Gość cezet Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Witajcie, sytuacja była dziwna - uciekał płyn chłodniczy przy dłuższych trasach, ale wystarczyło raz na pół roku dolać pół litra i było super....do wczoraj. Wczoraj po kilku kilometrach nagle uniosła się chmura pary spod maski. Po chwilowych oględzinach okazało się, że gruby króciec obudowy termostatu jest pokruszony i łamie się pod palcami. Element mam zlokalizowany, ale rodzi się kilka pytań: - czy obudowa jest identyczna dla silników A14NEL oraz A14NET? - czy da się to samemu bez większych kłopotów wymienić? - czy posiada ktoś wycinek książki serwisowej poświęcony tej wymianie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84940-wymiana-obudowy-termostatu/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topiq Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Porównaj sobie tu https://opel.7zap.com/pl/car/s10/f/0/15-1/. Pewnie procedura jak wszędzie. Spuścić płyn chłodniczy, odpiąć węże i przewody jeżeli jakieś dochodzą (np. czujnika temperatury o ile jest wbudowany w obudowę termostatu), odkręcenie śrubek, oczyszczenie powierzchni, założenie nowej obudowy z uszczelką, podpięcie wszystkiego do kupy. Potem zalanie płynu i odpowietrzenie układu. O ile jest w miarę dobry dostęp do śrub, to raczej nie będzie problemu zrobić to samemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84940-wymiana-obudowy-termostatu/#findComment-698480 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezet Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 super, dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/84940-wymiana-obudowy-termostatu/#findComment-698482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.