Skocz do zawartości

Nagle zaczynają falować obroty i gaśnie


Gość oscyloskop23

Rekomendowane odpowiedzi

Gość oscyloskop23

Witam,

Po odpaleniu na zimnym silniku, obroty utrzymują się na poziomie 1500 obr/min, po czym wraz ze wzrostem temperatury spadają do 850 obr/min - silnik pracuje równo.

Gdy wskazówka temperatury dojdzie na niżej przedstawiony poziom, to zaczynają falować obroty.

wska_nik_temperatury.jpg

  • Początkowo na biegu jałowym silnik wpada w dziwne obroty podnoszą się i opadają w zakresie 900 -1300 obr/min.
  • W następnej fazie obroty zaczynają gwałtownie spadać do 500 i komputer je podbija do 1200, i zaczyna się bardzo nierówna praca.
  • Dalej silnik zaczyna przygasać, aż w końcu gaśnie.
  • Po zgaśnięciu jest problem z odpaleniem.

Wymieniłem już sporo elementów:  przewody zapłonowe, świece, cewkę, kopułkę wraz z palcem oraz cewkę halla, moduł zapłonowy i silnik krokowy. Podmieniałem nawet komputer i dalej nic.

 

Mój pojazd Vectra A silnik 1.6 z monowtryskiem.

 

Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. płynu.

A jak wyglądają świece po takim zgaszeniu?

Są zalane paliwem czy suche.

Nie ma czasem śladów płynu w cylindrach

Jak masz z układem paliwowym?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość oscyloskop23

Układ paliwowy sprawdzony i jest sprawny, niedawno wymieniłem filtr paliwa.

Uszczelka głowicy jest dobra, płynu chłodniczego nie ubywa i nie ma jego śladu w cylindrach.

 

Świece bywają zalane, tak jakby dostawał za dużą dawkę paliwa. Podczas ostatniej fazy nierównej pracy przed zgaśnięciem, czuć lekki zapach paliwa z wydechu.

 

Jeszcze jakieś sugestie? Byłem u kilku mechaników i każdy rozkłada ręce. Bardzo proszę o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, oscyloskop23 napisał:

Uszczelka głowicy jest dobra,

 

 

Jak sprawdzana?

Był pomiar kompresji?

Co z czujnikiem temp. płynu?

Był podpinany do komputera i sprawdzane parametry pracy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość oscyloskop23

Był pomiar kompresji, który wskazał 12 , 12,5 , 12 , 12 mechanik mówił, że jest dobrze.Ciecz chłodząca była sprawdzana na zawartość spalin i pomiar nic nie wykazał.

 

Czujnika temperatury płynu jeszcze nie sprawdzałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość oscyloskop23

Dzisiaj wymieniłem czujnik temperatury na nowy. Objawy dalej są takie same, ale teraz gdy zaczęły falować obroty zaświecił się CHECK ENGINE.

Odczytałem kod błędu: 45 - za bogata mieszanka

 

Tym razem, gdy silnik podczas pracy zaczął przygasać, zwiększyłem mu obroty do ok. 2500 obr/min i obroty spadały bardzo, bardzo powoli (jakby się chwilowo zawiesiły).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności