Gość DAROMV6 Opublikowano 23 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2009 Przy zdjęciu głowicy i jej montażu zawsze jest trochę zabawy Jeśli tłok ucałował zawory, to będą np prosiły o wymianę Jeśli obadasz to co podałem, to może przynajmniej z grubsza dowiesz się który cylinder kuleje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-139082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 huh [ Dodano: Pią Lis 13, 2009 12:08 ] drodzy koledzy mam ogromny problem posiadam omege B 2.0 16V.po powrocie z zagranicy postanowiłem odpalic auto.podczas odpalania usłyszałem trzask,natychmiast wyłaczyłem zapłon.okazało sie ze w pompie wody pozostała woda i zmarzła.w rezultacie tym pasek przeskoczył.po zdjeciu głowica okazało sie ze zostały pogiete zawory.nie dawno kupiłem nowa kompletna głowice z zaworami i wałkami.przy okazji wymieniłem wszystkie uszczelki.po złorzeniu silnika a całosc okazało sie ze nie moge ustwic rozrzedu na znaki.jak ustawie wałki na znaki to znak na wale nie dochodzi do punktu brakuje mu 1.5 cm.i nie mam pojecia dla czego ale za to jak ustawie wałki na znak INTAKE i znak na wale w dolnym połorzeniu to silnik sie odzywa ale nie zapala.podczas próby odpalania zapala mi sie na liczniku kontrolka z pradami.i nie mam zielonego pojecia o co chodzi.jesli ktos wie jak mi pomoc to bardzo prosze o rozwiazanie problemu.z gory dziekuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-127303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2009 Musisz ustawiać tak: Dół wiadomo, na znak do dołu. podczas próby odpalania zapala mi sie na liczniku kontrolka z pradami.Znaczy ładowanie?Może altek się spalił?Możesz go spokojnie odłączyć i zapalać, na samym akumulatorze też zapalisz. Jak odpali, to wiesz, gdzie szukać błędu. Aha, ja bym odłączył od altka kable, a nie tylko pasek zdjął. I jesczze zobacz, czy na pewno masz ok masę na silniku i na alternatorze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-127257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 Witam szanownych posiadaczy i znawców Opelków. Mam Omsię B x20xev, 97r, przeleciałem przez garb i silnikmomentalnie stanał, wyskoczył błąd P0340, czujnik położenia wałka, jak mniemam to ten zaraz za kołami wałków z góry od przodu silnika. Postanowiłem ustawić rozrząd bo mi się przywidziało że przeszkoczył o ząbek, problem w tym, iż mam dwa różne koła na wałkach, z lewej koło nie ma żadnych opisów i jeden marker, więc ustawiłem je na marker na pokrywie u góry, prawe koło ustawiłem na exhaust na marker u góry silnika, dolne koło od wału na iglicę. Po tym zabiegu silnik jak by chciał zapalić na dwa garki ale nie daje rady. Wydaje mi się że nadal jest rozrząd przestawiony lub czujnik poszedł się.. z tym że nie wiem jak go wybadać.. da radę miernikiem, bo to chyba magnetyczny jest? powinien mieć określony opór chyba na pinach? Bardzo proszę pomożcie mi w temacie święta idą a ja bez auta   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-117675 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2009 piny 1 i 2 - 15omów piny 1 i 3 - 12omów Rysunek poglądowy masz wyżej, jedne oznaczenia idą na godz 12(nacięcia na pokrywach) a drugie oznaczenia mogą być na kołach jako ustawione do siebie - może punkty są dodatkowo zakryte jakimiś zanieczyszczeniami. W najgorszym przypadku można zrobić zgrubną przymiarkę wałków - wg ułożenia krzywek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-117646 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 pomierzyłem czujnik jest OK , byłem w sklepie i u znajomego mechanika, badałem identyczny (koszt 68zł za org siemensa ) , jest jeszcze opcja czujnika od wału na dole jednak opelscanner nie pokazuje takiego błedu, jest tylko P0340 a ten jak mniemam dotyczy polozenia walkow rozrzadu, po odlaczeniu go dam rade blad skasowac, przejscia do ecu pomierzone i sa OK , wygląda na to że któryś wałek jest źle ustawiony nadal... Nie rozumiem teorii z krzywkami, jestem raczej niedzielnym mechanikiem a do 16v podchodze pierwszy raz, zawsze cos znajomy mechanik podpowie ale wolałbym pytać obeznanych w temacie o możliwe czarne scenariusze i jak je sprawdzić.. Czy jest możliwe że poprzedni własciciel zalozył koło od innego auita na INTAKE i teraz marker mi nie pasuje? czy może ktoś krok po kroku przesłać na PW lub mail (k.marcin@interia.pl) instrukcje krok po kroku jak to zrobić nie sugerując się markerem na kole? aha na moim czujniku 14,3ohma na 1z2 i 1z3, identycznie w sklepie na nowym GM 90 458 252   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-117334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy72 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2009 pomierzyłem czujnik jest OK , byłem w sklepie i u znajomego mechanika, badałem identyczny (koszt 68zł za org siemensa ) ... ... identycznie w sklepie na nowym GM 90 458 252 Sorry, ale za 68 zeta to nie jest oryginał Siemensa . To jest chiński oryginał. Oryginalny Siemens kosztuje 300-400zeta Nie kopiujemy bez konieczności całych postów - wybrałem najważniejszy fragment posta/DAROMV6   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-117250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kliczko Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 GrzECHO, czy po przeskoczeniu paska rozrządu zawory ulegną zniszczenie w silniku 2,0 16 v Dodano: Dzisiaj 13:55 ja37, witam i pytam czy te znaki to obojętnie na którym ustawimy rozrząd czy jest jakaś różnica? scalono automatycznie - używaj opcji Edytuj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-7775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 moze lepiej daj to w rece speca wszystkei znaki maja sie zgadzac a nie tylko jeden   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-7767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 ja37, witam i pytam czy te znaki to obojętnie na którym ustawimy rozrząd czy jest jakaś różnica? Jak chcesz się sam za to brać , to ściągnij sobie pliki wymiany rozrządu ze strony "opel omega klub polska forum " . w poradach jest plik i tam jest opisany skecz z przesuniętym znakiem na wale korbowym , ale to już uważam za ryzykowny manewr. Dodatkowo piszą o napinaczu , który świeżo po wymianie lubi się luzować - u mnie tak było Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/8462-rozrz%C4%85d-omega-20-16v/page/2/#findComment-7002 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.