Gość cezet Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Witajcie, sytuacja była dziwna - uciekał płyn chłodniczy przy dłuższych trasach, ale wystarczyło raz na pół roku dolać pół litra i było super....do wczoraj. Wczoraj po kilku kilometrach nagle uniosła się chmura pary spod maski. Po chwilowych oględzinach okazało się, że gruby króciec obudowy termostatu jest pokruszony i łamie się pod palcami. Element mam zlokalizowany, ale rodzi się kilka pytań: - czy obudowa jest identyczna dla silników A14NEL oraz A14NET? - czy da się to samemu bez większych kłopotów wymienić? - czy posiada ktoś wycinek książki serwisowej poświęcony tej wymianie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
topiq Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 Porównaj sobie tu https://opel.7zap.com/pl/car/s10/f/0/15-1/. Pewnie procedura jak wszędzie. Spuścić płyn chłodniczy, odpiąć węże i przewody jeżeli jakieś dochodzą (np. czujnika temperatury o ile jest wbudowany w obudowę termostatu), odkręcenie śrubek, oczyszczenie powierzchni, założenie nowej obudowy z uszczelką, podpięcie wszystkiego do kupy. Potem zalanie płynu i odpowietrzenie układu. O ile jest w miarę dobry dostęp do śrub, to raczej nie będzie problemu zrobić to samemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cezet Opublikowano 11 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2018 super, dziękuję za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.