Skocz do zawartości

Dane Techniczne


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opisałby ktoś OPLA ASTRĘ F kombi

1.8 1992r. z dokładnością jak powyżej

Po pierwsze choć słowo WITAM by wypadało napisać.

Po drugie jaki kolega Spaiter, , posiada silnik:

C18NZ, C18XE, C18XEL, X18XE.

Po trzecie warto by było uzupełnić profil bo wróżką to tu nikt nie jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

SILNIKI OPEL 2.0 DIESEL

 

Rodzinę dwulitrowych silników diesel firma opel wprowadziła na rynek w roku 1996 i produkowała aż do 2005.

Ciekawostką jest fakt że są to silniki szesnastozaworowe ale mają tylko jeden wałek rozrządu w głowicy.

 

silniki z rodziny 20DT to:

X20DTL

X20DTH

Y20DTL

Y20DTH

Pierwsza literka kodu silnika to emisja spalin X-Euro2, Y-Euro3, z-Euro4, dwie następne cyfry oznaczają pojemność,

literka D rodzaj paliwa a literka T- turbodoładowanie ostatnie literki to L-low output i H-high output

 

Pierwsza z tych jednostek X20DTL została wprowadzona na rynek w 1996 r.

Była to jednostka z turbosprężarką ale bez intercoolera. Stopień sprężania wynosił 18.5:1 i moc osiągnęła maksymalną 82 KM przy 4300 obr / min. Jako maksymalny moment obrotowy osiąga 185 Nm przy niemal stałym poziomie między 1800 a 2500 obr / min.

Silnik spełnia przepisy Euro 2.

Montowane w:

Opel Astra G 2.0 16V DI (1998 – 2000) 82KM;

Opel Vectra B 2.0 16v DI (1996- 2000 ) 82KM;

Opel Zafira A ( 1999 -2000) 82KM.

 

W 1997 wprowadzono X20DTH. Jest to praktycznie ten sam silnik ale z wymiennikiem ciepła (intercooler), tak aby umożliwić osiągnięcie wyższej wydajności. Maksymalna moc może wynieść 101 koni mechanicznych przy 4300 obr / min, a moment obrotowy osiąga swój szczyt 205 N ˇ ale 1600 obr / min, pozostałe stały do 2750 obr / min.

Montowane w:

Opel Vectra B 2,0 16V DTI (1997-2000) 101KM;

Opel Omega B 2.0 16v DTI (1998-2000) 101KM.

 

Silnik Y20DTL wariant Euro 3 moc jednostki X20DTL.

Główne cechy pozostają bez zmian, zmienia się tylko zakres maksymalny momentu obrotowego, który tym razem jest pomiędzy 1500 a 2750 obr / min. Silnik ten został wprowadzony w życie tylko na potrzeby modelu Opel Astra G 2.0 16v 84KM produkowanego od 2000 do 2006.

Pod względem technicznym wewnątrz silnika zmieniono szerokość górnego pierścienia tłokowego z 2mm na 2.5mm

 

następca silnika Y20DTL,to Y20DTH. Silnik odpowiada Euro 3 i jest niemalże kopią silnika X20DTH. Znowu, jeśli wyłączyć urządzenia niezbędne do przejścia z Euro 2 Euro 3, silnik ten nie ma większych różnic w porównaniu do swojego poprzednika. Maksymalna moc 101 KM dostępna jest przy 4000 obr / min zamiast 4300, zaś maksymalny moment obrotowy wzrasta do 230 Nm w zależności od modelu:

Opel Astra G 2.0 16V DTI (1999-2006);

Opel Vectra B 2.0 16v DTI (2000-02);

Opel Vectra C 2.0 16v DTI (2002-05);

Opel Signum 2.0 16v DTI ( 2003 -05)101KM przy 3120obr!!!;

Opel Zafira A 2.0 16v DTI (1999-05).

 

Trudno nie wspomnieć o braciach przyrodnich czyli silnikach 2200 cm3 Y22DTH i Y22DTR,

są to konstrukcyjne kopie ze zwiększoną pojemnością skokową i rozbudowanym układem sterowania o zróżnicowanej mocy od 110KM do 125KM.

 

Y22DTH;

Opel Frontera B 2.2 16V DTI (2000-2004) 115KM;

Opel Frontera B 2.2 16V DTI (2002-2004) 120KM;

Opel Omega B 2.2 16v DTI (2000-03) 110KM;

Opel Omega B 2.2 16v DTI (2000-03) 120KM;

 

Y22DTR:

Opel Astra G 2.2 16V DTI (2000-2006) 117KM;

Opel Astra G 2.2 16V DTI (2000-2006) 125KM;

Opel Vectra B 2.2 16v DTI (2000-02) 120KM;

Opel Vectra B 2.2 16v DTI (2000-02) 125KM;

Opel Vectra C 2.2 16v DTI (2002-05) 117KM;

Opel Vectra C 2.2 16v DTI (2002-05) 125KM;

Opel Signum 2.2 16v DTI ( 2003 -05) 117KM;

Opel Signum 2.2 16v DTI ( 2003 -05) 125KM;

Opel Zafira A 2.2 16v DTI (2002-05) 117KM;

Opel Zafira A 2.2 16v DTI (2002-05) 125KM;

 

Szczegółowa charakterystyka silników rodziny 20DT;

 

SILNIK / o zapłonie samoczynnym, doładowany turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego (tylko Y20DTH), z wtryskiem bezpośrednim do komory umieszczonej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z jednym wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika

- do XII 1999 (2.0 Di 16V) / X20DTL lub Y20DTL

- od I 2000 (2.0 DTi 16V) / Y20DTH

Silniki X20DTL oraz Y20DTL

Średnica cylindra 84 mm

Skok tłoka 90 mm

Pojemność skokowa 1995 cm3

Stopień sprężania 18,5

Ciśnienie sprężania

- nominalne 2,5…2,8 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 60 kW (82 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min

Moment maksymalny 185 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego

- silnik X20DTL 1800…2500 obr/min

- silnik Y20DTL 1500…2750 obr/min

Silnik Y20DTH

Średnica cylindra 84 mm

Skok tłoka 90 mm

Pojemność skokowa 1995 cm3

Stopień sprężania 18,5

Ciśnienie sprężania

- nominalne 2,5…2,8 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 74 kW (100 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4300 obr/min

Moment maksymalny 230 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1500…2500 obr/min

 

Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany łańcuchem jednorzędowym od pompy wtryskowej napędzanej łańcuchem dwurzędowym od wału korbowego, napinacze łańcuchów hydrauliczne, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych), ustawionych parami (po dwa ssące i dwa wydechowe) prostopadle do osi wałka rozrządu pod każdą jego krzywką i napędzanych parami jedną krzywką przez dźwignię dwuramienną

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Łańcuch napędu wałka rozrządu / jednorzędowy

- liczba ogniw 80

Liczba zębów koła pompy wtryskowej 27

Liczba zębów koła wałka rozrządu 27

Łańcuch napędu pompy wtryskowej / dwurzędowy

- liczba ogniw 78

Liczba zębów koła wału korbowego 19

Liczba zębów koła pompy wtryskowej 38

Napinacze / hydrauliczne

Średnica napinacza

- łańcucha dwurzędowego 19 mm

- łańcucha jednorzędowego 17,95 mm

 

Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, zawierający termostat, chłodnicę, zbiornik wyrównawczy, dwa wentylatory elektryczne sterowane elektronicznym modułem sterowania z dwoma przekaźnikami

Termostat / umieszczony w obudowie z lewej strony głowicy

- temperatura początku otwarcia 92°C

- oznaczenie identyfikacyjne 92

Pompa cieczy chłodzącej / odśrodkowa, napędzana od wału korbowego paskiem wieloklinowym napędu osprzętu

Pasek wieloklinowy / z automatycznym napinaczem

- długość / wynosi 1805 mm (wersje bez klimatyzacji) lub 1873 mm (wersje z

klimatyzacją)

- sprawdzanie naciągu / co 15 000 km lub co 1 rok

 

Układ smarowania / pod ciśnieniem, z wymiennikiem ciepła typu olej – ciecz chłodząca, z dyszami natrysku oleju na denka tłoków

Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, umieszczona na przednim końcu wału korbowego i napędzana bezpośrednio, zawierająca zawór przelewowy i regulator ciśnienia oleju, wbudowana w obudowę napędu rozrządu

Ciśnienie oleju (w temperaturze 80°C)

- na biegu jałowym 0,15 MPa

- maksymalne 0,30…0,55 MPa

Filtr oleju / z wymiennym wkładem kartonowym

 

Układ zasilania / wtryskowy, o wtrysku bezpośrednim, z doładowaniem turbosprężarką, z chłodzeniem powietrza doładowanego (tylko silnik Y20DTH), z recyrkulacją spalin, sterowany elektronicznie (układ Bosch EDC 15 M), zawierający:

- zbiornik paliwa,

- filtr paliwa,

- filtr powietrza,

- turbosprężarkę,

- pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej z elektronicznym modułem sterowania

pompy,

- wtryskiwacze,

- chłodnicę powietrza doładowanego (tylko silnik Y20DTH).

Filtr paliwa / z wymiennym wkładem i podgrzewaniem elektrycznym we wsporniku filtru sterowanym elektronicznie

- odwadnianie / co 15 000 km lub co 1 rok

- wymiana wkładu / co 30 000 km lub co 2 lata

Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym

- wymiana / co 30 000 km lub co 2 lata

Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa promieniowa, zawierająca własny moduł elektronicznego sterowania (o złączu 9-stykowym) i połączona za jego pośrednictwem z elektronicznym urządzeniem sterującym silnika

Typ

- silnik X20DTL / Bosch VP 44

- silnik Y20DTL / Bosch VP 44 PSG 5 S3

- silnik Y20DTH / Bosch VP 44 PSG 5 PI S3

- silnik Y20DTH Y22DTH Y22DTR po 2002r PSG 16 dwie wtyki( z wbudowanym ECU)

Kolejność wtrysku 1-3-4-2

(cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)

Ciśnienie tłoczenia 90 MPa

Prędkość obrotowa biegu jałowego 810 ą 50 obr/min

(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)

Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 4900 ą 150 obr/min

(regulowana za pomocą testera Opel Tech 2)

Ustawienie pompy / wykonane przez wytwórcę pompy na cały okres eksploatacji

Wtryskiwacze / dwusprężynowe o wtrysku dwustopniowym, z rozpylaczami pięciootworowymi

Obsady wtryskiwaczy / Bosch

Rozpylacze / Bosch

Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza

- silnik X20DTL

- 1. stopień 18 MPa

- 2. stopień 36,5 MPa

- silniki Y20DTL oraz Y20DTH

- 1. stopień 22 MPa

- 1. stopień 38 MPa

Turbosprężarka / Garrett (Allied Signal) T15, sterowana elektrozaworem podciśnieniowym

Chłodnica powietrza doładowanego (tylko silnik Y20DTH) / typu powietrze-powietrze

 

Układ sterowania silnika / elektroniczny, Bosch EDC 15 M, zawierający:

- elektroniczne urządzenie sterujące silnika,

- przepływomierz powietrza z czujnikiem temperatury powietrza zasilającego,

- czujnik położenia wałka pompy wtryskowej,

- elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej,

- elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku,

- czujnik temperatury cieczy chłodzącej,

- czujnik temperatury oleju,

- czujnik położenia pedału przyspieszenia,

- czujnik położenia pedału hamulca,

- czujnik położenia pedału sprzęgła,

- czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego,

- czujnik ciśnienia doładowania,

- trzy elektrozawory pneumatycznego sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic

zawirowania zasysanego powietrza i recyrkulacji spalin,

- zawór recyrkulacji spalin,

- świece żarowe,

- zespół sterowania świec żarowych,

- katalizator spalin.

Elektroniczne urządzenie sterujące silnika / mikroprocesorowe, o dwóch złączach 81-stykowym i 40-stykowym, umieszczone w przedziale silnika na lewym nadkolu, sterujące wtryskiem paliwa, zawirowaniem zasysanego powietrza, ciśnieniem doładowania, podgrzewaniem wstępnym silnika, podgrzewaniem paliwa, recyrkulacją spalin i funkcjami pomocniczymi, z możliwością samodiagnozowania, współpracujące z pompą wtryskową za pośrednictwem jej elektronicznego modułu sterowania

Przepływomierz powietrza / masowy, z termoanemometrem warstwowym, umieszczony na króćcu wyjściowym filtru powietrza

- rezystancja (między stykami przepływomierza)

- między stykami „1” i „3” 936 W

- między stykami „1” i „4” 5400 W

- napięcie (między stykami „1” i „5”; „4” i „5” oraz „3” i „4”

przepływomierza 5 V

- napięcie zasilania 12 V

Czujnik temperatury powietrza zasilającego / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przepływomierzu powietrza

Czujnik położenia wałka pompy wtryskowej / umieszczony w pompie wtryskowej, nie demontowalny

Elektrozawór regulacji wydatku paliwa pompy wtryskowej / umieszczony na głowicy pompy wtryskowej, nie demontowalny

Elektrozawór regulacji wyprzedzenia wtrysku / umieszczony z boku pompy wtryskowej, nie demontowalny

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w obudowie termostatu

- napięcie zasilania 5 V

Czujnik temperatury oleju / o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w misce olejowej

- napięcie zasilania 5 V

Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony wewnątrz nadwozia przy pedale przyspieszenia

- napięcie zasilania 5 V

Czujnik położenia pedału hamulca / zintegrowany z włącznikiem świateł hamowania (część czujnika podwójnego), umieszczony przy pedale hamulca

Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przy pedale sprzęgła

Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, wkręcony w kadłub i współpracujący z szóstym przeciwciężarem wału korbowego zawierającym cztery wycięcia

- napięcie sygnału (między stykami „1” i „2” czujnika) 0,2…3 V

- rezystancja (między stykami „1” i „2” czujnika) 800…1000 W

Uwaga: gniazdo tego czujnika w kadłubie jest używane do wkręcania specjalnego trzpienia Opel KM 929 służącego do ustawiania wału korbowego w położeniu GMP pierwszego cylindra.

Czujnik ciśnienia doładowania / piezorezystancyjny, umieszczony na przewodzie doprowadzenia powietrza od strony koła zamachowego

- napięcie zasilania (między stykami „1” i „3” czujnika) 5 V

- rezystancja

- między stykami „1” i „2” czujnika 5320 W

- między stykami „2” i „3” czujnika 6530 W

- napięcie sygnału 0…5 V

Elektrozawory pneumatycznego sterowania / trzy, służące do sterowania ciśnienia doładowania, przepustnic zawirowania zasysanego powietrza i recyrkulacji spalin

- napięcie zasilania 12 V

- rezystancja 6 W

Zawór recyrkulacji spalin / zamocowany na górnej części kolektora ssącego, zawierający siłownik podciśnieniowy, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące silnika za pośrednictwem elektrozaworu

Podciśnienie początku otwarcia zaworu 70 kPa

Podciśnienie pełnego otwarcia zaworu 40 kPa

Świece żarowe / ołówkowe, Bosch Duraterm 0250 201 039, Bosch Duraterm Chromium 0250 201 045, NGK Y-748U, OPEL 12-14-457 / 12-14-456, GM 9118201 / 90569338, BERU 0 100 226 300 / GN 992

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a moze by sie znalazl opis astry h rok pr.2005, silnik 1.6 xep

Czemu nie.

 

Marka Model Opel Astra H 1,6

Rok 2004-2008

 

Silnik: Z16XEP/ R4 DOHC 16V

Poiemność skokowa/ (skok/średnica cylindra) 1598 cm3 (79,0/ 81,5)

Stosunek sprężania (liczba oktanowa badawcza) 10,5: 1 (95 bezołowiowa)

Max moc (KM DIN)/ l/min

Max moment obrotowy Nm/ l/min 150/3900

Pozycja kodu silnika: Blok silnika po lewej przy kole zamachowym

Pozycja numeru identvfikacyneqo poiazdu: prawy cokól przy przednim siedzeniu

Pozycja tabliczki znamionowei: Prawy słupek B

Kod roku produkcji w numerze identyfikacyjnym poiazdu:

10. Cyfra = rok budowy

Edytowane przez Bogo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Chickenio

Opis silników wyczerpujący i podziwiam dokładność. Czy ewentualnie można by poznać jeszcze prawidłowe parametry przepływu powietrza i zakres ciśnienia doładowania w silniku Y20DTH (przepływ na biegu jałowym)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Pan Kadett

Dane techniczne Opel Kadett E

dane ogólne:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/ogolne.html

charakterystyka silników:

- silniki wysokoprężne

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/diesel.html

- silniki benzynowe

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/benzyna.html

układ zapłonowy:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/zaplon.html

układ jezdny/zawieszenie:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/zawieszenie.html

koła i ogumienie:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/opony.html

masy i wymiary:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/wymiarymasy.html

żarówki,bezpieczniki i przekaźniki:

http://annabakiewicz.ovh.org/kadett/dane/bezpieczniki.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość Lukasz0417

Witam. Posiada ktoś może szczegółowe dane techniczne do Opla Astry F 1.6 55KW(75KM) X16SZR? Chodzi mi głównie o średnicę tłoka i kąty otwarcia zaworu ssącego oraz kąty otwarcia zaworu wydechowego. Byłbym wdzięczny za pomoc :) Z góry dziękuję, pozdrawiam

 

Łukasz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Proszę o dane techniczne Opel Corsa 1.3 CDTI 70 KM F68, 2004, szczegolnie momenty dokrecania srub przy silniku i dwumasowym kole zamachowym. Byłbym wdzieczny.

Edytowane przez sadads

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności