Gość bogik Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Witam mam problem z wspomaganiem w swojej merivie. Mam ja od 3 miesiecy. W chwili zakupu myslalem ze wymiana drazka czy koncowki wyeliminuje problem , niestety to nie bylo to... Wspomaganie działa tylko w lewa strone, w prawa juz nie. Krecąc w lewą strone skreca sie nieco wiecej niz w prawo. Podłaczałem pod komputer i nie było żadnych błedów próba kalibracji tez nic nie dało. Dodam że raz w czasie jazdy zapaliła sie kontrolka EPS po czym zgasła ale nie pozostawiła żadnych błedów. Panowie pomocy bo nie wiem od czego mam zacząc...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 54 minuty temu, bogik napisał: próba kalibracji tez nic nie dało. Czym było robione. 54 minuty temu, bogik napisał: Krecąc w lewą strone skreca sie nieco wiecej niz w prawo. Programem sprawdzone czy przy kołach na wprost masz na czujniku kąta 0 stopni? 57 minut temu, bogik napisał: Podłaczałem pod komputer i nie było żadnych błedów A było wchodzone programem w moduł wpomagania   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogik Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 co do programów to nie pamietam w tej chwili nazwy. Bylo sprawdzane na dwóch róznych programach u dwóch różnych fachowców. Moge sie jutro dowiedzieć a czy program ma duże znaczenie? Było wchodzone bezpośrednio w moduł wspomagania   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 3 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2018 Oczywiście że ważne jakim programem się dokonuje diagnostyki. Ale zrób sobie sam kalibrację. Wyłącz aku na godzinę albo więcej ( jeżeli masz radio z kodem to potem musisz go wpisać) i podłącz aku ponownie. Odpal silnik i wykonaj kilka skrętów na max w lewo i prawo. Obracanie kierownicą powinno być tyle samo obrotów kierownicy w jedną i w drugą.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogik Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 program WOW firmy WURTH oraz OPCOM. czy jeszcze jakims inny programem powinienem sprawdzić? Dziś odłaczyłem akumulator na godzi i i próba kalibracji nic nie dała. Zastanawiam sie nad przesmarowaniem EPS?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2018 WoW nie znam Opcom polecany do Opla. Smarowanie przeważnie pomaga na szelesty i trzaski z silniczka. Były o tym tematy . Co z tą skrętnością kierownicy . Ja bym to sprawdził czy koś nie regenerował przekładni i źle poskładał.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogik Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Wczoraj byłem jeszcze na szarpakach, mam do wymiany tulejki stabilizatora. żadnych innych luzów nie ma. Dodam jeszcze że podczas skręcania na postoju kierownica w lewo czy w prawo czuje jakby pukniecie na kierownicy, diagnosta mówił że to może być luz na krzyżaku? Albo to jak mówisz przekładnia do regeneracji.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 Nie twierdzę że do regeneracji. Pisałeś że kierownica ma inną ilość obrotów w dwie strony. Więc jest podejrzenie że koś ją źle poskładał. Zrób sobie tak: Ustaw przekładnię tak aby z jednej i drugiej strony listwa zębata wystawała równo z obudowy. Sprawdź wtedy w jakim położeniu masz koła i kierownicę. Możesz też podpiąć do komputera , wejść w EPS w bloki pomiarowe i tam sprawdzić co się dzieje wtedy gdy skręcasz w tą stronę w którą piszesz że nie ma wspomagania. Czy czujnik skrętu czasem nie szwankuje.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bogik Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 tak kierownica dokręca w lewą strone o jakieś 1/4obrotu wiecej niz w prawo. Jutro daje samochod do elektryka troche w innym celu ale powiem mu zeby zwrócił uwage na wspomaganie i podłaczył pod komuter, jakie powinny byc prawidłowe bloki pomiarowe? Może uda mu sie coś wykluczyć ...jak sprawdzić ten czujnik?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam1954 Opublikowano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2018 A ty sam co nie potrafisz sam sprawdzić tego co pisałem.? Nie dziw się więc że wszyscy cię mogą robić w balona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.