Skocz do zawartości
Garol

Dziwna praca silnika po zaślepieniu klap wirowych

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem nowy na forum. Mam kilka problemów z moim Oplem Signum 1,9CDTI 150 KM 2008 r.

Sam nie jestem pewny czego dokładnie szukam. Przeczytałem kilka tematów na forum i trochę mnie to nakierowało, ale nie jestem pewny.

Opla posiadam już dwa lata. W ciągu tych dwóch lat przejechałem nim ponad 100 000 Km. Starałem się wymieniać filtry i olej co jakieś 15-20 tys. km.

Po jakimś czasie zaczęły się problemy z klapami wirowymi jak i dwumasą. Pierwszy większy problem nastąpił z klapami. Niestety nie byłem w stanie oddać samochodu do warsztatu na zaślepienie więc poratowałem się tym zestawem naprawczym, co naprawia sztangę do popychania klap. Jakoś samochód jeździł.

Przymierzałem się do zaślepienia lecz odezwała się dwumasa. Pewnego dnia zepsuł się wysprzęglik i cały zestaw został wymieniony (dwumasa, sprzęgło, wysprzęglik).

Po jakimś miesiącu klapy wirowe już na maksa się zepsuły i Opel dalej nie jechał (max 5 Km/h). Więc oddałem go na zaślepienie klap i zaślepienie EGRa (miało to miejsce jakoś w maju). Jakoś tam pracował, lecz ostatnio silnik działa coraz gorzej. Nie ma tragedii, ale boję się o dobicie silnika. Dwa tygodnie temu byłem u elektryka żeby poszukał błędów (słaba moc pomiędzy 1 a 2 tys. obr. jakby turbina nie dawała rady). Pierwotnie żadnych błędów nie znalazł, dopiero po podłączeniu jako Vectra coś tam wyskoczyło, ale bardziej błędy od alarmu i zamka automatycznego (też wariuje, czasami dziwi się automatycznie zamykają, czasami nie, a alarmu nawet nie wiedziałem, że mam). Poza tym przestaje działać tempomat, łapie i po jakoś sekundzie się wyłącza. Brat zwrócił mi także uwagę na dosyć niską temperaturę (około 77-85 stopni i nie przekracza 90) i że silnik może się nie dogrzewać. Po przeczytaniu kilku postów zastanawiam się nad świecami lub czymś innym. Zastanawiam się także czy nie jest to nagar w kolektorze ssącym.

Podsumowując temat.

 

Moje problemy:

-nierówna praca silnika

-zła praca tempomatu

-słabsza moc przyśpieszenia pomiędzy 1-2 tys. obr.

-drgania na kierownicy na jałowym biegu (możliwa poduszka pod silnikiem)

-zmienna temperatura silnika

 

Przeprowadzone naprawy:

-naprawa sztangi od klap wirowych plus czyszczenie kolektora chemicznie (jakoś listopad 2017)

-wymiana sprzęgła, dwumasy, wysprzęglika (kwicień 2018)

-zaślepienie EGRa i klap wirowych (maj 2018)

-wymiana rozrządu, wymiana kilku rolek na rozrządzie, wymiana oleju, filtru oleju, filtru kabinowego, filtru powietrza ( sierpień 2018)

 

Mechanik jeszcze wspominał, żebym się dopytał mechanika co mi klapy zaślepił czy silniczek od tych klap jest dalej podłączony, bo powinien. Czekam na wiadomość w tej sprawie, ewentualnie spotkam się z nim ale dopiero za dwa tygodnie. Jeżeli bym wiedział na co ma mój mechanik zwrócić uwagę to bym go nakierował, ewentualnie będę wdzięczny za jakieś namiary na mechanika w Lubuskim.

Pozdrawiam Adam

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje zdanie jest takie :

Poszukaj trzeciego mechanika który nie będzie zwalał winy na poprzedniego tylko porządnie zdiagnozuje auto.

A odnośnie klap i zaślepiania EGR są tematy na forum .

Tak jak w Signum jak i w Vectra.

Więc warto poczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.