Gość Garol Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Witam, jestem nowy na forum. Mam kilka problemów z moim Oplem Signum 1,9CDTI 150 KM 2008 r. Sam nie jestem pewny czego dokładnie szukam. Przeczytałem kilka tematów na forum i trochę mnie to nakierowało, ale nie jestem pewny. Opla posiadam już dwa lata. W ciągu tych dwóch lat przejechałem nim ponad 100 000 Km. Starałem się wymieniać filtry i olej co jakieś 15-20 tys. km. Po jakimś czasie zaczęły się problemy z klapami wirowymi jak i dwumasą. Pierwszy większy problem nastąpił z klapami. Niestety nie byłem w stanie oddać samochodu do warsztatu na zaślepienie więc poratowałem się tym zestawem naprawczym, co naprawia sztangę do popychania klap. Jakoś samochód jeździł. Przymierzałem się do zaślepienia lecz odezwała się dwumasa. Pewnego dnia zepsuł się wysprzęglik i cały zestaw został wymieniony (dwumasa, sprzęgło, wysprzęglik). Po jakimś miesiącu klapy wirowe już na maksa się zepsuły i Opel dalej nie jechał (max 5 Km/h). Więc oddałem go na zaślepienie klap i zaślepienie EGRa (miało to miejsce jakoś w maju). Jakoś tam pracował, lecz ostatnio silnik działa coraz gorzej. Nie ma tragedii, ale boję się o dobicie silnika. Dwa tygodnie temu byłem u elektryka żeby poszukał błędów (słaba moc pomiędzy 1 a 2 tys. obr. jakby turbina nie dawała rady). Pierwotnie żadnych błędów nie znalazł, dopiero po podłączeniu jako Vectra coś tam wyskoczyło, ale bardziej błędy od alarmu i zamka automatycznego (też wariuje, czasami dziwi się automatycznie zamykają, czasami nie, a alarmu nawet nie wiedziałem, że mam). Poza tym przestaje działać tempomat, łapie i po jakoś sekundzie się wyłącza. Brat zwrócił mi także uwagę na dosyć niską temperaturę (około 77-85 stopni i nie przekracza 90) i że silnik może się nie dogrzewać. Po przeczytaniu kilku postów zastanawiam się nad świecami lub czymś innym. Zastanawiam się także czy nie jest to nagar w kolektorze ssącym. Podsumowując temat. Moje problemy: -nierówna praca silnika -zła praca tempomatu -słabsza moc przyśpieszenia pomiędzy 1-2 tys. obr. -drgania na kierownicy na jałowym biegu (możliwa poduszka pod silnikiem) -zmienna temperatura silnika Przeprowadzone naprawy: -naprawa sztangi od klap wirowych plus czyszczenie kolektora chemicznie (jakoś listopad 2017) -wymiana sprzęgła, dwumasy, wysprzęglika (kwicień 2018) -zaślepienie EGRa i klap wirowych (maj 2018) -wymiana rozrządu, wymiana kilku rolek na rozrządzie, wymiana oleju, filtru oleju, filtru kabinowego, filtru powietrza ( sierpień 2018) Mechanik jeszcze wspominał, żebym się dopytał mechanika co mi klapy zaślepił czy silniczek od tych klap jest dalej podłączony, bo powinien. Czekam na wiadomość w tej sprawie, ewentualnie spotkam się z nim ale dopiero za dwa tygodnie. Jeżeli bym wiedział na co ma mój mechanik zwrócić uwagę to bym go nakierował, ewentualnie będę wdzięczny za jakieś namiary na mechanika w Lubuskim. Pozdrawiam Adam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84928-dziwna-praca-silnika-po-za%C5%9Blepieniu-klap-wirowych/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 9 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2018 Moje zdanie jest takie : Poszukaj trzeciego mechanika który nie będzie zwalał winy na poprzedniego tylko porządnie zdiagnozuje auto. A odnośnie klap i zaślepiania EGR są tematy na forum . Tak jak w Signum jak i w Vectra. Więc warto poczytać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84928-dziwna-praca-silnika-po-za%C5%9Blepieniu-klap-wirowych/#findComment-698419 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.