Skocz do zawartości

Wspomaganie tylko w jedna strone


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem z wspomaganiem w swojej merivie. Mam ja od 3 miesiecy. W chwili zakupu myslalem ze wymiana drazka czy koncowki wyeliminuje problem , niestety to nie bylo to... Wspomaganie działa tylko w lewa strone, w prawa juz nie.  Krecąc w lewą strone skreca sie nieco wiecej niz w prawo. Podłaczałem pod komputer i nie było żadnych błedów próba kalibracji tez nic nie dało.  Dodam że raz w czasie jazdy zapaliła sie kontrolka EPS po czym zgasła ale nie pozostawiła żadnych błedów.

Panowie pomocy bo nie wiem od czego mam zacząc...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, bogik napisał:

próba kalibracji tez nic nie dało.

 

Czym było robione.

54 minuty temu, bogik napisał:

Krecąc w lewą strone skreca sie nieco wiecej niz w prawo.

 

Programem sprawdzone czy przy kołach na wprost masz na czujniku kąta 0 stopni?

 

57 minut temu, bogik napisał:

Podłaczałem pod komputer i nie było żadnych błedów

 

A było wchodzone programem w moduł wpomagania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do programów to nie pamietam w tej chwili nazwy. Bylo sprawdzane na dwóch róznych programach u dwóch różnych fachowców. Moge sie jutro dowiedzieć a czy program ma duże znaczenie? Było wchodzone bezpośrednio w moduł wspomagania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że ważne jakim programem się dokonuje diagnostyki.

Ale zrób sobie sam kalibrację.

Wyłącz aku na godzinę albo więcej ( jeżeli masz radio z kodem to potem musisz go wpisać) i podłącz aku ponownie.

Odpal silnik i wykonaj kilka skrętów na max w lewo i prawo.

 

Obracanie kierownicą powinno być tyle samo obrotów kierownicy w jedną i w drugą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

program WOW firmy WURTH oraz OPCOM. czy jeszcze jakims inny programem powinienem sprawdzić? Dziś odłaczyłem akumulator na godzi i i próba kalibracji nic nie dała. Zastanawiam sie nad przesmarowaniem EPS?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WoW nie znam 

Opcom polecany do Opla.

 

 

Smarowanie przeważnie pomaga na szelesty i trzaski z silniczka.

Były o tym tematy .

 

Co z tą skrętnością kierownicy .

Ja bym to sprawdził czy koś nie regenerował przekładni i źle poskładał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem jeszcze na szarpakach, mam do wymiany tulejki stabilizatora. żadnych innych luzów nie ma. Dodam jeszcze że podczas skręcania na postoju kierownica w lewo czy w prawo czuje jakby pukniecie na kierownicy, diagnosta mówił że to może być luz na krzyżaku? Albo to jak mówisz przekładnia do regeneracji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że do regeneracji.

Pisałeś że kierownica ma inną ilość obrotów w dwie strony.

Więc jest podejrzenie że koś ją źle poskładał.

Zrób sobie tak: 

Ustaw przekładnię tak aby  z jednej i drugiej strony listwa zębata wystawała równo z obudowy.

Sprawdź wtedy w jakim położeniu masz koła i kierownicę.

 

Możesz też podpiąć do komputera , wejść w EPS w bloki pomiarowe i tam sprawdzić co się dzieje wtedy gdy skręcasz w tą stronę w którą piszesz że nie ma wspomagania.

Czy czujnik skrętu czasem nie szwankuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak kierownica dokręca w lewą strone o jakieś 1/4obrotu wiecej niz w prawo. Jutro daje samochod do elektryka troche w innym celu ale powiem mu zeby zwrócił uwage na wspomaganie i podłaczył pod komuter, jakie powinny byc prawidłowe bloki pomiarowe? Może uda mu sie coś wykluczyć ...jak sprawdzić ten czujnik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności