Proszę Was, jeśli macie jakieś pomysły, doradźcie mi coś. Już psychicznie wysiadam przy tym aucie.

Idę spać - myślę o Astrze, śni mi się - Astra, budzę się z myślą o Astrze, na imprezie wszyscy się dobrze bawią, a ja co??? Myślę o Astrze!

Dodam, że nie pokazywało żadnych błedów.

Od wczoraj wyskoczył po wciśnięciu gaz+hamulec błąd świec.

I jeszcze jedno, .widzę plamki oleju... od tygodnia.

Jeśli macie jakieś propozycje, piszcie! Bo wszyscy rozkładają ręce :(

Pozdrawiam M.

 

Mam wrażenie że nie przeczytałeś tego co pisałem post wyżej albo nie przeczytałeś ze zrozumieniem.

To jest silnik który ma dużo czujników.

Aby wykryć usterkę trzeba sprawdzić błędy.

Jakie są do tego programy ?

Przeczytasz na forum.

Opcom lub Tech (oryginał)

 

Nie ma błędów trzeba mimo to podpiąć sie do komputera i obserwować pracę czujników i sprawdzać który szwankuje.

U ciebie wyskoczył błąd .

Podaj kod błędu.

 

 

 

 

Na początek sprawdź jakie masz ładowanie aku.

Jak pracuje EGR .

Jak wygląda przepustnica.

Jak wygladają kanały EGR

 

A tutaj masz podobny problem i rozwiązanie

http://forum.opel24.com/topic/77396-astra-g-17cdti-z17dtl-z-2003-gasnie-jak-sie-rozgrzeje/

 

 

I taka ostatnia rada :nie umiesz znaleźć mechanika który ogarnie twoje auto ?

Zacznij naprawiać go sam

Kup sobie Opcoma i sam przynajmniej go zdiagnozujesz.

A to jakieś 3/4 sukcesu

 

Będzie to dobry pomysł, żeby kupić Opcoma. Na Allegro nie mogłem znaleźć Opcoma do Opla H z 2009r są dostępne od 1996 do 2004 r.

 

http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-i6731788463.html

 

Czy jak podepnę się Opcomem to czy będę mógł widzieć prawidłowe parametry czujników i te moje parametry z auta, żeby porównać je miedzy sobą i zobaczyć który może być uszkodzony, czy to odbywa się w inny sposób?

 

Tutaj zostało wszystko powiedziane.

http://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

 

http://forum.opel24.com/topic/43404-op-com-funkcje-mozliwosci-obsluga-porady/page-96

 

Ten z allegro to widzisz tam jakieś napis Opcom?

A jeżeli chodzi o Techa to miałem na myśli oryginał a nie zabawkę

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności