Skocz do zawartości

Błąd P0170 błąd adaptacji mieszanki paliwowo-powietrznej


Gość ciuma16

Rekomendowane odpowiedzi

Opel Meriva 1.6 16V 2006 rok tylko benzyna silnik Z16XEP

 

Witam Szanownych Kolegów, przepraszam że się powtarzam bo na temat błędu P0170 są setki postów - przeważnie uszkodzona sonda lambda, wymienić sondę. U mnie 3 firmy zajmujące się mechaniką i elektryką samochodową nie potrafią sobie z tym błędem poradzić. Zamieniałem już pierwszą sondę przed katalizatorem (regulacyjną) a błąd pojawia się przeważnie po przejechaniu ok 600km. Wczoraj jechałem do Zakopanego autostradą a później S7 i stałem ponad godzinę w korku po dojechaniu wyłączyłem silnik i cieszyłem się górskim powietrzem. Po 4 godzinach odpalam silnik, jadę a tu świeci się kontrolka "silnika" i odczytałem błąd:

 

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0170: Fuel Trim (Bank 1)

Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
Brak niepotwierdzonych usterek w ECU

Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
P0101: Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
U22BB: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie

oraz raport zamrożonych ramek:

 

Informacje o zamrożonych ramkach:
------------------
Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 3,922 %
Temperatura płynu chłodzącego = 86 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 0 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 7,031 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 6,382 psi
Obroty silnika obr./min = 833,25 rpm
Prędkość (OBD) = 0 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = -3 °
Temperatura powietrza na wlocie = 42 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,79 g/s
Położenie przepustnicy = 12,549 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 0 %
Napięcie (moduł sterowania) = 13,796 V

Obydwie sondy lambda ślicznie oscylują na biegu jałowym, druga sonda lambda (diagnostyczna za katalizatorem ładnie liniowo płynie)

Podmieniałem też czujnik temperatury przepływu powietrza, rura od filtra powietrza do przepustnicy sprawdzona szczelność, sterownik komputera zamieniany. Dane diagnostyczne jednego mechanika samochodowego po testach:

 

"Świece - w normie brak zużycia, kolor prawidłowy
ciśnienie sprężania w normie wszystkie po 14 bar
ciśnienie paliwa 4 bar norma 3,8 - mieści się w tolerancji
korekty silnika w normie
czujniki temperatury silnika działają prawidłowo
sonda pracuje w całym zakresie ( była wymieniana, można sprawdzić czy jest tego samego producenta co oryginalnie )
temp powietrza zasysanego prawidłowy odczyt
sterownik silnika brak zmian po ogrzaniu do wyższej temperatury. Element był zmieniany - opisany jak części używane
przepustnica czysta
filtr powietrza jest nowy
katalizator stan dobry , działa, brak wypalenia/stopienia"

 

Co więcej można zrobić, jeżeli wśród kolegów pojawi się jakiś pomysł proszę o pomoc.

 

P.S Jakiś czas temu pisałem o błędzie P0420 niska wydajność katalizatora, nie eksperymentujcie z sondami lambda, jeżeli sonda za katalizatorem zachowuje się na biegu jałowym tak samo jak pierwsza to trzeba wymienić, zregenerować katalizator.

 

Pozdrawiam

 

Mariusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewe powietrze sprawdzałeś?

Zawór par paliwa też?

 

 

W twoim silniku nie ma przepływki 

A u ciebie wychodzą jej pomiary.

Więc jest podejrzany sterownik skoro widzi coś czego nie ma.

 

A co z EGR .

Nie podajesz jego parametrów

 

 

I masz małe nap. ładowania

Sprawdź miernikiem jakie jest na aku fizyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem czy nie ma lewego powietrza od filtra paliwa do przepustnicy. Gdzie mogę jeszcze sprawdzić lewe powietrz?

Jak sprawdzić zawór par paliwa?

 

Nie mam przepływki, mam tylko czujnik przepływu powietrza wsadzony w rurę obok filtra powietrza (zmieniane 3 różne czujniki w tym 2 oryginalne GM, mierzyłem oporności w zależności od temperatury wszystkie wyniki w zakresie)

 

Sprawdzane na 2 sterownikach. Błąd dalej występuje.

 

EGR zmieniany na nowy firmy SKV.

Sprawdziłem ładowanie na klemach akumulatora 14,48V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzałeś lewe powietrze?

Zatkałeś rurę za filtrem na odpalonym silniku i silnik zgasł?

 

Czujnik jeżeli ten to to jest czujnik temp.powietrza wlotowego

 

2018-08-19_200640.png

 

 

Ale wywalony masz błąd P0101 a to jest błąd przepływki

I masz nawet wypisane 

2 godziny temu, ciuma16 napisał:

Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 3,79 g/s

A o jest przepływka

 

 

Do tego ja bym jeszcze sprawdził klapki w twinporcie .

No i pośledził dokładnie pracę sondy we wszystkich warunkach pracy. Czyli podczas jazdy.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu  (zdjęcie czerwona strzałka) nie mam przepływomierza tylko wsadzony w rurę czujnik temperatury powietrza zasilany dwupinową wtyczką.

czujnik.jpg

Edytowane przez ciuma16

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież piszę wyraźnie.

W twoim silniku nie ma przepływki.

A błąd P0101 jest od przepływki

Napisałem też że miejsce strzałki to czujnik temp. powietrza wlotowego.

Czego jeszcze nie rozumiesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I znów Błąd P0170

 

Pojeździłem z urządzeniem diagnostycznym. Sondy ładnie oscyluję podczas jazdy. Podczas postoju 1 sonda oscyluje sinusoidalnie a ta za katalizatorem ładnie liniowo. Poniżej zamrożone ramki. Zastanawia minie jeden parametr? Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 8,847 psi to w przeliczeniu na bar-y jest  0,609 bar, nie za mało?

 

Fuel Status = 0 byte
Obciążenie silnika = 10,98 %
Temperatura płynu chłodzącego = 101 °C
Krótkoterminowa korekta czasu wtrysku paliwa - bank 1 = 3,906 %
długoterminowe korekty czasu wtrysku paliwa- Bank 1 = 20,312 %
Ciśnienie w kolektorze dolotowym = 8,847 psi 0,609 bara
Obroty silnika obr./min = 1 850,75 rpm
Prędkość (OBD) = 13 km/h
Kąt wyprzedzenia zapłonu = 17 °
Temperatura powietrza na wlocie = 48 °C
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza = 10,17 g/s
Położenie przepustnicy = 28,627 %
Korekta czasu wtrysku paliwa-Bank 1, s.lambda 1 = 3,906 %
Napięcie (moduł sterowania) = 13,847 V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według Tisa powinna być 30-60 kPa czyli 0.3-0.6 bara na wolnych obrotach.

Jeżeli dodajesz gazu powinna rosnąć a jeżeli zdejmujesz nogę z gazu maleć.

 

Korekta długoterminowa znowu powinna być -15 do +15 %

 

 

Ja proponuję zmienić to urządzenie diagnostyczne 

Jeszcze raz piszę że u ciebie nie ma przepływki.

A według urządzenia masz jej dane.

I ostatni raz piszę jaka jest definicja tego błędu i co należy sprawdzić.

 

2018-09-12_145747.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hi. Pomimo, że świece nie są zużyte to na wszelki wypadek wymień je jeszcze raz tyle, że dokładnie sprawdź czy są one na pewno do tego silnika. U mnie kiedyś w Oplu Vectra C ktoś nie zauważył, że silnik pomimo, że był identyczny jak  normalny to był w wersji amerykańskiej i do niego były inne świece. Gdy omyłkowo założono mi te od wersji niemieckiej to zapałała się co jakiś czas lampka z silnikiem. Wymieniono mi cały zespół cewek zapłonowych ale po jakimś czasie znów lampka się zapaliła. Dopiero gdy pojechałem do Serwisu Opla, stwierdzili, że to wina nieprawidłowych świec. Po wymianie na właściwe było już wszystko OK. W wersji amerykańskiej pomimo, że rozrząd jest identyczny jak w niemieckiej to różni się jednym szczegółem a mianowicie jest inny napinacz łańcuszka pompy wodnej napędzanej w tym silniku łańcuszkiem również od wałka rozrządu na którym są dwa koła zębate. Jedno do łańcucha rozrządu a drugie do łańcuszka napędzającego pompę wodną. Tak, że bardzo trzeba uważać na takie szczegóły.

goombay 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaszcze się zastanawiam czy na błąd P0170 może mieć wpływ sonda za katalizatorem (diagnostyczna)?

 

Świece były oryginalne GM. Wymieniłem je 3 tygodnie temu na NGK ZFR5F, rzeczywiście silnik lepiej pracuje, ale błąd się pojawił. Adam1954 podłączyłem Op-coma tylko bez odpalania samochodu (słaba bateria laptopa) Op com wskazuje MAP sensor ciśnienie absolutne rury ssącej 99kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności