Skocz do zawartości
Grandalf

Astra 1.9 120KM - klima przestaje się trzaskać po jej włączeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Zidentyfikowałem źródło trzasków ze sprężarki klimatyzacji. Sprążarka trzaska się tylko gdy klima jest WYŁĄCZONA, natomiast po włączeniu, wszystkie nietypowe odgłosy milkną. Z tego co patrzyłem, to koło klimatyzacji kręci się całe cały czas (a nie jak w innych, że środek koło zaczyna się kręcić po włączeniu klimy czyli załączeniu elektrozaworu).

 

Klima ogólnie działa prawidłowo, chłodzi bez problemu, ale jest powodem padającego koła pasowego, które wymieniłem już trzecie w okresie roku. Już wcześniej były przypuszczenia, że to klima, ale jak wczoraj odbierałem auto po okresowej wymianie rozrządu, rolek itd. to potwierdził.

 

Co może być powodem takich odgłosów? Są tam jakieś wymienialne elementy, które mogę to powodować? Koło na sprężarce? I druga sprawa, jeżeli przyjdzie do wymiany czegoś, to czy niezbędne jest jej wykręcenie i ponowne nabijanie układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W twoim autku zapewne kompresor pracuje cały czas - jeżeli są w nim trzaski to pewnie coś w nim poleciało.

O takie rzeczy zapewne trzeba pytać u serwisantów którzy tylko zajmują się klimą w aucie.

Demontaż kompresora klimatyzacji wiąże się ze spuszczeniem czynnika z układu i po montażu ponowne nabicie, dlatego najlepiej to robić u kogoś tylko od klimy żeby zrobił wszystko tak jak ma być.

Ale najważniejsze jest to że wcale to nie musi być kompresor a coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do lokalizacji trzaskow jestem pewien na 100%. Ustaja one zawsze tylko gdy klima jest wlaczona. Dodatkowo zaobserwowalem dzisiaj, ze po czasami, ale czasami, gdy przejade kilka km, to trzaski na luzie nie wystepuja. Jeden z serwisantow wskazal, ze moze chodzi o olej. Jest go za malo i troche sie rozprowadzi i stad trzaski cichna. Ale znowu pojawiaja sie, gdy przyspieszam z wolnycj obrotow.

 

Halasu nie ma nigdy gdy klima jest wlaczona. Chyba bede musial jednak wymienic sprezarke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego - chcesz wymienić kompresor klimy ze względu na to że masz za mało oleju w układzie?

Przecież chyba tańszą opcją jest sprawdzenie ile go jest niż wymiana kompresora.

Pisząc o prawdziwym serwisie klimy miałem na myśli też sprawdzenie ilości oleju.

Ale ty już zrobisz jak uważasz - twój samochód - twoja kasa. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ w żadnym wypadku, nie chce tak zrobić. Chodzi o to, że istnieje, wydaje mi się, dość duże ryzyko, że to olej jednak jest problemem i wydam parę stów na całą operację, a dalej będzie się trzaskać.

 

Analizując dalej, tera się zastanawiam, czy jeżeli problemem był mały poziom oleju, to czy trzaski nie były, chociaż w małym stopniu i tak słyszalne nawet jak klima jest włączona?

Na 'chłopski rozum', to gdy sprężarka nie jest obciążona, to jakiś element jest sobie 'luźny' i się trzaska, a gdy zostanie obciążona przez załączenie, to luzy znikają i jest cisza - więc chyba zaryzykuję i wymienię. Szkoda, że nikt z forumowiczów nie miał styczności z takimi objawami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego problem jest z tym że w twoim kompresorze nie ma sprzęgła elektromagnetycznego przez co on pracuje cały czas.

Może poczytaj trochę - https://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym, czytałem też to co podesłałeś.

Zaczynam się zastanawiać czy czasem ten element nie jest powodem tych odgłosów. Obstawiam, że gdyby było to coś w środku sprężarki, to byłoby przytłumione, a w moim przypadku są to wyraźne trzaski.

 

671c8e0340dcb73b65ca7d6aeab4.jpg

---------

 

Ok, padło na wymianę koła pasowego ze sprzęgłem. Szukam po Allegro jakie zamówić, ale widzę, że są dwa rodzaje odnośnie wymiarów i liczby rowków. Ktoś się orientuje jakie parametry ma koło w sprężarce Delphi WF?

Edytowane przez Grandalf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usterka rozwiązana bezkosztowo. Delikatnie poluzowana była śruba mocująca koło sprężarki. Po dokręceniu trzaski ucichły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.